Skriv under for billigere bredbånd

  • TDC og maersk er danmarks 2 mest kendte firmaer (mener jeg). Derfor vil TDC forsat nemt kunne tjene på dårlige tilbud. TDCreklamer med sætninger som "gratis oprettelse" "lige nu" for ikke at glemme "rabat" og "tilbud" får i stort omfang folk der ikke kender til priserne på markedet til at "slå til" - og de er grundlaget for TDC's indtjening på internetudbydning..


    derfor - glem TDC og den der underskriftindsamling - få din forbindelse hos en anden udbyder

  • En af de grunde til TDC kan gøre det så billigt i Sverige er jo at kablerne allerede lå i jorden da TDC startede derover..


    Herhjemme ligger der jo kun kobber..


    Men lad os nu se hvad de finder ud af med ADSL2..


    Men tror nu stadig ikke vi kan få TDC ned i pris..


    Har jo været mange diskutioner ang. dette emne..
    Og har jo også været undersøgt af konkurrencestyrelsen..


    TDC har og vil nok altid været dyr.. Men samtidigt super stabil..
    Sådan var det i hvert fald dengang jeg havde det..


    Nu har jeg CanalDigital til 449,- for en 4096/512..
    Det er jeg nu også godt tilfreds med..
    http://www.canaldigital.dk/tem…roductsfront____6998.aspx

  • Den der side kan jeg slet ikke tage alvorligt. Den er åbenbart et udtryk for enorm stor uvidenhed på området.


    Hvad bliver det næste ? ... Starte en side med en underskriftindsamling for at få skatten ned på det niveau de har i Mexico ? :$


    Syntes du skulle sætte dig lidt ind i hvordan det danske tele/internet-marked hænger sammen.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Den der side kan jeg slet ikke tage alvorligt. Den er åbenbart et udtryk for enorm stor uvidenhed på området.


    Hvad bliver det næste ? ... Starte en side med en underskriftindsamling for at få skatten ned på det niveau de har i Mexico ? :$


    Syntes du skulle sætte dig lidt ind i hvordan det danske tele/internet-marked hænger sammen.


    Enlighten us please

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Den der side kan jeg slet ikke tage alvorligt. Den er åbenbart et udtryk for enorm stor uvidenhed på området.


    Hvad bliver det næste ? ... Starte en side med en underskriftindsamling for at få skatten ned på det niveau de har i Mexico ? :$


    Syntes du skulle sætte dig lidt ind i hvordan det danske tele/internet-marked hænger sammen.


    det er jo ikke fordi at det emne lige har været oppe eller noget... hehe smukt skrevet Grill ;o)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • På det svenske markede sælger TDC kun bredbåndsprodukter i byområderne og beskæftiger sig udelukkende med den mest attraktive tredjedel af det svenske marked. I Danmark er det lige omvendt. Her har TDC forsyningspligt og derfor er kunderne langt bedre stillet. Det meste af Danmark (95%) kan få mindst 2 Mbit bredbånd. Det er langt fra tilfældet i Sverige. Ud over det, så overtog TDC ved opkøbet af SONG et meget advanceret og omfattende telenet i Sverige til den halve pris af hvad de skulle have betalt for at anlægge det. I Sverige opererer TDC med et enkelt koncept, som langt hen af vejen bygger på selvbetjening via nettet.


    Hvis TDC ikke havde forsyningspligt, så ville de let kunne gå ind og tilbyde produkter til en billigere penge for så ville alle "bønderøvene" ude på landet bare blive skåret løs da der ikke er penge i det. Men sådan er det jo ikke. Her i Danmark betaler vi kollektivt for at ingen skal leve i stenalderen.


    Omvendt, så betaler vi så også for et højere service-niveau end de har i Sverige. Endda også hvis man skal sammenligne med visse andre udbydere.


    Måske ikke mange der ligger mærke til de små ting så som fejlretning på deres linier hvis uheldet skulle være ude, men hvis man skulle vente længere tid end ellers så ville piben nok få en anden lyd. Det ville den så sandelig også hvis man altid fik en regning på hvad der blev lavet. Ud over det, så er leveringstiden også en faktor der koster penge.


    Det er rimeligt tydeligt at se de områder der er sparet på for at holde prisen nede. Så kan man jo vælge om man helst vil have det ene eller det andet. Man kan ikke få alt for ingenting.


    Men fremtiden bringer på hurtigere forbindelser. Ingen tvivl om det. Alt bliver hurtigere og billigere med tiden. Dog ikke i det tempo som Sverige har for modsat dem, så vil vi jo have næsten alle med her i landet.


    Men det er måske heller ikke godt nok at TDC har planlagt at dække 40% af husstandene med 20 Mbit/s downloadhastighed samt 33% med 25-50 Mbit/s i løbet af 2006 (*) ? - Ser man lidt længere ude, så stiger andelen af folk der får de muligheder. Samt hastigheden bliver større.


    (* baseret på en kombination af alle tiltag - herunder også fiber til hjemmet)


    Skriver ikke det jeg skriver på grund af det job jeg har, men på grund af den viden jeg besidder.


  • Woohoo.. Godt skrevet Grill. Og kan vi så ikke snart få de tudehoveder herinde til at grave den diskussion i jorden, ellers kan I da smutte på newz og diskutere videre, så kan i også få nogle ting af vide derovre ;)
    Ps. Grill , hvorfor står der eXistenZ i din sig :))

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Woohoo.. Godt skrevet Grill. Og kan vi så ikke snart få de tudehoveder herinde til at grave den diskussion i jorden, ellers kan I da smutte på newz og diskutere videre, så kan i også få nogle ting af vide derovre ;)
    Ps. Grill , hvorfor står der eXistenZ i din sig :))


    hehe søg på forumet eller gå bare et par dage tilbage, tror ikke det er muligt. Der vil altid være uvidne folk der ude.


    newz.dk er værre end her hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    newz.dk er værre end her hehe


    Både og ... Der står jo nogle ting som folk burde læse.


    "Hallo kære grødbønder, så hør dog efter hvad der er blevet sagt tredive gange nu - at den svenske stat har brugt 16 milliarder kroner - svarende til en kvart storebæltsbro - på at bygge en highspeed fiberbaseret infrastruktur mellem alle større svenske byer. Derfor skal svenske udbydere kun etablere central og last mile linjer ud til de kunder de ønsker at sælge til, staten klarer infrastrukturen."


    .... Men grødbønderne har vist svært ved at læse :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Både og ... Der står jo nogle ting som folk burde læse.


    "Hallo kære grødbønder, så hør dog efter hvad der er blevet sagt tredive gange nu - at den svenske stat har brugt 16 milliarder kroner - svarende til en kvart storebæltsbro - på at bygge en highspeed fiberbaseret infrastruktur mellem alle større svenske byer. Derfor skal svenske udbydere kun etablere central og last mile linjer ud til de kunder de ønsker at sælge til, staten klarer infrastrukturen."


    .... Men grødbønderne har vist svært ved at læse :))


    hahah smukt skrevet ;) den vil jeg henvis til i fremtiden

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2