Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 8. marts 2006, 22:34

Grr..Hvad fanden har de gang i? ti og syv år :ph34r: ..Vi skulle selv have så mange tæsk, selvom det nok ikke hjælper X( ..Man er ihvertfald svag, hvis man tager en ti og syvårig ! ...

22

onsdag, 8. marts 2006, 22:36

Jeg er glad for at jeg ikke længere er folkeskoleelev idag - Jeg synes efterhånden man hører mere og mere om vold, trusler og mobning i skoler og lign. - Man skal vist stå model til en del, ind i mellem :boxed:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mikkel" (08.03.2006, 22:36)

23

onsdag, 8. marts 2006, 22:40

Citeret

Originally posted by Mikkel
Jeg er glad for at jeg ikke længere er folkeskoleelev idag - Jeg synes efterhånden man hører mere og mere om vold, trusler og mobning i skoler og lign. - Man skal vist stå model til en del, ind i mellem :boxed:

Og det skal tages mens det stadig er "under opsejling"!
Tror faktisk ikk engang vi har set TOPPEN af isbjerget, desværre

24

onsdag, 8. marts 2006, 22:47

Det der virkelig mangler, er nogle forældre der gider beskæftige sig med deres egne børn. Skylden bliver lagt på skolerne, og det kan ikke passe det er dem der skal opdrage ungerne.

Mange forældre har i dag alt for travlt til, at de kan nå at finde ud af hvordan deres børn egentlig har det, og så fejler opdragelsen. Selvom begge mine forældre arbejdede en del, så føler jeg alligevel, at de har formået at give mig en god opdragelse, og lære mig hvad respekt er.

Jeg mener ikke løsningen er, at sende dem i fængsel. Der vil være stor risiko for, at de ender som vaneforbrydere, og vil derfor aldrig komme ud af det dårlige mønster. Desværre har jeg ikke en løsning på problemet, og havde jeg, så sad jeg nok ikke her lige nu.

25

onsdag, 8. marts 2006, 22:54

Citeret

Originally posted by Marquis

Citeret

Originally posted by Bentzin
Alt hjernedødt og meningsløst vold skal straffes, så hårdt som muligt. Ellers bli'r det jo bare moderne, hvis der ikke sker noget drastisk.

Generelt så får voldelige kriminelle, alt for blide straffe. Sådanne spader har godt af, at få tænkt tingene godt og grundigt igennem. Helst så lang tid, at de har fattet hvor hjernedødt det er, de har opført sig.
Hvis de ikke vil fatte det, så har de - imo - ikke noget at gøre i vores samfund.
Groft - men jeg kan ikke se, hvad så destruktive og nedbrydende kræfter, skal i et samfund som vores. X(
Jeg synes vi er alt for blødsødne, overfor den slags totalt hjernedøde individer. Som er bedøvende ligeglade med alt andet end sig selv.

Hvis du først vil se voldelige, kriminelle, hjernedøde, destruktive spader, så skal du da bare smide de 16 årige teenagere der i fængsel ja, gerne i et par år ;) Jeg håber du er klar over deres alder, for jeg kan overhovedet ikke hvad det skulle gavne sån nogle at ruske træmmer. Men mon ikke også dit indlæg bare er ment generelt på de idioter der er at finde bag de nedrullede patienner og fesne forhaver i forstæderne :)

Forstår ikke hvad du minder med det sidste. Hvad har gardiner og forstæderne at gøre med det her ?Forklar !

Jeg mener, at der skal slås hårdt ned, også på det alderstrin du snakker om. Men selvfølgelig gælder det på alle niveauer. Simpelthen for at statuere et eksempel.

Så syg en måde, skal ikke bare straffes med et "fy det må du ikke". Mange unge mennesker vil så gerne respekteres - så må de dælme også ta' konsekvenserne af deres handlinger. Ellers går det da helt galt.

Og så skal der en generel holdnings ændring til - i hele vores samfund. Helt fra de første år. Og den nås ikke ved, at vi er bløde og inkonsekvente, når nogen er så destruktive over for andre medmennesker.
Det skal starte hjemme og følges op i div. institutioner, skoler osv. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (08.03.2006, 22:55)

26

torsdag, 9. marts 2006, 07:24

Citeret

Originally posted by Mikkel

Præcis, det er ikke helt så harmløst som da man selv gik der.

