Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 14. marts 2006, 18:42

Har en sag kørende hos 1cc.dk, hvor jeg har købt en telefon.. Der medfulgte hollandsk og fransk manual og software med..

Har så lige sendt denne email til dem som det forhåbentlig sidste led i sagen

Citeret

Jeg har købt en Motorola MPx220 for noget tid siden og der medfulgte kun hollandsk og fransk manual og software. Jeg kontakte jer først om sagen og aftalte at jeg bare skulle tage ind i butikken og så ville jeg få udleveret både dansk manual og engelsk software.

Da jeg var inde i butikken fik jeg det svar at softwaren lige var blevet sendt retur til forhandleren og jeg skulle prøve at finde det på internettet (Selv efter jeres ekspedienter havde ledt). Hvis jeg ikke fandt noget skulle jeg blot kontakte jer igen pr. email og så ville jeg få tilsendt de to manglende ting.

Jeg gjorde dette for over en uge siden og har intet hørt fra jer. I første omgang synes jeg det er dårlig service at i ikke tjekker hvad i sender ud til kunden, men at i heller ikke kan levere den påkrævede manual og den engelske software er ikke acceptabelt.

Derfor skriver jeg denne email, inden jeg går til forbrugerombudsmanden med sagen. Svarer i ikke på mailen går jeg videre med sagen.

Karsten Garborg!

Kommunikationen har ikke været helt perfekt, men har modtaget venlige mails fra dem.
Ekspeditionen i butikken var helt til rotterne... 2 totalt ligeglade og uerfarne mennesker gav mig bare et eller andet latterligt svar...

Men syns i det er for meget at fyre af?
Hvordan er jeres fremgangsmåde, ang. sådanne sager? Er i ydmyg eller går i lige til sagen?

2

tirsdag, 14. marts 2006, 18:58

Surt, men så er det nok derfor de er så billige på markedet når deres telefoner stammer fra Holland :P

Tror det var godt at jeg valgte at købe en ny telefon i stedet for at sende min 6230 til rep ved dem... :)

3

tirsdag, 14. marts 2006, 19:03

Syns sku det lyder meget fornuftigt det brev der.

IMO er der ingen grund til at spille ydmyg eftersom det jo tydeligvis er sælger der har fejlet i denne handel og derfor burde være YDMYG..

Held og lykke med sagen :D

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

4

tirsdag, 14. marts 2006, 20:49

Nu ved jeg ikke om der findes nogen regler for, at der skal være dansk manual, når man køber teknik over nettet eller i det hele taget.

Der står ikke noget på deres sider om, at der er manual med til den telefon.
Så ved ikke om de kan klandres for, at der er tysk el. anden med.

Men det må vel stå et eller andet sted om det er påkrævet eller ej.
Jeg tvivler dog - for når jeg køber forskellige produkter, så er det i sjældne tilfælde, at det er en dansk manual, som medfølger.

Og hvis du ikke har noget på skrift, så tror jeg ikke du kommer langt. Men prøv at sende en forespørgsel til Forbrug.dk

eller deres

Forbrugerrådgivning: Kontakt Hotlinen på 70 13 13 30.
Man-fre kl. 9-12 og torsdag også kl. 15-19.
og forelæg dem sagen. De plejer, at svare nogenlunde forklareligt !

Edit: Jeg selv plejer, at bruge den venlige facon. Det har jeg erfaret, giver de bedste resultater.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (14.03.2006, 20:52)

5

tirsdag, 14. marts 2006, 20:52

Jeg mener der skal være en manual med på enten dansk norsk eller svensk!
Men er ikke helt sikker!

6

tirsdag, 14. marts 2006, 20:54

Det fremgår af købelovens § 75a, at en køber i forbindelse med købet skal have de fornødne oplysninger med henblik på bl.a. anvendelse af salgsgenstanden.

Køberen har derfor krav på en brugsanvisning udformet på et sprog, som køberen må forventes at kunne forstå. Er dette ikke tilfældet, vil der efter omstændighederne kunne foreligge en mangel, jf. købelovens § 76, stk. 1, nr. 4.

link
Købeloven

7

tirsdag, 14. marts 2006, 21:00

Det er påkrævet at jeg ska ha manual med... Gætter dog på at jeg også har krav på engelsk software...

Fandt jeg ud af i den tråd jeg startede for at afklare det emne, da jeg modtog telefonen :)

8

tirsdag, 14. marts 2006, 21:01

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (14.03.2006, 21:07)

9

tirsdag, 14. marts 2006, 21:02

Citeret

Originally posted by KarGa
Det er påkrævet at jeg ska ha manual med... Gætter dog på at jeg også har krav på engelsk software...

Fandt jeg ud af i den tråd jeg startede for at afklare det emne, da jeg modtog telefonen :)

Software er jo også en del af anvendelsen af salgsgenstanden.

10

tirsdag, 14. marts 2006, 21:42

Citeret

Takker

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by KarGa

Software er jo også en del af anvendelsen af salgsgenstanden.

Jeg er ikk advokat :) Så jeg ved ikk hva man ka kalde softwaren
Men det ska lige siges at den eneste grund til jeg klager er pga. jeg vil ha software på engelsk... Er faktisk ligeglad med manualen - mere eller mindre - plejer altid at eksperimentere mig frem :))

Men det lyder godt :) Ska nok få de tosser til at udlevere mit software... Men ligemeget udfaldet så er de røget på blacklisten herfra...
Ka godt være der ikk ska meget til, men ku slet ikk snuppe deres ligegyldige opførsel

11

onsdag, 15. marts 2006, 07:38

God ide, rigtig godt ''brev''

Får vi svaret herinde? :D

12

lørdag, 18. marts 2006, 09:23

Har dags dato ikke fået svar
Damn hvor jeg hader sådanne forretninger

Går videre med sagen på mandag, så har de haft 5 dage til at svare! Kraftedeme om jeg vil behandles på den måde af et firma jeg har givet penge til

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (18.03.2006, 09:23)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.