1000/1000 Mbps internet i Sverige !

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Syret nok ... for de få.


    Men nu kan man ikke sammenligne Danmark med Sverige på det område, men det burde folk her inde jo også vide da det har været oppe og vende en del gange.


    Hva da? Har jeg ikke li fået fat i tror jeg :)



    Anyways, got damn! :baby: Nu må DK snart tage sig samme (hint, TDC, hint) så vi kan få noget ordentlig hastighed på bordet...



    EDIT: TDC holder sikkert de store linjer tilbage fordi de vil trække penge fra boomtown og server udbydere lidt endnu :P Når privat personen li pludselig kan få 100/100 f.eks. gider man jo ikke bruge penge på en 3. parts server park :ph34r:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Man bliver jo næsten dårlig ved tanken om at 4mbit herhjemme koster 500,- og 10 km væk får man så hurtigt net


    Du tiger bare stille det giver vi andre jo for en 2/512 så ingen brok tak :rolleyes: Suk hvor sutter dk på det her punkt :boxed:

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Hva da? Har jeg ikke li fået fat i tror jeg :)


    Så du ved overhovedet ikke, at det ikke er alle i Sverige der kan få de hastigheder, og at den fiber der eksisterer i Sverige er ejet af den svenske stat, og så lejer de forskellige udbydere sig bare ind?



    Der er jo heller ikke nogen der forhindrer folk i at flytte til Sverige, hvis man så gerne vil have så hurtigt internet :crazyeyes:


  • Ah ok på den måde....


    Men sådan er det vel os i DK dog er det her TDC der ejer skod-kobber linjerne som andre udbydere så lejer sig ind ved?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Tjaa 1Gbit kunne være nice nok, men vil sgu hellere have et godt backbone til trafik end at kunne sige at man sidder med en 1Gbit men kun kan få 1Kb/sec fra udlandet... whooopiii siger jeg bare :)


    Folk kunne jo støtte den kære Giga mand som villle give 10Gbit til alle danskere, men det faldt jo lettere til jorden igen.



    *slap* til den der klaphat kommentar, hvis du ikke har det så tag en søgning på forumet og læs de andre posts.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Klaphat komment? Ro på.... ;)


    hehe der er ikke noget værre end folk der ikke ved noget om emner og blæser op om det :o)


    Men seriøst prøve at læse de gamle tråde om der, der finder du meget godt information omkring emnet.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Ah ok på den måde....


    Men sådan er det vel os i DK dog er det her TDC der ejer skod-kobber linjerne som andre udbydere så lejer sig ind ved?


    Ja, men hvorfor skal de udvikle på noget der fungerer fint for dem? Jeg vil da også gerne have hurtigere og billigere internet, selvom min linie fungerer fint som den er nu, men TDC er et privat firma der naturligvis går efter størst mulig indtægt, og når man ejer kobberet, skal man også vedligeholde det. Det er jo det den svenske stat gør i Sverige.



    Edit: Ja det er selvfølgelig størst mulig indtægt og ikke størst mulig udgift :D

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Ja, men hvorfor skal de udvikle på noget der fungerer fint for dem? Jeg vil da også gerne have hurtigere og billigere internet, selvom min linie fungerer fint som den er nu, men TDC er et privat firma der naturligvis går efter størst mulig udgift, og når man ejer kobberet, skal man også vedligeholde det. Det er jo det den svenske stat gør i Sverige.


    Jaja siger heller ik at tdc ikke har ret til det, vil da mene man er godt dum hvis man ikk udnytter det man har :P


    Men det ændre ikk at det ret irriterende *hehe*.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jamen det er da klart tdc trækker den og udnytter deres alt dominerende position det ville jo ud fra et økonomisk synspunkt være dumt andet.


    Det er bare enormt belastende for vi andre at de sider så tungt(monopol) på det og derved bremser udviklingen :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Jaja siger heller ik at tdc ikke har ret til det, vil da mene man er godt dum hvis man ikk udnytter det man har :P


    Men det ændre ikk at det ret irriterende *hehe*.


    tjaa lidt info her http://om.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_o_presse_x_tema_moe


    og her http://om.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_o_presse_x_tema_kon


    + at der i løbet af i år kommer de første ADSL2+ centraler op (der kører vel 10-20 stykker lige nu) også kommer hastigheden op på ca 20Mbit, det skulle jo være nok til de fleste der sidder og tuder ;o)


    *edit*


    Må sige at jeg havde efterhånden ventet at folk var blevet klogere i deres udtalelser, men kan se at det åbenbart ikke er tilfældet.... (denne er ikke til dig JuiCe :) )

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet 2 gange, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Jamen det er da klart tdc trækker den og udnytter deres alt dominerende position det ville jo ud fra et økonomisk synspunkt være dumt andet.


    Det er bare enormt belastende for vi andre at de sider så tungt(monopol) på det og derved bremser udviklingen :(


    Ja desværre


    Men man må da håbe at flere elskaber ser muligheder i fiber så tdc i det mindste får lidt konkurrence.


    Personligt sidder jeg desperat og venter på at der bliver sådanne muligheder her i nordjylland (nærmere betegnet --> Frederikshavn).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Man bliver jo næsten dårlig ved tanken om at 4mbit herhjemme koster 500,- og 10 km væk får man så hurtigt net


    hehe der er jo 20Mbit+ i det Københavnske :o)


    ellers skal jeg nok sige til når der sker noget med ADSL2+ så det begynder at blive sjovere igen

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Læst Aspekt for Marts bl.a. angående NGN / Kobbernettet ? ... :hb:


    Det er jo en bredbåndsplan der burde få folk til at holde op med at hyle ... men igen, så er der jo også masser af folk der bare hyler for at hyle ... eller fordi de ikke ved bedre ... :)) ... Som dækker næsten alle ...

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Læst Aspekt for Marts bl.a. angående NGN / Kobbernettet ? ... :hb:


    Det er jo en bredbåndsplan der burde få folk til at holde op med at hyle ... men igen, så er der jo også masser af folk der bare hyler for at hyle ... eller fordi de ikke ved bedre ... :)) ... Som dækker næsten alle ...


    hehe jeps, men det kan jeg ikke lige linke til jo :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2