Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

fredag, 10. marts 2006, 11:50

Men problemet er jo bare at langtidsstraffe jo netop ikke hjælper - Det er et stort mindretal af kriminelle der vender tilbage fra fængslet som fornuftige og civiliserede mennesker - tværtimod. Der skal jo ikke herske tvivl om at fængselsophold jo netop kan være med til at avle de voldspsykopater, som vi netop gerne vil undgå. Og så står vi pludselig med en mand der overfalder, skyder eller slår folk ned, frem for en mand der oprindeligt blot havde begået lidt små-uroligheder eller tyveri.

Og vi må jo også tænke på at det ikke er alle der er opvokset under samme trygge rammer og vilkår, som os. Børn er nogen skrøbelige størrelser, og hvis man har haft nogen forældre der var voldelige eller drak under sin opvækst, så er der næsten 100% chance for at man er blevet påvirket i en negativ retning. Hvis man samtidig så er opvokset i socialt dårligere miljøer, så er ens fremtid næsten dømt på forhånd.

Fængslet er altså ikke nogen god løsning som jeg ser det - det er bare med til at holde dem væk fra gaden som HAR begået en konkret overtrædelse af loven og er blevet taget for det. Desuden er fanger jo kæmpe udgifter for staten - penge der kunne være blevet brugt på langt bedre ting.

En bedre løsning vil jo nok være at sætte ind på at få gjort fordrydere og lign. lovlydige, og samtidig sørge for at børn og unge får hjælp så snart man fornemmer at de får adfærdsvanskelige/voldelige tendenser.

Misforstå mig nu ikke - der skal naturligvis være fængsler for at straffe folk for deres forbrydelser... Men jeg synes bare at man skal tænke sig om en ekstra gang inden man bare stempler forbrydere som egoistiske og sindsyge - måske er det bare hvad de har lært hjemmefra mht. hvordan man overlever og opfører sig. Jeg tror godt man kan regne med at langt de fleste lovovertrædere har gennemgået en del kedelige ting som de ikke selv ønskede, især under opvæksten....

42

fredag, 10. marts 2006, 12:03

Jeg er ikke meget for det, men giver dig fuldstændig ret :)

43

fredag, 10. marts 2006, 12:26

Men hvis vi nu antager at man sætter straffene dratisk op, ville det så ikke på den lange sigt afskrække nogen for at begynde på lortet ?

Self. vil det være dyrt for staten (læs os alle) men ud i fremtiden, tror jeg det vil ha en stor effekt på unge.

Ved godt man skal vende den anden kind til osv. men er det bare mig, der godt kunne tænke mig at se en happy slapping dreje 180 grader.? Hvor ofret, viser sig at være mr. miyagi him self, og så bare gir dem en kæmpe rævfuld.?

44

fredag, 10. marts 2006, 17:24

Jeg har det helt fint med, at stemple sådanne forbrydere, som egoistiske og sindsyge. Der er da ikke meget der taler for, at de er særlige sociale og det er da ikke almindelig rask tankegang, som disse personer udviser.

De er vist tydeligt ligeglade med dem de smadrer. Det eneste de tænker på, er vel at kunne gå hjem og enten gokke den af til filmen eller grine af deres vanvittige handlinger. Og det er ud fra hvad jeg har lært sindsygt og totalt hjerneblæst.

IMO - så er der ingen undskyldninger, som kan retfærdiggøre så destruktive handlinger !!!!!!!!!!!

Kan heller ikke se logikken i, at jeg skal tænke mig om inden jeg kalder dem egoistiske eller sindsyge - slet ikke set ift. at de burde tænke sig om, inden de lavede sådan vanvittige ting.

Men la' os da bare kigge den anden vej og så håbe de ikke gør det igen - de "stakkels" voldsmænd. :roller: X(

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (11.03.2006, 01:35)

45

lørdag, 11. marts 2006, 01:40

De skal bare straffes for det som det er, vold... - Ikke noget med det skal formildnes fordi det er en trendt...

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

46

lørdag, 11. marts 2006, 01:46

Citeret

Originally posted by M.Beier
De skal bare straffes for det som det er, vold... - Ikke noget med det skal formildnes fordi det er en trendt...

Hvem siger også det ? :rolleyes:

47

lørdag, 11. marts 2006, 01:49

Citeret

Originally posted by Carlsen
Jeg er ikke meget for det, men giver dig fuldstændig ret

Citeret

Originally posted by Carsten_DK
Enig med Symbol i, at det burde være værre at maltraktere et menneske, end at stjæle "dødt" gods.
Det lagde jeg mærke til, der havde forandret sig i de 14 år, jeg boede i Oslo. Før, var det omvendt.

