Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 18. marts 2006, 01:17

hvad er dealen med?
er det virkeligt sådan i dagens danmark at man skal kunne vise sin velgørenhed frem for at gide at give sine penge til en sag?

har lige set en reklame imod mobning - god ide! - men skal man virkeligt også kunne købe "anti-mobnings-armbånd"? jeg fatter det bare ikke

2

lørdag, 18. marts 2006, 01:33

Er det nu et problem?

HEJ VEN

3

lørdag, 18. marts 2006, 01:40

det er da simpelt...man vil have at andre kan se at man har støttet en god sag......temmelig ynkeligt imo....så er det jo ikke for at støtte sagen, men for at føle sig bedre....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

lørdag, 18. marts 2006, 01:41

Citeret

Originally posted by xenon
hvad er dealen med?
er det virkeligt sådan i dagens danmark at man skal kunne vise sin velgørenhed frem for at gide at give sine penge til en sag?

har lige set en reklame imod mobning - god ide! - men skal man virkeligt også kunne købe "anti-mobnings-armbånd"? jeg fatter det bare ikke

Well, det er vel det samme som "live strong" armbåndet, som jeg støtter! (tror efterhånden jeg har købt 5-6 stykker?) ..Jeg sys det er en fair idé.

5

lørdag, 18. marts 2006, 01:43

Citeret

Originally posted by Aqu

Citeret

hvad er dealen med?

Well, det er vel det samme som "live strong" armbåndet, som jeg støtter! (tror efterhånden jeg har købt 5-6 stykker?) ..Jeg sys det er en fair idé.

det er da fint ja...men hvorfor de "synlige beviser" evt kunne man lave noget der er brugbart istedet for et armbånd...har ikke noget imod man støtter en god sag ...bestemt ikke, men det der virker ikke somom det er FORDI man synes det er en god sag ......et slags statussymbol istedet.

700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

6

lørdag, 18. marts 2006, 01:45

Citeret

Originally posted by Fragman

Citeret

Originally posted by Aqu

Citeret

hvad er dealen med?

det er da fint ja...men hvorfor de "synlige beviser" evt kunne man lave noget der er brugbart istedet for et armbånd...har ikke noget imod man støtter en god sag ...bestemt ikke, men det der virker ikke somom det er FORDI man synes det er en god sag ......et slags statussymbol istedet.

Kan godt følge dig ...Men det med armbåndet er sq noget med at det bliver til mode ting = alle SKAL have et = Penge i kassen :T ..Tror ikk folk rigtigt tænker på hvad de støtter og hvorfor, de vil bare have armbåndet, som alle deres venner/veninder?.

7

lørdag, 18. marts 2006, 01:56

Citeret

Citeret

Originally posted by Aqu

Citeret

hvad er dealen med?

Hvorfor lave noget brugbart? Hvor meget tror du det koster at producere et armbånd i forhold til så meget junk?

De er jo blevet et modefænomen og det betyder penge i kassen..

HEJ VEN

8

lørdag, 18. marts 2006, 02:01

er meget muligt, men man glemmer hvad sagen egentlig var.....

9

lørdag, 18. marts 2006, 02:26

quote: "Kan godt følge dig ...Men det med armbåndet er sq noget med at det bliver til mode ting = alle SKAL have et = Penge i kassen Tosse ..Tror ikk folk rigtigt tænker på hvad de støtter og hvorfor, de vil bare have armbåndet, som alle deres venner/veninder?. "

ok...det vil altså sige at armbåndende er "in" fordi man støtter noget - men de folk der køber armbåndende er næsten ligeglade med hvad de støtter - bare de får deres synlige bevis tilgengæld... det sutter da

det minder mig lidt om en gut jeg kender, der donerede blod på et tidspunkt - og som klistrede "blod-donor"-klistermærker på sin pung (så det fremstod at han var bloddonor hver gang pungen var fremme) - tvivler på han stadig er bloddonor btw

10

lørdag, 18. marts 2006, 12:46

Citeret

det er da simpelt...man vil have at andre kan se at man har støttet en god sag......temmelig ynkeligt imo....så er det jo ikke for at støtte sagen, men for at føle sig bedre....

Sådan er den menneskelige natur jo. Der findes ikke uselviske handlinger.

Men så længe man bare gør en god handling, så er motivet vel også ligegyldigt. Det er jo trods alt resultatet der tæller.

11

lørdag, 18. marts 2006, 13:27

Hvad er det her for en latterlig tråd? :rolleyes:

Jeg går godt nok aldrig selv med velgørenhedsarmbånd - men budskabet er da tydeligt: Man går med et "bekæmp-mobning" armbånd, af præcis samme grund som når man bærer en t-shirt med påskriften "Bevar Christiania", det afspejler både engagement i at blive kvit med problemet mobning, og ens personlige holdning til begrebet.

