Bruger du Digital Signatur ?

  • Jeg bestilte en for lang tid siden, men der var en eller anden fejl på.. Så jeg kunne ikke benytte den..
    Og jeg kunne ikke bestille en ny, da jeg allerede havde bestilt en...


    Så nej :) Men jeg har endnu heller ikke fået brug for det

  • Måske en god idé med lidt baggrund for hvad det handler om ;)



    Quote

    Hvad er en digital signatur?
    Digital signatur er en mulighed for at identificere sig i den digitale verden. Systemet indfrier de basale krav borgere, myndigheder og private virksomheder stiller til sikkerhed for at udveksle fortrolige og følsomme oplysninger over internettet.


    Sikkerhed
    Den digitale signatur giver modtageren af en meddelelse sikkerhed for, at en meddelelse kommer fra den, der angiver at have sendt den. Den giver sikkerhed for, at der ikke er ændret i meddelelsen undervejs – og hvis den samtidig er krypteret, at ingen uvedkommende har kunnet læse den.


    Juridiske bindende
    Den nye digitale signatur er juridisk lige så bindende, som den man sætter på papir.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Måske en god idé med lidt baggrund for hvad det handler om ;)


    Folk kan vel finde ud af at klikke på det link jeg skrev hvis de ikke ved hvad en digital signatur er for noget ... Eller hvad ?


    Men kan da godt gøre det link større hvis nogen har problemer med øjnene :$

  • Bruger ikke digital sig her..


    Har en eller anden offentlig pin-kode jeg bruger i stedet..
    Og de sider jeg bruger hvor den ikke kan bruges, kan jeg bruge mit
    login fra min netbank til at komme ind med..

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Folk kan vel finde ud af at klikke på det link jeg skrev hvis de ikke ved hvad en digital signatur er for noget ... Eller hvad ?


    Men kan da godt gøre det link større hvis nogen har problemer med øjnene :$


    Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om synsproblemer - Så nu har du faktisk bare gjort tråden useriøs... Men hvis bare du selv morer dig er det jo fint - det er din tråd :roller:

  • Ja jeg bruger det.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • yepper bruger min ganske ofte - til løn/skat/e-boks og andet offentligt snask

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Bruger det nu, fordi jeg skulle se årsopgørelse på http://www.skat.dk


    Det er vist ikke et must med DS - jeg brugte bare den "Tastselvkode", som står på forskudsopgørelsen lidt oppe til højre på siden.
    Edit: Til Topic - Har én, men den ska' annulleres, efter en formattering. ;) (Backup - what's that :crazyeyes:)
    Har ikke fået gjort noget ved det endnu - så jeg har vel ikke brug for den. ;)

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det er vist ikke et must med DS - jeg brugte bare den "Tastselvkode", som står på forskudsopgørelsen lidt oppe til højre på siden.


    hehe et godt råd er at huske den :o) hvis man har valgt at bruge den og laver den om står der nemlig kun ****** i feltet og Skat har kun "øhhh trist for dig" at sige når man ringer til dem.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    hehe et godt råd er at huske den :o) hvis man har valgt at bruge den og laver den om står der nemlig kun ****** i feltet og Skat har kun "øhhh trist for dig" at sige når man ringer til dem.


    Har nu en ds, men der står skam et tastselv-nummer på min opgørelse ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Har nu en ds, men der står skam et tastselv-nummer på min opgørelse ...


    den vil også kun stå med "*****" hvis man har ændret den

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2