Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 22. marts 2006, 22:05

Du skal naturligvis overholde dine aftaler og det er rimeligt at du hæfter for tandlægens tab, fordi du har glemt dine aftaler. Hvis du har en vagt på arbejdet og din chef har glemt det, sådan at der ikke er noget at lave når du møder op, så vil du vel heller ikke acceptere at du ikke får løn for den vagt.

Hvad hvis du ringer til et pizzaria og bestiller en pizza til et tidspunkt om nogle uger? Skal pizzaerne så bare være gratis fordi du har glemt din bestilling?

Du har lavet en mundtlig aftale med tandlægen som du har brudt. Tandlagen har stået til rådighed i det tidsrum som du har bestilt tid til. Derfor er det dit ansvar. Det er ikke "for dårligt" eller "noget svineri", det er simpelthen dig der sjusker og det er okay at tandlægerne nu er begyndt at reagere på den form for sjuskeri og opdrage lidt på kunderne, så de tager deres aftaler seriøst.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MadiZone" (22.03.2006, 22:08)

22

onsdag, 22. marts 2006, 22:20

Det eneste du kan gøre er at snakke med tandlægen og undskylde. Du har spildt hans tid, så kan du kun håbe han lader dig slippe denne gang (ja, det er rent faktisk muligt, hvis du er heldig) ellers kan du altid finde en ny tandlæge.

Næste gang så husk lige at krydse af i kalenderen.

23

onsdag, 22. marts 2006, 22:43

Jeg kan faktisk godt forstå hvis en tandlæge kræver betaling for at man glemmer det, hvis det er noget der sker for dem ofte. På den anden side tjener de i hoved og r*v, så den lille "hage" ved deres job burde de vel godt kunne overkomme, uden at kræve penge for de kunder de IKKE har :))

Uanset hvad synes jeg i det mindste at man kunne give sine kunder en advarsel først.

I sidste ende går det ud over kunden selv - for de huller han eller hun måtte have, kan i mellemtiden udvikle sig og blive værre, dvs. tandlægeregningen bliver dyrere og evt. smerter kan indtræffe. Og det er jo heller ikke sjovt ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (22.03.2006, 22:45)

24

torsdag, 23. marts 2006, 10:10

Det er helt normal procedure......Og ja, det er lovligt.....Og ja, du skal betale....Og ja, det er dig der har kvajet dig.....Og ja, det manglede bare....

25

torsdag, 23. marts 2006, 11:29

Der er så bare et lille problem.... Der KAN jo så være en anden der tager ens plads hvis man ikke er kommet. Så går det ikke ud over tandlægen alligevel. Så skal man stadig betale for tandlægens tabte...

Men ja, det er da klart mig der har begået en fejl og glemt det. Så bare ikke nogen steder at jeg skulle betale for det, men ok så ved man det til næste gang.
Skulle egentlig også skifte tandlæge alligevel, da de sidste gang sagde til mig at man skal betale lige efter man har været hos tandlægen. DVS. man kan ikke få et girokort med hjem mere. Så jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner i lommen, da jeg jo ikke ved hvad det koster......øv øv

26

torsdag, 23. marts 2006, 11:36

Citeret

Originally posted by Sukkerfar
Der er så bare et lille problem.... Der KAN jo så være en anden der tager ens plads hvis man ikke er kommet. Så går det ikke ud over tandlægen alligevel. Så skal man stadig betale for tandlægens tabte...

Men ja, det er da klart mig der har begået en fejl og glemt det. Så bare ikke nogen steder at jeg skulle betale for det, men ok så ved man det til næste gang.
Skulle egentlig også skifte tandlæge alligevel, da de sidste gang sagde til mig at man skal betale lige efter man har været hos tandlægen. DVS. man kan ikke få et girokort med hjem mere. Så jeg skal rende rundt med flere tusinde kroner i lommen, da jeg jo ikke ved hvad det koster......øv øv

Få dig et dankort. Problem løst. ;)
Jeg betalte en gang 8 k med mit og det var jeg ikke ligefrem glad for at skulle. :rolleyes:
Jeg kan stadig trække lidt på smilebåndet over min tandlæges kommentar:
Man skal ikke ærgre sig over noget, som man ikke kan ændre på.
Det måtte jeg give ham ret i. ;)

27

torsdag, 23. marts 2006, 15:22

Citeret

Den anden dag kom der så en regning på 208kr fra min tandlæge, fordi jeg ikke havde været ved tandlægen. Havde simpelthen glemt det.

Dvs jeg skal betale for ikke at være mødt op og heller ikke ringet og givet afbud

Normalt får man en seddel om at man skal til tandlæde på en eller anden dato langt ude i fremtiden, og så glemmer man selvfølgelig alt om det.