Man må jo gå ud fra at folk med dette armbånd er imod mobning, ellers har man da et seriøst problem med dobbeltmorale. :roller:

12

lørdag, 18. marts 2006, 13:30

Citeret

Originally posted by Mikkel
Man må jo gå ud fra at folk med dette armbånd er imod mobning, ellers har man da et seriøst problem med dobbeltmorale. :roller:

Så det er ikke nu jeg skal fortælle at jeg har en Tshirt hvor på der står "Stop volden eller jeg smadrer dig" ... ? :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (18.03.2006, 13:31)

13

lørdag, 18. marts 2006, 14:44

quote: "Sådan er den menneskelige natur jo. Der findes ikke uselviske handlinger." - måske har du ret - jeg synes bare det er virkeligt sørgeligt hvis velgørendehed bliver neglicheret til "en på mode" - for ting på mode kommer og går - velgørenhed bør være noget der kommer fra en lidt dybere tankegang end "jeg så det grønne armbånd i skolen idag - det må jeg også eje"

14

lørdag, 18. marts 2006, 14:48

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Originally posted by Mikkel

Så det er ikke nu jeg skal fortælle at jeg har en Tshirt hvor på der står "Stop volden eller jeg smadrer dig" ... ? :))

:))

Synes ikke der er noget problem i at gå med dem egentlig, det er vel fint nok man støtter en sag? Så man viser at man er imod mobning eller whatever. Eller er med til at bekæmpe kræft.

EDIT: ikke bekræfte -.- bekæmpe

(\__/)
(O.o )
(#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "TheSnake" (18.03.2006, 14:49)

15

lørdag, 18. marts 2006, 14:50

Well, jo ikke alle der gør det på den måde, men en skod tendens, ja...

EDIT: Og armbond, ringe(bortset lige fra vielses?), halskæder, piercinger og al' den slags, det hører piger til, ikke drenge..... :pokey:

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "M.Beier" (18.03.2006, 14:52)

16

lørdag, 18. marts 2006, 22:44

Citeret

quote: "Kan godt følge dig ...Men det med armbåndet er sq noget med at det bliver til mode ting = alle SKAL have et = Penge i kassen Tosse ..Tror ikk folk rigtigt tænker på hvad de støtter og hvorfor, de vil bare have armbåndet, som alle deres venner/veninder?. "

ok...det vil altså sige at armbåndende er "in" fordi man støtter noget - men de folk der køber armbåndende er næsten ligeglade med hvad de støtter - bare de får deres synlige bevis tilgengæld... det sutter da

det minder mig lidt om en gut jeg kender, der donerede blod på et tidspunkt - og som klistrede "blod-donor"-klistermærker på sin pung (så det fremstod at han var bloddonor hver gang pungen var fremme) - tvivler på han stadig er bloddonor btw

Ja det er noget i retningen af det! ...Men sådan er det i dagens Danmarks ungdom ...

18

lørdag, 18. marts 2006, 22:59

Citeret

Originally posted by Lecter
er der stadigt nogen der går med de armbånd?? Det er da ikke på mode mere :crazyeyes:

Jeg ser stadig en del med dem. Har dog selv smidt mit Livestrong i en skuffe, men det betyder da ikke jeg aldrig donerer penge til sådanne formål.

19

lørdag, 18. marts 2006, 23:29

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by Lecter
er der stadigt nogen der går med de armbånd?? Det er da ikke på mode mere :crazyeyes:

Jeg ser stadig en del med dem. Har dog selv smidt mit Livestrong i en skuffe, men det betyder da ikke jeg aldrig donerer penge til sådanne formål.

Tja.. Det eneste jeg har er et "støt brysterne" armbånd :D En lille joke mellem mig og en af mine venner. Og vi tænker ikke på brystkræft ;)

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

20

søndag, 19. marts 2006, 00:14

At lave disse armbånd er da en pissefed ide, jeg vil vædde med at hvis du ser på et regnskab før og et regnskab efter så kan du lave en graf der viser en kanon fremgang i overskudet! Ved at gøre det til mode så fanger de en gruppe af mennesker som ellers normalt bare går uden om velgørenhedsbidrag. Tag for eksempel den lille konfirmationsknægt der normalt bare ser hans mor proppe en 50'er i en kræftens-bekæmpelses-raslebøtte, han vil pludselig ud og købe diverse armbånd (og dermed støtte), fordi det er sejt. Hvis ikke det er god forretningssans så ved jeg ikke hvad der er ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.