Når det er sagt, er jeg mere enig med Mikkel, for hvis strengere straffe skulle hjælpe, hvorfor begås der så stadig mord i de stater, der har dødsstraf?

EDIT: En forbryder regner jo med, aldrig at blive opdaget...

Rart at høre at her findes andre folk som kan finde ud af at sætte sig i andres sted og gider at læse ens indlæg. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (11.03.2006, 02:02)

48

lørdag, 11. marts 2006, 01:52

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

Originally posted by M.Beier

Hvem siger også det ? :rolleyes:

Dem i medierne, de får det til at virke som om det er mildere end vold da det er en trendt, men stadig noget værre noget... Overfald på en skole, hvordan havde det lydt?... -

Og så havde jeg, som desværre ikke gik så klart igennem, en appel om under 16 i den grad bør kunne straffes... - Hader det med 14-15 årige kan gå rundt og lave kriminalitet, de skulle fandeme kunne straffes, mildere, tjah, men straffes skulle de...

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

49

lørdag, 11. marts 2006, 02:00

Faktisk kan 15-årige også kommer i fængsel, på lige fod med 16-årige og 46-årige for den sags skyld.

Når det er sagt, så mener jeg ikke at jeg har oplevet medierne har prøvet at dække over for at her er tale om vold. happy-slapping er da vold, men man præciserer det jo bare mere, ved at kalde det for den specifikke form for vold, som det jo rent faktisk er (Happy-slapping).

Men det er naturligvis op til den enkelte, hvordan man vælger at tolke mediernes stof. ;)

50

lørdag, 11. marts 2006, 08:41

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

Citeret

Originally posted by KarGa
Kender ikk til sagens detaljer, men syns det var lidt voldsomt at de har forlænget en 16 årig piges varetægtsfængsling til 14 dage...
Ka godt se det hun havde gjort var fucked up - bestemt ikk det - men 14 dage? Hvis hun allerede har problemer i skolen, så er det da som at tegne en rute på et kort til endnu mere ballade...

Dog syns jeg det er godt at de blir straffet for at filme vold... Syns bare det er liige en tand for hård en straf
Netop det at de vælger og forlænge hendes varetægt syntes jeg er SKIDE godt, er man gammel nok til at lave kriminalitet er man også gammel nok til at tage ansvaret for det man har gjort, og rende og banke sagesløse mennesker er kraftedme noget forbandet svineri (undskyld mit sprog) Hvordan ville du ha det hvis det var din mor far, bedstemor, bedstefar der fik en omgang af en snot tøs der stod og filmede og et par a hendes kammerater.?? At hun har problemer i skolen eller andre steder er SLET ikke nogen undskyldning for at slå på folk der ALDRIG har gjort noget... stod det til mig faldt hammeren bare ½-1 år bag tremmer, så kan hun sku ligge og sprede ben derinde og se om hun har det bedre der end udenfor i det normale samfund... Happy slapping, har aldrig kendt magen, så mangler man da seriøst både hjerne og noget at give sig til, ARBEJDSLEJR i alaska do :cheers:

Helt enig - en tomhjernet gås der filmer slige ting, er lige så medskyldig. Og som nævnt tidligere, så kan jeg ikke se, at "fy-fy det må du ikke" er noget der hjælper en disse.
Arbejdslejr i Alaska eller anden form for afstraffelse, som kan mærkes - er nok ikke nogen tosset idé. :9xo

Lyder for mig som en glimrende ide. Det behøves såmænd ikke være i Alaska, vi kan sikkert finde masser af steder her i landet.

51

lørdag, 11. marts 2006, 11:18

På min skole sker der jævnligt hærværk, senest for 2 dage siden hvor der blev malet F.U.C.K ud over alle vinduer i 8.C .... det er sq for galt...
Ud over det er jeg selv blevet truet med en kniv, overfaldet med en skammel og fået ødelagt en bærbar computer...

Dennis Hansen, dehan.dk

52

lørdag, 11. marts 2006, 11:22

Der har også lige været en episode på min skole. En dreng fra 8. klasse var blevet truet med en kniv, af en 13-årig. Så politiet var lige forbi en gang, til afhøring.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
- Albert Einstein

53

lørdag, 11. marts 2006, 11:45

Citeret

Originally posted by sam

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

Citeret

Originally posted by KarGa
Kender ikk til sagens detaljer, men syns det var lidt voldsomt at de har forlænget en 16 årig piges varetægtsfængsling til 14 dage...
Ka godt se det hun havde gjort var fucked up - bestemt ikk det - men 14 dage? Hvis hun allerede har problemer i skolen, så er det da som at tegne en rute på et kort til endnu mere ballade...

