Tandlægeregning

  • Den anden dag kom der så en regning på 208kr fra min tandlæge, fordi jeg ikke havde været ved tandlægen. Havde simpelthen glemt det.


    Dvs jeg skal betale for ikke at være mødt op og heller ikke ringet og givet afbud


    Normalt får man en seddel om at man skal til tandlæde på en eller anden dato langt ude i fremtiden, og så glemmer man selvfølgelig alt om det.


    Må tandlægen tage dette gebyr?

  • Hmm hvis jeg ikke kommer til mit halvårlige tjek. Så ringer min tandlæge og spørger om jeg ikke kommer :)


    Det er dejligt, at bo i en lille by.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • At slippe for tandlægen er et plus, og så kun skulle af med 200 kr. Det er en del bedre end at få lavet en akut rodbehandling og skulle slippe 2500 kr! :)) Var lidt uheldig for et par måneder siden...!


    Ej, jeg synes godt nok det er grove løjer, ring og brok dig!

  • Nej nej, har ikke skrevet under på noget. Aldrig. Har jo selvfølgelig aftalt sidste gang hvornår jeg skulle have en tid og fik også sådan en lille seddel man plejer at få, men den har jeg jo så glemt at kigge på, men kan da ikke passe at man skal betale fordi man har glemt det eller?

  • Håber jeg da godt nok heller ikke man skal - Lyder da dybt åndsvagt...


    Men det beviser bare at med læger og tandlæger skal man have nogle man kender og stoler på... Jeg har en tandlæge jeg er sindsygt glad for helt ude i bagsværd - Ville aldrig bytte ham for nogen anden


    Og min læge er en skide flink gut, man altid ka lave pis med :))



    Men snak da med dem... Se at få opklaret hva det er for noget stads de tager penge for...
    Men så igen... at få en tid og så lade være med at komme er heller ikke så smart... Men self ka man glemme det og det er da helt ude i hampen at de mener du ska betale for det :boxed:

  • Der står vel heller ingen steder med småt man bliver opkrævet et gebyr, såfremt man ikke møder op ?


    Men enhver kan være så uheldig at glemme noget. Fejl sker, selv for den bedste.

  • Nu har jeg så været til læge et par gange hvor de har været syge, eller bare fraværende....


    Jeg har sgu ikk fået nogen penge for de par timer jeg efterhånden har spenderet ved lægen, uden at nogen har fortalt mig at min læge ikk har været der....

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Hmmm... Det lyder som om du har 'Tandlægen fra Helved' :))


    Jeg er ikke sikker på dine rettigheder, men jeg ville helt sikkert skifte tandlæge hvis jeg var dig... :rolleyes:


    Det minder mig om at jeg selv blev bedt om at ringe til min egen og aftale tid, tilbage i januar :O Må hellere se at få ringet snart. :)

  • Jeg snakkede med min tandlæge om det engang.
    Han ville også gerne indføre et gebyr, hvis folk blev væk uden at melde fra.
    Grunden til det er, at rigtig mange bliver væk og det koster ham penge, når folk gør det. Han kan ikke gøre andet, end at vente på, at den næste patient forhåbentlig dukker op.


    Jeg fik lavet en lille aftale med ham, så han kunne ringe til mig og give mig en tid, når folk ikke kom. Jeg fik så lidt rabat på at få opereret 4 visdomstænder ud. he he. ;)

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg snakkede med min tandlæge om det engang.
    Han ville også gerne indføre et gebyr, hvis folk blev væk uden at melde fra.
    Grunden til det er, at rigtig mange bliver væk og det koster ham penge, når folk gør det. Han kan ikke gøre andet, end at vente på, at den næste patient forhåbentlig dukker op.


    Jeg fik lavet en lille aftale med ham, så han kunne ringe til mig og give mig en tid, når folk ikke kom. Jeg fik så lidt rabat på at få opereret 4 visdomstænder ud. he he. ;)


    Hehe, man er vel jyde :)

  • Ja, klart er det ikke fedt for tandlægen hvis folk ikke dukker op, men man kan vel glemme det.


    Bare rolig skifter helt klart tandlæge, men vil bare være sikker på at jeg kan lade være med at betale?

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar
    Ja, klart er det ikke fedt for tandlægen hvis folk ikke dukker op, men man kan vel glemme det.


    Kan være at det hjælper på din hukommelse hvis det kommer til at koste dig penge hver gang du glemmer en aftale. Det kunne måske få dig til at købe en kalender og skrive sådanne vigtige ting ned ;)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Kan være at det hjælper på din hukommelse hvis det kommer til at koste dig penge hver gang du glemmer en aftale. Det kunne måske få dig til at købe en kalender og skrive sådanne vigtige ting ned ;)


    Ja, klart. Men så ville jeg nok heller ikke bestille tid så lang tid i forvejen.


    Men er der nogen der ved noget om, om de har krav på de penge?

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Ja, klart. Men så ville jeg nok heller ikke bestille tid så lang tid i forvejen.
    Men er der nogen der ved noget om, om de har krav på de penge?


    Det ka da ikk være noget problem at huske på det, bare fordi det er et halvt år ude i fremtiden? Jeg ved f.eks. jeg ska til tandlægen i maj... Hvert halve år


    Du ska bare vende dig til at huske de to måneder du ska til tandlægen i :)