Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 17. marts 2006, 21:05

Hey.

Jeg har et meget stort problem.

Jeg er hunderæd for sprøjter, i dag på Horsens sygehus kunne de ikke tage en blodprøve på mig fordi jeg blev så vild af angst.

Det er som om man ikke er sig selv og jeg går helt i panik.

Jeg har muligvis kyssesyge, og det skal jo testes så hvilket medicin kan man tage som er EKSTREMT angst dæmpende?

Har I andre råd?

OG drop nu den der "det gør ikke ondt".

På forhånd tak.

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

2

fredag, 17. marts 2006, 21:14

:idea: Alkohol?

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

3

fredag, 17. marts 2006, 21:16

Citeret

Originally posted by Aagaard1000

Ja få taget en blodprøve eller lign. i en ordenlig koger :idea:
Fed ide.

4

fredag, 17. marts 2006, 21:19

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Fed ide.
Skide smart hvis jeg har KYSSE syge :D

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

5

fredag, 17. marts 2006, 21:19

Ved godt det lyder lidt sindsygt men... Ja det koster penge men...

En psykolog? Kan de ikke "fikse" sådan noget? :D
Ville jeg da prøve, hvis det var så slemt.

(\__/)
(O.o )
(#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

6

fredag, 17. marts 2006, 21:21

Citeret

Originally posted by TheSnake
Ved godt det lyder lidt sindsygt men... Ja det koster penge men...

En psykolog? Kan de ikke "fikse" sådan noget? :D
Ville jeg da prøve, hvis det var så slemt.

Kender jeg forresten en der har prøvet mod generthed og det havde virket helt ekstremt.
Psykologer er dygtige.

Prøv det.

Whenever I’m about to do something,
I think “would an idiot do that?” and if they would,
I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

7

fredag, 17. marts 2006, 21:21

Jeg vil først berolige dig med at det ikke er farligt/livstruene og få taget en blodprøve. ;)

Har du haft dårlige oplevelser med det. ?

At overvinde en angst, kræver i det store hele at man simpelhen "Træner" sig selv i det.
Men i dit tilfælde kan jeg godt se at det er lidt svært, for du kan ikke gå og stikke dig i armen hver eneste dag.

Men tar man f.eks en person der er menneske sky, så bliver personen simpelhen sat til at lave en tale/foredrag for personer i en stor sal, som hun/han ikke kender. Det har i visse test's givet de bedste resultater for sådanne personer.

Ellers er en snak med din læge eller en psykolog en muglighed. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (17.03.2006, 21:25)

8

fredag, 17. marts 2006, 21:25

Citeret

Originally posted by Cobber

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Fed ide.
Skide smart hvis jeg har KYSSE syge :D

Præcis.

9

fredag, 17. marts 2006, 21:30

Jeg har også altid haft syg nåleangst 8o Men en streng far har fået mig afrettet :))

At jeg så også blev lavet om til en nålepude på et 3 ugers hospitalophold har nok også gjort at jeg ka tåle det nu... :boxed:

Ved ikk lige hvor gammel du er, men ta en ven, en slægtning e.l. med ned og få det overstået... Hvis du tager en ven med derned, har man nok sværere ved at gå i baglås

Dette indlæg er blevet redigeret 81 gange, senest redigeret af "Karga" (19.03.2006, 17:07)

10

fredag, 17. marts 2006, 21:49

Nåleskræk er faktisk meget normalt. Jeg er ikke selv bange for nåle, blev bl.a. stukket en del gange i sommers uden det gjorde noget, da jeg havde et voldsomt udbrud af infektion i fod-ledene (cambylobacter) og de vidste ikke hvad det var...

Anyways - der er håb forude ;)

Der findes masser af steder i landet hvor man kan blive behandlet for fobier og skræk.