Må tandlægen tage dette gebyr?

Jeg synes det er helt i orden. Den tid hvor du skulle have været, der har han så ikke haft nogen kunder = spildt tid. Det er da kun helt fair at du så skal betale et gebyr for det.

Mener faktisk godt de må det.

28

torsdag, 23. marts 2006, 15:58

Citeret

Originally posted by The Hans
Jeg snakkede med min tandlæge om det engang.
Han ville også gerne indføre et gebyr, hvis folk blev væk uden at melde fra.
Grunden til det er, at rigtig mange bliver væk og det koster ham penge, når folk gør det. Han kan ikke gøre andet, end at vente på, at den næste patient forhåbentlig dukker op.

Hvis man ikke tropper op og ik melder afbud inden for en aftalt tid, synes jeg helt sikkert det er fair nok, tandlæger sætter et gebyr på. De skulle næsten indføre, at man skulle lægge en slags "depositum" når man laver aftalen, så hvis man ikke overholder aftalen eller melder afbud, er det surt for en selv :)

Citeret

Jeg fik lavet en lille aftale med ham, så han kunne ringe til mig og give mig en tid, når folk ikke kom. Jeg fik så lidt rabat på at få opereret 4 visdomstænder ud. he he. ;)

He he, nice :cheers:

29

torsdag, 23. marts 2006, 16:05

Jeg har et Mastercard, men det tager de sørme ikke. Det burde de måske få i orden så..........?

30

torsdag, 23. marts 2006, 16:53

Citeret

Jeg har et Mastercard, men det tager de sørme ikke. Det burde de måske få i orden så..........?

Ehm...? Er det deres problem at du ikke har kontanter...?

Hvis det er et girokort ka du da bare vade ned på posthuset og betale med hva du nu end har af gyldige betalingsmidler

31

torsdag, 23. marts 2006, 16:55

Citeret

Eller også må du jo bare tage sig sammen til at få et betalingsmiddel der kan bruges over alt ... Kontanter eller Dankort ;)

Det kan jo ikke være deres problem at du kun render rundt med et mastercard vel ? :boxed:

32

fredag, 27. februar 2009, 15:05

Netop idag står jeg lidt i samme situation som dig.
For et par dage siden havde jeg en tid hos tandlægen, som jeg måtte aflyse. Da jeg desværre ikke kan se ud i fremtiden, vidste jeg først at jeg måtte aflyse, et kvarters tid inden jeg skulle være der. Jeg ringede derind, og fik en meget ubehøvlet behandling. Oven i det hele ligger der så en regning til mig idag på 208 kroner for"udeblevet uden afbud". Jeg ringede derind for at gøre dem opmærksom på fejlen, men får at vide at man skal give besked en time i forvejen, hvilket jeg på intet tidspunkt er blevet gjort opmærksom på (vil lige tilføje at tiden var kl 8.30 og de åbner vel ikke ret meget før.........!?). "Det er jo logisk tankegang" var beskeden. Jeg vil meget gerne finde ud af om der er konsekvenser ved ikke at betale, for jeg føler mig godt og grundigt udnyttet!

33

fredag, 27. februar 2009, 15:34

jeg synes det er i orden de tager penge.. tandlægen stod jo og ventede på dig. så skal han jo stadig ha sin timeløn..

men self er det træls.. men man jo os godt selv tage noget ansvar her i livet.. evt ha en kalender man kan skrive så nogen ting i..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

34

fredag, 27. februar 2009, 15:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af idaleth
Netop idag står jeg lidt i samme situation som dig.
For et par dage siden havde jeg en tid hos tandlægen, som jeg måtte aflyse. Da jeg desværre ikke kan se ud i fremtiden, vidste jeg først at jeg måtte aflyse, et kvarters tid inden jeg skulle være der. Jeg ringede derind, og fik en meget ubehøvlet behandling. Oven i det hele ligger der så en regning til mig idag på 208 kroner for"udeblevet uden afbud". Jeg ringede derind for at gøre dem opmærksom på fejlen, men får at vide at man skal give besked en time i forvejen, hvilket jeg på intet tidspunkt er blevet gjort opmærksom på (vil lige tilføje at tiden var kl 8.30 og de åbner vel ikke ret meget før.........!?). "Det er jo logisk tankegang" var beskeden. Jeg vil meget gerne finde ud af om der er konsekvenser ved ikke at betale, for jeg føler mig godt og grundigt udnyttet!

Den er tråd er næsten tre (3!!!) år gammel.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

35

fredag, 27. februar 2009, 15:58

lol.. havde JEG ikke en gang set..

nå.. sån kan det gå, når man vækker en gammel tråd til live.. :crazyeyes:

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.