Kreativt til skoleprojekt

  • Hej
    Jeg skal i næste uge lave en projektopgave med et selvvalgt emne. Jeg har valgt hiphop/urban kulturen. Det er fint nok. Men nu kommer mit problem. Jeg skal lave noget kreativt. Noget der er selvlavet. Hvad skal det være? Kom med nogle bud. Et eller andet man kan bruge en dag i værkstedet på. Det skal selvfølgelig have noget med hiphop/urban at gøre. Og nej, ingen grafitti wall! Det duer jeg ikke til :))

  • Jeg har arbejdet med det i tysk. Og jeg er selv hip-hopper.
    Jeg ved en del om det så hvis der er noget du skal vide skal du endelig bare spørge.


    Min hotmail er forresten: Aagaard1000@hotmail.com
    Hvis du har brug for hjælp.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Lav en sang:
    Wollah jeg er sej jeg smadre dig, fuck fuck fuck mand, yeah yeah, mega lir.... - Det er princippet i hiphop/rap, er det ikke ? Ihvertilfælde det jeg får ud af hvad jeg hører af det... - Lige inden man får skiftet væk fra det :$

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Lav en sang:
    Wollah jeg er sej jeg smadre dig, fuck fuck fuck mand, yeah yeah, mega lir.... - Det er princippet i hiphop/rap, er det ikke ? Ihvertilfælde det jeg får ud af hvad jeg hører af det... - Lige inden man får skiftet væk fra det :$


    Det er faktisk forkert det du siger. Måske har du hørt de forkerte sange.. :boxed:

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Lav en sang:
    Wollah jeg er sej jeg smadre dig, fuck fuck fuck mand, yeah yeah, mega lir.... - Det er princippet i hiphop/rap, er det ikke ? Ihvertilfælde det jeg får ud af hvad jeg hører af det... - Lige inden man får skiftet væk fra det :$


    Lige det jeg ville have skrevet. :D

  • Quote

    Originally posted by Blichfeldt
    Hvad med en fisk med hip hop tøj.. det sætter altid lidt fut i tingene.. håber du kan bruge mit grimme forslag til noget.


    Det kan jeg ikke desværre Søren :D

  • Quote

    Originally posted by AnDeN_DK


    Alt for meget OT.


    Såså :))


    Du kunne også printe hele din rapport ud og få den bundet ind ved et trykkeri, og det kunne så være din kreative ting - en bog om Hip hoppen i Danmark? :D

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Såså :))


    Du kunne også printe hele din rapport ud og få den bundet ind ved et trykkeri, og det kunne så være din kreative ting - en bog om Hip hoppen i Danmark? :D


    Lul. Skal afleveres på torsdag.. Sååååh :D

  • Brug din fantasi - det er jo hvad der sker inde i "gryden på dig, når du får ordet hiphop ind. Mulighederne er jo mange:


    Du kan interviewe nogle af den slags, tage billeder af dem, sammenligne musikstykker eller anmelde nogle af dem osv.


    Det gælder bare om at finde på noget og så komme i gang, inden der bli'r alt for presset og ender i noget ufærdigt og sjusket.


    Så bare kom i gang du. :9xo :cheers:


    Edit: Husk at la' vær med at logge dig på tweak.dk mens du arbejder med det. Det optager for meget tid . . . Snakker af erfaring. ;)

  • hvis det skal fremlægges, så tag selv noget hip hop tøj på, så du ligner en eller anden rapper. Hvis ikke du selv har eller vil købe tøjet, så kan du altid spørge dine venner om du kan låne noget hvis de har.


    Du kan også skrive en rap sang... husk det skal rime.


    ellers kom ud og tag nogle billeder af nogle grafitti walls og nogle hiphoppere hvis de vil hjælpe dig. og lav en lille planche

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by AnDeN_DK


    Lul. Skal afleveres på torsdag.. Sååååh :D


    Hvorfor lol? Du skal vel forhåbentligt lave en rapport, ikke?


    Tror dog ikke at mit forslag vil holde i længden, da det ikke rigtigt har noget med emnet at gøre. Tror du kommer længst med med noget grafitti eller en sang-tekst.


    Og så hvis det skal fremlægges, så gør lidt ekstra ud af det. Gætter på at det er 9. klasses projektopgave du skriver?


    Klæd dig ud hvis du ikke allerede er hip hop'er, og så evt. optræd med din tekst :D Da jeg lavede projekt opgave i 9. klasse optrådte jeg som Elvis foran hele klassen hvor jeg mimede til "Hound dog" (eller sådan noget) og jeg var klædt ud i noget tøj som glimtede af helvede til og højhælede sko - det var satme spast, og der var ikke andre i min gruppe som turde, så måtte jeg jo :D
    - Det scorede vi også lige et ekstra point ved. ;)

  • Tak for forslagene. En rap er udelukket af flere grunde. Jeg går selv i hiphop tøj så det er fint. Planche.. jaa.. Lidt for tamt. Problemet er at det skal være noget seslvlavet. Men tror jeg har hittet på noget nu.

  • Er det bare mig eller var der mange folk der postede ligegyldigt pis bare for at irritere? Hjælp dog drengen istedet for at komme med latterlige forslag.



    Held og lykke anden medf dit projekt.

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

  • Nu er det jo dig selv der skal løse opgaven og ikke vi andre :)


    Prøv og google nogle værktøjer til idegenerering mindmap og brainstorm er et par gode ting at bruge.


    Du kunne evt. få fat i en stor masonit plade og lavet noget garfitti ikke dermed sagt at alle inden for den brance gør det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Malone
    Er det bare mig eller var der mange folk der postede ligegyldigt pis bare for at irritere? Hjælp dog drengen istedet for at komme med latterlige forslag.



    Held og lykke anden medf dit projekt.


    Og dit indlæg adskiller sig på hvilken måde fra de ubrugelige indlæg?



    Hvis DU skal være kreativ, så er det jo netop dig der skal lægge hovedet i blød, men video, billeder og musik er nok ikke en dårlig retning at gå i.

  • Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    Burger kunne du uddybe lidt?


    Macimuz. Jeg har tænkt på noget med noget tøj, men hvad præcist tænker du på?


    Skaf sådan en manekindukke (eller hvordan det staves) og smæk en tøjkombination på den.


    Eller lav en kollage med billeder som symbolisere deres stil og kultur ...