Ville nødig gå i folkeskole idag som ham den tykke dreng :rolleyes:

27

torsdag, 9. marts 2006, 07:35

Opførsel fra unge mennesker i dag er et gennerelt problem. Jeg har arbejdet som lære i en periode og problemet er tydligt helt ned i 5. klasse. Der er ingen tvivl om forældrene er en del af problemet.

Dog vil jeg også mene at mange lære i dag er alt for ligeglade og ikke gør noget for at vise eleverne der er konsekvenser for de ting de gør.

For dårlig opførsel i skole tiden og andre ting som ikke er i orden, så skal der falde en straf. Det være f.eks. i form af kontakt til forældre og indkalde dem til en samtale så de kan forstå alvoren. Sveder tilbage med den her lad os lige få den indført igen. Hvis man ikke har styr på sine lektier kan man få lov at side og glo ud i luften en time efter skole tid og tænke over det. Tror meget hurtigt det vil på virke lysten til at lave lektier.

Til de her lidt større unger som laver lort i den var det måske en ide at give dem en advarsel og hive forældre ind osv. Hvis det gentager sig kunne man informere om at det kan betyde at man skal gå et år om. Hvis du går i 9. klasse og ikke opfører dig som du skal og for afvide at den hedder 9. klasse igen efter sommerferien hvis det ikke ændre sig så tror jeg sgu på det vil ændre sig. Bøder var også en mulighed... i form af arbejde eller kontant afregning. Dårlig opførsel jamen du må blive 2 timer efter skole og feje gården sammen med pedellen eller lignende.

Der skal simpelthen mere konsekvens ind i deres verden både fra forældres side men helt sikkert også skolen.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

28

torsdag, 9. marts 2006, 07:39

Det sikkert bare wannabe bøller, ikke en skid andet. De har sikkert set ''Happy Slapping'' i station 2. Så nu skal der spilles smart.

Hvis der er det eneste der kommer til at ske i din skole gang er det billigt sluppet!
Men ja, de er satme for dumme. At komme i nyhederne pga. at lave sådan en ting, som er oppe i tiden. Ikke for smart.. :crazyeyes:
PS. Er du blevet nakket på video? :ph34r:

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (09.03.2006, 07:40)

29

torsdag, 9. marts 2006, 09:37

Problemet er vel egentlig at de folk der udfører den slags "tricks" i virkeligheden ikke indser alvoren i det - det er jo "bare for sjov". Men i virkeligheden har der jo været mange voldelige trends før i tiden også. Ting som fx trælår, morgensherifstjerner, olferter eller lugt-til-osten-joken... Alt sammen ting som starter i sjov, men hurtigt kan krydse grænsen og føre til meget kedelige situationer/resultater.

Jeg kan næppe forestille mig at størstedelen af happy-slapping eksemplerne, starter med at man går direkte hen til en person og sparker ham til blods. Som så meget andet starter det i den milde ende, og arbejder sig derefter opefter, i det mere voldelige. et klask bliver til en hård lussing, som bliver til en knytnæve næste gang, som bliver til et spark, og så kører hjulet...

Jeg tror dog ikke det er noget der vil blive ved, før eller siden vil det blive kedeligt igen, i takt med at bl.a. mobilkameraer ikke længere er nye og spændende, samt andre faktorer der får det til at virke "sjovt" lige for tiden.

30

torsdag, 9. marts 2006, 09:44

Jeg tror jeg vil skabe en ny trend og happyslappe mig selv f.eks midt i Netto og så filme folks reaktioner - og derefter sende det til alle mine venner :))

31

torsdag, 9. marts 2006, 09:54

Citeret

Originally posted by Aerial
Jeg tror jeg vil skabe en ny trend og happyslappe mig selv f.eks midt i Netto og så filme folks reaktioner - og derefter sende det til alle mine venner :))

Haha, meget kreativt, må jeg filme? :))

32

torsdag, 9. marts 2006, 10:21

Det er virkelig trist at samfundet peger i den retning af, at man kun har det sjovt ved at gøre andre mennesker fortræd. Som man herinde mener, mener jeg også at de danske straffe er ALT for bløde. Mange siger at de bare skal under "behandling", men dette mener jeg ikke altid er det rette. Det er svært at bedømme da ingen mennesker er ens. Nogle vil nok blive mere aggresive af at komme i fængsel andre vil blive bange. Hvordan kan nogle mene at straffene er for hårde? Drengen er jo tydeligvis mærket af det forklarer faren. Hvordan kan man kompensere for det?