Her er et par links:

- http://www.mentra.dk/skraek.htm
- http://www.bp-hypnose.dk/hypnoseterapi.html
- http://www.kognitivterapi.dk/

... Ja, faktisk kan mange terapeuter hjælpe dig! :)

11

fredag, 17. marts 2006, 21:57

har fået taget mange efterhånden...bed dem give dig bånd for øjnene og så ikke fortælle dig hvornår de stikker den ind......evt bid tænderne sammen, luk øjnene og kig til den anden side....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

fredag, 17. marts 2006, 22:25

Citeret

Originally posted by Fragman
har fået taget mange efterhånden...bed dem give dig bånd for øjnene og så ikke fortælle dig hvornår de stikker den ind......evt bid tænderne sammen, luk øjnene og kig til den anden side....

Lyder mere som en henrettelse eller noget :))

(\__/)
(O.o )
(#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

13

fredag, 17. marts 2006, 23:37

Spørg efter en morfin pille og vent en halv time.. da jeg sku opereres og var nervøs fik jeg en morfin pille.. jeg smilede rittig meget da jeg sku ind på operationsrummet. prob er bare at morfinen smadre dig resten af dagen :P.. du sover hele dagen igennem..

14

lørdag, 18. marts 2006, 01:04

Citeret

Originally posted by Fino
Spørg efter en morfin pille og vent en halv time.. da jeg sku opereres og var nervøs fik jeg en morfin pille.. jeg smilede rittig meget da jeg sku ind på operationsrummet. prob er bare at morfinen smadre dig resten af dagen :P.. du sover hele dagen igennem..

Du tror vel ikke selv på de giver morfin for at få taget en blodprøve?

Alexander, jeg har det sq lidt på samme måde.. (eller fik det efter en vaccine som bestmet ikke var mild, kunne ikke gå en sølle tur på 400 meter bagefter :$ )
Anyhow, blodprøver ikke så slemme, men, vejen frem er vidst at tænke på det bare er noget der skal overstå's, det kan være væmmeligt, ja, men kan du komme noget til af det? - Nej, men tænker man selvom man ved der ikke sker en ski', man bliver anspændt... Eventuelt sørg for du er SINDSYGT træt når du skal derhen, og her tænker jeg ikke i hovedet ved at være vågen, men løb en tur samme dag, brug din krop aktivt, vær så træt at du føler det kan være ligemeget... -

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

15

lørdag, 18. marts 2006, 02:18

Hvis man er fobisk angst hjælper det ikke noget at få at vide at det ikke gør noget - det ved man højst sandsynligt godt. Det er det der er det værste, at det er en fuldstændig irrationel frygt.
Et godt råd er at blive afhængig af Heroin. Det virker afslappende og man vænner sig til nåle. på en gang :))

Nå, nok pjat. Der er kun to ting at gøre: Enten at gå derhen og så se om du kan lægge nok bånd på dig selv til at få det gjort. Ved at konfronteres med det overvonder mange deres fobier. Ellers er der, som nævnt, mange kloge mennesker der kan hjælpe. Men i sidste ende hjælper de nok også mest ved at konfrontere, så vidt jeg ved. Ihvertfald hvis det virkelig er fobisk :)

16

lørdag, 18. marts 2006, 02:33

kan du ikke forklare den person der skal tage din blodprøve hvodan landet ligger - og så be om at få taget blodet fra benet? - man kan jo ikke mærke noget - det er mere det med at du skal se på det ikke?

17

lørdag, 18. marts 2006, 08:46

Bliv bloddonor.

Er du højdeskræk, så spring i faldskærm.

Er du vandskræk, så ned og dykke.

... Den eneste måde man på en sund måde kan overkomme sin frygt er ved at vende den til noget positivt og komme over den ved at udfordre den ... og sig selv.

18

lørdag, 18. marts 2006, 09:13

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Bliv bloddonor.

... Den eneste måde man på en sund måde kan overkomme sin frygt er ved at vende den til noget positivt og komme over den ved at udfordre den ... og sig selv.

Vi er ikke alle sammen så rå og tough som dig Grill :))

19

lørdag, 18. marts 2006, 16:18

Citeret

Originally posted by KarGa

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Bliv bloddonor.

Vi er ikke alle sammen så rå og tough som dig Grill :))

Så få dig en Tattoo hvor der står "mor" :razz:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (18.03.2006, 16:18)

20

lørdag, 18. marts 2006, 16:50

Luk øjnene.

Man er jo hellere ikke bare for højder hvis man ikke kan se det

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.