Så landede fugleinfluenzaen i DK

  • Har også lige set det.. Der er vel ikke så meget at sige til det. Vel ligesom før :ph34r:

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Har endnu ikk forstået hvorfor folk går sådan i baglås over det... Altså fair nok.. den kan udrydde nogle fjerkræ.. det er også skidt nok, men den flyttes kun ved tæt kontakt
    Og der er endnu kun 1 frygtet type af den, som jo stadig ikke er smitbar til mennesker (Ihvertfald ikke direkte fra fugle)


    Syns lidt der males fanden på væggen... Nogle folk er jo så hysteriske som da der var frygt for SARS :pokey:


    Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Synes at et eller andet medie hentydede til at det ikke var den farlige H5N1 type


    Sådan som jeg forstod det med det halve øre, så var de ikke sikre på hva type det var



    Quoted fra en gut i profilen:

    Quote

    Spørgsmål: Hvor farlig er denne mulige epidemi for mennesker?
    Svar: Nu 1, men på længere sigt måske 3


    :roller:


    ---


    Haha jeg ka faktisk forstå det han siger :)) Lader til biologi C alligevel sidder fast fra sidste år

  • giver sku ikke så meget for den "farlige" fugle influenza... det er lige så opreklameret som SARS etc. og når man tænker på hvor mange der dør af en alm. gang influenza hvert år vil jeg ikke mene kan skal frygte det...

  • Jeg kan intet gøre ved den fugleinfluenza der, men det skal da ikke
    forhindre mig i at komme med en lille tegning. :$

  • Quote

    Originally posted by c-k
    giver sku ikke så meget for den "farlige" fugle influenza... det er lige så opreklameret som SARS etc. og når man tænker på hvor mange der dør af en alm. gang influenza hvert år vil jeg ikke mene kan skal frygte det...


    Vent til det bliver en pandemi, så kan vi snakke dødstal. Det er imo ikke opreklameret, det bliver en temmelig voldsom trussel på et tidspunkt.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Vent til det bliver en pandemi, så kan vi snakke dødstal. Det er imo ikke opreklameret, det bliver en temmelig voldsom trussel på et tidspunkt.


    umiddelbart vil jeg ikke sige det gør det for de fleste før den kan smitte fra menneske til menneske. Og den mutation er der jo nu noget uenighed om hvor realistisk er. Personligt tror jeg jeg er den på boardet der er i størst fare for at få skidtet og resten har ret dårlige "muligheder" for at få det.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    umiddelbart vil jeg ikke sige det gør det for de fleste før den kan smitte fra menneske til menneske. Og den mutation er der jo nu noget uenighed om hvor realistisk er. Personligt tror jeg jeg er den på boardet der er i størst fare for at få skidtet og resten har ret dårlige "muligheder" for at få det.


    Jovist, men vi vil næppe se en pandemi førend den kan smitte fra menneske til menneske ;)
    Og den skulle, efter hvad jeg har set, uden problemer kunne mutere så den bliver luftbåren og smitte fra menneske til menneske. Det er blot et spørgsmål om, at de rette omstændigheder skal være på plads. Viden om har lavet en udsendelse om emnet, den er rimelig god, og kan ses på nettet.

  • Tror det er farligere end folk lige regner med. Men hvad med de tyske katte der skulle have fået fugleinfluenza - noget nyt om dem?


    Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg kan intet gøre ved den fugleinfluenza der, men det skal da ikke
    forhindre mig i at komme med en lille tegning. :$


    Efteraber :crazyeyes:



    c-k: Vådt træ giver SARS - det er overhovedet ikke opreklameret :))