Det er svært at finde en løsning, dog er jeg fuldstændig enig i at for mange forældre "fejler" at opdrage deres børn ordentligt.

Et tydeligt ekspempel er at jeg er gymnstiktræner for 3 børnehold. Det er SÅ tydeligt at se hvilke børn som er blevet opdraget ordentligt og hvem som ikke er. Dette gælder børn fra 6 års alderen og helt op til 18årige.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Miggel" (09.03.2006, 10:22)

33

torsdag, 9. marts 2006, 10:30

Citeret

Originally posted by KarGa
Kender ikk til sagens detaljer, men syns det var lidt voldsomt at de har forlænget en 16 årig piges varetægtsfængsling til 14 dage...
Ka godt se det hun havde gjort var fucked up - bestemt ikk det - men 14 dage? Hvis hun allerede har problemer i skolen, så er det da som at tegne en rute på et kort til endnu mere ballade...

Dog syns jeg det er godt at de blir straffet for at filme vold... Syns bare det er liige en tand for hård en straf
Netop det at de vælger og forlænge hendes varetægt syntes jeg er SKIDE godt, er man gammel nok til at lave kriminalitet er man også gammel nok til at tage ansvaret for det man har gjort, og rende og banke sagesløse mennesker er kraftedme noget forbandet svineri (undskyld mit sprog) Hvordan ville du ha det hvis det var din mor far, bedstemor, bedstefar der fik en omgang af en snot tøs der stod og filmede og et par a hendes kammerater.?? At hun har problemer i skolen eller andre steder er SLET ikke nogen undskyldning for at slå på folk der ALDRIG har gjort noget... stod det til mig faldt hammeren bare ½-1 år bag tremmer, så kan hun sku ligge og sprede ben derinde og se om hun har det bedre der end udenfor i det normale samfund... Happy slapping, har aldrig kendt magen, så mangler man da seriøst både hjerne og noget at give sig til, ARBEJDSLEJR i alaska do :cheers:

34

torsdag, 9. marts 2006, 10:58

Citeret

Originally posted by -=WOF=-^XavieR^

Citeret

Originally posted by KarGa
Kender ikk til sagens detaljer, men syns det var lidt voldsomt at de har forlænget en 16 årig piges varetægtsfængsling til 14 dage...
Ka godt se det hun havde gjort var fucked up - bestemt ikk det - men 14 dage? Hvis hun allerede har problemer i skolen, så er det da som at tegne en rute på et kort til endnu mere ballade...

Dog syns jeg det er godt at de blir straffet for at filme vold... Syns bare det er liige en tand for hård en straf
Netop det at de vælger og forlænge hendes varetægt syntes jeg er SKIDE godt, er man gammel nok til at lave kriminalitet er man også gammel nok til at tage ansvaret for det man har gjort, og rende og banke sagesløse mennesker er kraftedme noget forbandet svineri (undskyld mit sprog) Hvordan ville du ha det hvis det var din mor far, bedstemor, bedstefar der fik en omgang af en snot tøs der stod og filmede og et par a hendes kammerater.?? At hun har problemer i skolen eller andre steder er SLET ikke nogen undskyldning for at slå på folk der ALDRIG har gjort noget... stod det til mig faldt hammeren bare ½-1 år bag tremmer, så kan hun sku ligge og sprede ben derinde og se om hun har det bedre der end udenfor i det normale samfund... Happy slapping, har aldrig kendt magen, så mangler man da seriøst både hjerne og noget at give sig til, ARBEJDSLEJR i alaska do :cheers:

Helt enig - en tomhjernet gås der filmer slige ting, er lige så medskyldig. Og som nævnt tidligere, så kan jeg ikke se, at "fy-fy det må du ikke" er noget der hjælper en disse.
Arbejdslejr i Alaska eller anden form for afstraffelse, som kan mærkes - er nok ikke nogen tosset idé. :9xo

35

torsdag, 9. marts 2006, 14:51

Seriøst det der happy slapping er fuldstændig komplet sindsygt tåbeligt!! så det på station 2 en mandag.. det er så fucked at gøre sådan noget!! X(

36

torsdag, 9. marts 2006, 19:35

Citeret

Originally posted by Aerial

Sejt - Husk at sende til mig også. :))

Hmmm... Hvis du nu klasker Happy et par venskabelige lussinger, må det vel også være Happyslapping. :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (09.03.2006, 19:39)

37

torsdag, 9. marts 2006, 20:07

Citeret

Originally posted by The Hans
Hmmm... Hvis du nu klasker Happy et par venskabelige lussinger, må det vel også være Happyslapping. :))

ha ha fantastisk.

Jeg synes vi skal opsøge Happy og så poste billeder herinde af de bedste lussinger ;) :))

38

fredag, 10. marts 2006, 04:48

Ja så bliver det sq snart ikke mere hjerne dødt.
Jeg synes at mange unge dag mangler en forståelse for at handling er lig med konsekvens, forstået at de handlinger de laver har konsekvenser både for dem selv, men også for andre.
Mange unge i dag mangler i den grad både empati og rygrad, for slet ikke at snakke om selvværd. Hvorfor fanden er det ikke ”cool” at kunne sige fra mere og turde stå ved sine meninger og handlinger.
Hvor er sammenholdet henne i klasserne? Nu var alt ikke lyserødt da jeg gik i folkeskolen, men der var da ikke nogen udefra kommende der skulle mule nogen fra ens klasse og slippe godt fra det.
Sørgeligt at det blandt unge, behandles som et svagheds tegn at forsvarer de svage.
Tankegangen for disse unge volds(mænd) må være – jeg er selv et nossefår, lad mig banke nogen, så er jeg smartere.
Den meningsløse vold har imo helt klart eskaleret, ikke kun blandt de unge men i hele samfundet.
Jeg er selv tilhænger af hårde straffe for vold og synes det er bekymrende at vi lever i et samfund, hvor den værste forbrydelse man kan lave – målt i den straf der gives - er at røve et posthus eller pengeinstitut.

39

fredag, 10. marts 2006, 11:17

Citeret

Originally posted by Symbol
Jeg synes at mange unge dag mangler en forståelse for at handling er lig med konsekvens, forstået at de handlinger de laver har konsekvenser både for dem selv, men også for andre.
Mange unge i dag mangler i den grad både empati og rygrad, for slet ikke at snakke om selvværd. Hvorfor fanden er det ikke ”cool” at kunne sige fra mere og turde stå ved sine meninger og handlinger.
Hvor er sammenholdet henne i klasserne? Nu var alt ikke lyserødt da jeg gik i folkeskolen, men der var da ikke nogen udefra kommende der skulle mule nogen fra ens klasse og slippe godt fra det.
Sørgeligt at det blandt unge, behandles som et svagheds tegn at forsvarer de svage.
Tankegangen for disse unge volds(mænd) må være – jeg er selv et nossefår, lad mig banke nogen, så er jeg smartere.
Den meningsløse vold har imo helt klart eskaleret, ikke kun blandt de unge men i hele samfundet.
Jeg er selv tilhænger af hårde straffe for vold og synes det er bekymrende at vi lever i et samfund, hvor den værste forbrydelse man kan lave – målt i den straf der gives - er at røve et posthus eller pengeinstitut.

Dette indlæg "sidder lige i kassen". :9xo

Kan godt være, at nogen gør grin med hippie-kulturen, der var en gang i 60-70'erne.
Men dens parolle/grundidé med "peace, love and understanding" - vil jeg hellere ha' end den sygelige og destruktive - som desværre findes hos en del forskruede unge (og ældre) nu til dags.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (10.03.2006, 11:20)

40

fredag, 10. marts 2006, 11:27

Citeret

Originally posted by Symbol

Rigtig godt indlæg :cheers:

Kan ikke være mere enig

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.