Dog syns jeg det er godt at de blir straffet for at filme vold... Syns bare det er liige en tand for hård en straf
Netop det at de vælger og forlænge hendes varetægt syntes jeg er SKIDE godt, er man gammel nok til at lave kriminalitet er man også gammel nok til at tage ansvaret for det man har gjort, og rende og banke sagesløse mennesker er kraftedme noget forbandet svineri (undskyld mit sprog) Hvordan ville du ha det hvis det var din mor far, bedstemor, bedstefar der fik en omgang af en snot tøs der stod og filmede og et par a hendes kammerater.?? At hun har problemer i skolen eller andre steder er SLET ikke nogen undskyldning for at slå på folk der ALDRIG har gjort noget... stod det til mig faldt hammeren bare ½-1 år bag tremmer, så kan hun sku ligge og sprede ben derinde og se om hun har det bedre der end udenfor i det normale samfund... Happy slapping, har aldrig kendt magen, så mangler man da seriøst både hjerne og noget at give sig til, ARBEJDSLEJR i alaska do :cheers:

Helt enig - en tomhjernet gås der filmer slige ting, er lige så medskyldig. Og som nævnt tidligere, så kan jeg ikke se, at "fy-fy det må du ikke" er noget der hjælper en disse.
Arbejdslejr i Alaska eller anden form for afstraffelse, som kan mærkes - er nok ikke nogen tosset idé. :9xo

Lyder for mig som en glimrende ide. Det behøves såmænd ikke være i Alaska, vi kan sikkert finde masser af steder her i landet.

De kan få lov til at lægge nye jernbaneskinner ;)

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

54

lørdag, 11. marts 2006, 11:46

Citeret

Originally posted by momonoa
Der har også lige været en episode på min skole. En dreng fra 8. klasse var blevet truet med en kniv, af en 13-årig. Så politiet var lige forbi en gang, til afhøring.

Hehe.

Det var en fra min lillebrors klasse..

Han havde kastet sne på en dreng også have den ældre dreng langt ham ned og slået ham..

Hvad gør man så?

Trækker sin butterfly kniv.. :D

Bakkeskolen @ Seest rox! :D

(PS. Joke)

55

lørdag, 11. marts 2006, 11:48

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Citeret

Hehe.

Han havde kastet sne på en dreng også have den ældre dreng langt ham ned og slået ham..

Hvad gør man så?

(PS. Joke)

Og ham det gik ud over, var fra min lillebrors klasse. Fik historien af min lillebror i morges.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
- Albert Einstein

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "momonoa" (11.03.2006, 11:49)

56

lørdag, 11. marts 2006, 11:49

Citeret

Citeret

Citeret

Hehe.

Hvad gør man så?

(PS. Joke)

Og ham det gik ud over, var fra min lillebrors klasse. Fik historien af ham i morges.

Yepper, dog undleder jeg at sige min mening om ham der blev truet. :evil:

57

lørdag, 11. marts 2006, 11:59

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Hehe.

Hvad gør man så?

(PS. Joke)

Og ham det gik ud over, var fra min lillebrors klasse. Fik historien af ham i morges.

Yepper, dog undleder jeg at sige min mening om ham der blev truet. :evil:

Jeg vil heller ikke hænges op på noget. Men nogen af drengene i den klasse :boxing: De bliver lidt hurtig hidsige.

- Albert Einstein

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "momonoa" (11.03.2006, 11:59)

58

lørdag, 11. marts 2006, 12:01

folk er fucked up nu om dage, og hvis man ik har bedre måde at klare sig på end vold så har man en kæmpe problem. Det værste af det hele er at de kun er 7 og 10 år.
Der virkelig nogen der ik kan klare sig blandt deres jævnaldrende, hvor det skal gå ud over nogen der knap nok kan gøre modstand.. Hvis det stod mig, skulle de fandme have tæv.. :pokey:

Jeg synes bare det er til grin. Eneste sidste kommentar herfra..

Min far har altid sagt, at man ikke får noget ud af at holde sin kæft.....

59

mandag, 13. marts 2006, 20:56

Station2 har emnet ("happyslapping") oppe lige nu. Hvis nogen sku' vær' interesseret i noget fakta, om dette vanvittige og destruktive fænomen.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (13.03.2006, 20:59)

60

mandag, 13. marts 2006, 23:33

Citeret

Citeret

Hehe.

Hvad gør man så?

(PS. Joke)

hvad laver man med en butterflykniv i skole ???? folk der går med kniv ender med at ende sommordere, spørgsmålet er hvornår.

(jægere, fiskere og schweizerknive undtaget)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.