Nu er det slut med dieselbiler til mig..

  • Ja, nu er jeg for alvor træt af dieselbiler.. Har smadret min motor.. Igen.. Suk..


    Igår nord for Århus (nærmere betegnet i Rønde) skød den indsprøjtningsdysen til cylinder 3 ud af topstykket og smadrede gevindet.


    Så nu tror jeg jeg skifter motoren, sælger bilen og importerer en Golf 3 BENZIN fra tyskland..


    Er ved at være træt af hele tiden at gå og reparere på den her dieselmotor..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Har absolut minus forstand på biler... men det har da ikke noget at gøre med at det er en diesel motor? Den eneste forskel er da bare at det er selvantændende under tryk, hvor benzin skal antændes



    Kom nu frem med sandheden og indrøm du kører som en sindsyg :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Har absolut minus forstand på biler... men det har da ikke noget at gøre med at det er en diesel motor? Den eneste forskel er da bare at det er selvantændende under tryk, hvor benzin skal antændes



    Kom nu frem med sandheden og indrøm du kører som en sindsyg :))


    En diesel er ikke så modtagelig overfor tæsk (høje omdr bl.a.) som en benziner, især når den er kold. Det er bl.a. fordi diesel'en kører med et noget højere komressionsforhold.


    Så hvis man kører som død og helvede, vil en benziner være at foretrække. Og især hvis der er tale om en turbodiesel, hvor det er -meget- værre hvis motoren ikke er gennemvarm, eller hvis man konstant giver bundgas uden for bilens trækområde.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    En diesel er ikke så modtagelig overfor tæsk (høje omdr bl.a.) som en benziner, især når den er kold. Det er bl.a. fordi diesel'en kører med et noget højere komressionsforhold.


    Så hvis man kører som død og helvede, vil en benziner være at foretrække. Og især hvis der er tale om en turbodiesel, hvor det er -meget- værre hvis motoren ikke er gennemvarm, eller hvis man konstant giver bundgas uden for bilens trækområde.


    Ah :) Tak for info


    Som sagt, så har jeg minus forstand på biler :))

  • Det gælder da bare om at køre fornuftigt i en diesel. Hvis du bare giver den jesus 24/7, så vil den self stå af på et tidspunkt. Den gamle har haft 3 TDI'er og haft nada vrøvl, i og med at han kører fornuftight. Tror aldrig jeg har set om tage over 3k omdrejninger fx ;)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Det gælder da bare om at køre fornuftigt i en diesel. Hvis du bare giver den jesus 24/7, så vil den self stå af på et tidspunkt. Den gamle har haft 3 TDI'er og haft nada vrøvl, i og med at han kører fornuftight. Tror aldrig jeg har set om tage over 3k omdrejninger fx ;)


    Turbo Disel injection og ikke over 3K omdrejninger, hvorfor så vælge TDi???? - Den trækker jo først fra senere :\


    .. Nu bruger jeg kun benzin-baserede motorere for tiden, men... Skifter først gear ved 4K mindst, og det er når forældrene er med... - 6K er intet problem hvis jeg er alene... :$ (Min far blev lettere pissed da jeg smed hans avensis op i 8500 omdrejninger i vinters :)) )

  • well nu er det jo bundtræk eller moment som er diesels store force.....de tager normalt 2k færre rpm end en tilsvarende benzin, til gengæld er der masser af bundtræk allerede ved meget lave rpm...i dagligdagen meget behageligt at man ikke behøver skifte gear hele tiden.....specielt med nyere TDi moterer.....ford transit connect som vi kører i på arbejdet er fanme nogle hidsige sataner selvom de er begrænset til 75HK mod de 125 de har i normal version....det er rigeligt til sjov.


    diesel er ikke de bedste til småture, da de som sagt skal varmes godt op inden man fylder en masse rpm på dem....kører du under 10 km ad gangen bør du købe benzin.....motorvejskørsel derimod.....uha der er diesel guf...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Turbo Disel injection og ikke over 3K omdrejninger, hvorfor så vælge TDi???? - Den trækker jo først fra senere :\


    .. Nu bruger jeg kun benzin-baserede motorere for tiden, men... Skifter først gear ved 4K mindst, og det er når forældrene er med... - 6K er intet problem hvis jeg er alene... :$ (Min far blev lettere pissed da jeg smed hans avensis op i 8500 omdrejninger i vinters :)) )


    Både fordi det er økonomisk og som sagt fordi han kører fornuftigt.


    Btw vi har fået sponsoret 2 af dem - dvs. vi fik dem gratis (can't tell why).

  • Jeg synes det er sjovt du ikke nævner noget om hvordan den indsprøjtning var monteret i forvejen?... Men ja ja.... ;)


    At det så er sure penge kan jeg godt følge dig i... Begge toppakninger på 2CV'en trænger vidst til udskiftning også - mig og paps fandt lige ud af at de ikke har været skiftet i hele levetiden, og self. er det mig som skal betale gildet... :roller:

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Har absolut minus forstand på biler... men det har da ikke noget at gøre med at det er en diesel motor? Den eneste forskel er da bare at det er selvantændende under tryk, hvor benzin skal antændes



    Kom nu frem med sandheden og indrøm du kører som en sindsyg :))


    Jeg kører ihvertfald sindsygere end en gammel dieselmotor kan holde til. Og som før sagt, så tager den overhovedet ikk så mange omdrejninger som en benzin.. Fx ka min mors benziner MEGET bedre li min kørsel, så nu er det slut med diesel til mig indtil videre..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by CheezEDippaH
    Jeg synes det er sjovt du ikke nævner noget om hvordan den indsprøjtning var monteret i forvejen?... Men ja ja.... ;)


    At det så er sure penge kan jeg godt følge dig i... Begge toppakninger på 2CV'en trænger vidst til udskiftning også - mig og paps fandt lige ud af at de ikke har været skiftet i hele levetiden, og self. er det mig som skal betale gildet... :roller:


    Jeg har stadig ikk fattet hvorfor du accepterer at betale for reparationer af en bil som ikk er din..?
    Nu kender jeg seføli din fars mærkeligheder, men alligevel..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().