Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 13. marts 2006, 12:38

Hey alle :)
Ja. Jeg går på HTX i Herning, og vi har så et fag som hedder teknikfag. Vi har fået udleveret vores eksamensprojekt, og går så og prøver at finde en god idé til hvilket produkt vi skal have. Jeg ved der er mange tweakers, som går på HTX. måske i kunne skrive noget om hvad i laver? Andres forslag til hvad man kan lave er også MEGET velkomne. f.eks. hvis i har noget kendskab til hvad handicappede mangler, eller noget sikkerhed i bilen i har tænkt over, etc.
Produktet skal bestå af en elektronikdel og en mekanikdel. For at illustrere et eksempel på hvad det kunne være så kunne det være en censor som f.eks. registrerer hvor meget sollys der kommer gennem en rude, hvorefter den så f.eks. ruller et gardin ned.
Jeg har taget et bilelde af de 3 emner, håber i lige vil smide en idé hvis i har en.

Har selv tænkt på noget med at den der "solskærm" i biler automatisk kunne flytte sig i forhold til hvor solen er. Det ville så betyde at man ikke skulle sidde og lege med den hver gang man drejer når der er sol. Igen bare for at give jer en idé om hvad der skal til.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Butcher" (13.03.2006, 14:40)

2

mandag, 13. marts 2006, 14:32

Hva med et produkt, der samlede energi i form af strøm fra vinduerne om sommeren...?

Om sommeren ser man jo at f.eks. bilhandlere ruller gigantiske gardiner ned foran vinduerne, for at skærme af for solen...
Har tit tænkt på om man ikke kunne udnytte alt den varme der bliver omdannet når solen rammer de gardiner og istedet for varme, så som strøm...

3

mandag, 13. marts 2006, 14:39

Citeret

Originally posted by KarGa
Hva med et produkt, der samlede energi i form af strøm fra vinduerne om sommeren...?

Om sommeren ser man jo at f.eks. bilhandlere ruller gigantiske gardiner ned foran vinduerne, for at skærme af for solen...
Har tit tænkt på om man ikke kunne udnytte alt den varme der bliver omdannet når solen rammer de gardiner og istedet for varme, så som strøm...

Det kunne man gøre, men det kommer bare ikke rigtig ind under nogen af emnerne...

4

mandag, 13. marts 2006, 14:41

Har ikk lige givet mig tid til at læse oplægget, da jeg ska ud af døren om lidt... men når jeg kommer tilbage vil jeg da lige ta et grundigere kig på opgaven ;)

Edit: Ku ikk lige holde nalderne fra oplæg 2 alligevel :) hva med at i tager fat på de borde, som kan køres op og ned? Evt. gøre dem mere automatiserede?
Der er både mekanik og elektronik (Hvis de blir mere automatiske og intelligente) i

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (13.03.2006, 14:43)

5

mandag, 13. marts 2006, 15:00

Citeret

Originally posted by KarGa
Har ikk lige givet mig tid til at læse oplægget, da jeg ska ud af døren om lidt... men når jeg kommer tilbage vil jeg da lige ta et grundigere kig på opgaven ;)

Edit: Ku ikk lige holde nalderne fra oplæg 2 alligevel :) hva med at i tager fat på de borde, som kan køres op og ned? Evt. gøre dem mere automatiserede?
Der er både mekanik og elektronik (Hvis de blir mere automatiske og intelligente) i

Vi har været inde og overveje lidt omkring sådan nogen borde. men hvad skulle man gøre ved dem? mere automatiserede?

6

mandag, 13. marts 2006, 15:07

Citeret

Originally posted by Butcher
Vi har været inde og overveje lidt omkring sådan nogen borde. men hvad skulle man gøre ved dem? mere automatiserede?

Når personen rejser sig, så kører bordet op :))

Arj, man kunne vel evt. lave en funktion der kan styres via. en lille skærm af en slags, hvor man har mulighed for at pogrammere de mest ergonomiske højder ind, så man bare ved et tryk får den højde der passer til en.

7

mandag, 13. marts 2006, 16:49

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Når personen rejser sig, så kører bordet op :))

Arj, man kunne vel evt. lave en funktion der kan styres via. en lille skærm af en slags, hvor man har mulighed for at pogrammere de mest ergonomiske højder ind, så man bare ved et tryk får den højde der passer til en.

Det kunne muligvis være noget som kunne bruges. det skal dog lige tænkes lidt mere over, men smider den lige videre til mine teammates :)

8

mandag, 13. marts 2006, 19:51

Tja. Nogen jeg går i klasse med lavede for nylig en blindestok med en censor for for enden af den. Ideen var så, at man lagde små "strips" opfangere ting på jorden, så blinde kunne finde rundt. Så ville de have et headset på, og det ville sige bip hvis de var i nærheden af de her strips. Tja..

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

9

tirsdag, 14. marts 2006, 09:00

Citeret

Originally posted by Ramaskriget
Tja. Nogen jeg går i klasse med lavede for nylig en blindestok med en censor for for enden af den. Ideen var så, at man lagde små "strips" opfangere ting på jorden, så blinde kunne finde rundt. Så ville de have et headset på, og det ville sige bip hvis de var i nærheden af de her strips. Tja..

Ja det kunne man måske også gå ind og tænke lidt over. Men det ville ikke gøre noget hvis der kom lidt mere kød på det....

11

tirsdag, 14. marts 2006, 09:04

Hehe, det er jo det samme oplæg som da jeg gik på HTX.
Vi lavede sådan et armbåndsur der vibredede når det ringede på døren, sådan at døve mennesker kunne "høre" når de fik besøg.
De har jo allerede sådan en lampe der lyser når det ringer på, men den sidder jo ikke i alle rum.

12

tirsdag, 14. marts 2006, 09:07

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Byg en airbag :hb:

Selvom det er simpelt projektbeskrivelse, vil det faktisk være et enormt interessant projekt!

Tror også der ku laves rigeligt om det

13

tirsdag, 14. marts 2006, 09:38

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Byg en airbag :hb:

Det er nok ikke så relevant at bygge en airbag, det skulle gerne være noget nyt, eller en vidreudvikling. Sådan ca. ihvertfald.

14

tirsdag, 14. marts 2006, 09:40

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Vi lavede sådan et armbåndsur der vibredede når det ringede på døren, sådan at døve mennesker kunne "høre" når de fik besøg.
De har jo allerede sådan en lampe der lyser når det ringer på, men den sidder jo ikke i alle rum.

Haha hvor nice. hvor længe er det siden? hvad fik i for jeres projekt, og kan du evt. huske andre gruppers projekter?

15

tirsdag, 14. marts 2006, 09:46

Citeret

Citeret

Haha hvor nice. hvor længe er det siden? hvad fik i for jeres projekt, og kan du evt. huske andre gruppers projekter?

Det er vel lige omkring 5 år siden vil jeg tro.
Så vidt jeg husker fik vi 10. Jeg tvivler desværre meget på at jeg har gemt rapporten.

Klassens kloge hoveder lavede en slags mus til computeren som kunne styres med føderne. Resten kan jeg desværre ikke huske.

16

fredag, 17. marts 2006, 12:31

Citeret

Citeret

Citeret

Det er vel lige omkring 5 år siden vil jeg tro.
Så vidt jeg husker fik vi 10. Jeg tvivler desværre meget på at jeg har gemt rapporten.

Klassens kloge hoveder lavede en slags mus til computeren som kunne styres med føderne. Resten kan jeg desværre ikke huske.

Okay. Jamen det er da en mulighed man lige kan tænke over....

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.