Jeres mening om dødsstraf.

  • Har dansk stil for og der har jeg valgt emnet dødsstraf.
    Her skal jeg have jeres meninger så jeg kan lave nogen statistikker og lign. over hvad andre syntes.
    Derfor ville det være virkelig fedt hvis i lige ville smide en stemme og så meget gerne komme med en begrundelse.


    EDIT: Begundelse vigtig.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

  • Jeg har valgt ikke at stemme, da jeg er både for og imod...


    På den ene side går jeg ind for et øje for et øje, en tand for en tand... Men på den anden side er der helt enorm usikkerhed for at man dømmer den skyldige, da mennesket jo er i stand til at lyve...


    Jeg mener at straffe skal gøres større end de er i dag, men samtidig vil jeg ikke gå ind for sådan et forslag, da det vil være frygteligt at ha aflivet en uskyldig mand!

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg har valgt ikke at stemme, da jeg er både for og imod...


    På den ene side går jeg ind for et øje for et øje, en tand for en tand... Men på den anden side er der helt enorm usikkerhed for at man dømmer den skyldige, da mennesket jo er i stand til at lyve...


    Jeg mener at straffe skal gøres større end de er i dag, men samtidig vil jeg ikke gå ind for sådan et forslag, da det vil være frygteligt at ha aflivet en uskyldig mand!


    Gør jeg så i den grad ikke, er jo ikke muslim, men ateist...
    Øje for øje, det er bare noget lårt...


    Derimod, så synes jeg det er skræmmende man ikke kan få livstid, sårn 100% og ikke blot 16 år... - Har det meget lidt godt med en som Peter Lundin nogensinde får mulighed for at komme ud af fængslet...

  • Grunden til at dødsstraf er godt er også fordi at man ikk fylder fængslerne op


    Quote

    Originally posted by M.Beier


    Gør jeg så i den grad ikke, er jo ikke muslim, men ateist...
    Øje for øje, det er bare noget lårt...


    Derimod, så synes jeg det er skræmmende man ikke kan få livstid, sårn 100% og ikke blot 16 år... - Har det meget lidt godt med en som Peter Lundin nogensinde får mulighed for at komme ud af fængslet...


    Hvis man er afklaret med at tage en andens mands liv, så må man også selv stå til ansvar for lortet...


    Mener ikk at man ikk selv skal være parat til at møde de konsekvenser, man påtvinger andre

  • Jeg stemte nej.
    Hvis de med 100% sikkerhed kunne afgøre om en person har begået en forbrydelse, som berettiger til dødstraf, ville jeg stemme ja,
    men det kan de jo ikke.

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Grunden til at dødsstraf er godt er også fordi at man ikk fylder fængslerne op


    Kan jeg så godt give dig ret i, men igen, de offentlig ansatte skal jo have noget at lave.. - Der er simpelthen for mange af dem jo..

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Kan jeg så godt give dig ret i, men igen, de offentlig ansatte skal jo have noget at lave.. - Der er simpelthen for mange af dem jo..


    Må lige minde dig om at ledigheden er den laveste i 30 år...


    På et helt andet emne mener jeg nu også at administrative stillinger (Som offentlige stillinger ofte er) burde kammes markant ned... Det er simpelthen spild af arbejdstimer og penge

  • Jeg svarede nej. Hvis man har gjort noget så slemt at man skal straffes med døden, er der jo altid den risiko at det er den forkerte.

    “Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
    - Albert Einstein

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Må lige minde dig om at ledigheden er den laveste i 30 år...


    På et helt andet emne mener jeg nu også at administrative stillinger (Som offentlige stillinger ofte er) burde kammes markant ned... Det er simpelthen spild af arbejdstimer og penge


    Indeed, jobaktivering, men...
    Det ændre ikke på der er 1 privat ansat til at forsørge 3 i DK....

  • Jeg har valgt at stemme nej..


    Ved godt at det vil fylde endnu flere i fængslerne..


    Men synes umiddelbart en dødsstraf er for nem en løsning...


    Hvis en person slår en masse mennesker ihjel så synes jeg det er
    bedre at lade ham sidde i et fængsel og tænker over hvad han har
    gjort end bare at lade ham få dødsstraffen..


    Men selvfølgelig er det så på den anden side surt at han skal sidde der for
    skatte-ydernes penge til sine dages ende..


    Men alt i alt er jeg imod dødsstraf...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Kan jeg så godt give dig ret i, men igen, de offentlig ansatte skal jo have noget at lave.. - Der er simpelthen for mange af dem jo..


    Faktum er at Det koster milliarder at køre de fængsler og det kunne koste mindre ved at slå folk ihjel.


    Går man dertil hvor man indfører dødsstraffen synes jeg:
    1: det er på en eller anden nemt sluppet. Jeg ville ihvertfald hellere dø end sidde resten af mine dage i et fængsel.
    2: Som nævnt er det lidt usikkert mht skyld.
    3: Så snart vi går ned på det niveau er samfundet ikke bedre end forbryderen i mine øjne.


    At indføre dødsstraf for at spare pengene er også lidt fesent synes jeg. Det svarer lidt til at indføre aktiv dødshjælp for at spare penge på ældre. Men det er nok også fordi jeg som udgangspunkt ikke mener et drab på en morder er mere retfærdigt end et på en uskyldig.
    Dermed ikke sagt at han ikke skal have sin straf, blot at den ikke bør være døden.

  • Nu skriver jeg altså også lige min mening.
    Jeg er klart imod dødsstraf af disse grunde:


    1. Man kunne få fat i den forkerte og det er en lidt for stor risiko at løbe efter min mening.
    2. Psykologi er meget meget bedre og der kan man måske nå at redde nogen af psykopaterne.
    Ved godt at det kræver en masse psykologer men det syntes jeg bestemt det er noget der ville hjælpe.


    Det bedste ville hlet klart være hvis man kunne få rigtig livstid.
    Altså ikke kune de latterligt små 16 år.


    Ved godt at det ville koste kassen men det ville i hvert fald også hjælpe.
    Hårdere strafe vill jo ogå være med til at nedsætte kriminaliteten i fremtiden da det forhåbentlig ville kunne afskrække folk fra at gøre ulovligheder.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

    Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().


  • Psykolog hjælp hjælper intet hvis personen ingen interesse har i at benytte sig af den, den forkerte indstilling kan ødelægge ethvert forsøg..


  • Til hva pris og hvem vil melde sig?


    Tror faktisk at hvis man lavede det således, at når man blev dømt skyldig til dødsstraf, så sad man i 3-6 måneder (Alt efter hvor "hardcore" og uimødekommende den skyldige er) hvorefter man fik dødsstraffen efter den tid..


    Således vil folk få lov at sidde i et fængsel til deres skræk, blandt andre fanger.. Der bliver - så at sige - ryddet op i fængslerne og samtidig får den dømte tid til at anke dommen...

  • Jeg har stemt nej til dødsstraf, det er der 1 meget simpel grund til, det er den lette løsning for forbryderen. Jeg synes det er alt for svag en straf i forhold til at du har ødelagt en hel families liv ved at tage deres familiemedlem fra dem. Så derfor går jeg hellere ind for livstid og jeg mener RIGTIG livstid! ind i brummen med dig indtil du kradser af, det lyder måske barskt at sige det på den måde, men det er helt fortjent hvis du har dræbt et menneske eller gjort andre forbrydelser som er af lignende art.


  • Er helt enig Bubbi 8)


    EDIT: Stemte nej.

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

    Rettet en gang, sidst af TheSnake ().