Forskel på ejendomsmæglere

  • Synes lige jeg ville vise Jer et levende bevis på at det virkelig er vigtigt at vælge en ordentlig mægler.


    Har lige fundet ud af at vores ovenpå 2 etager oppe også sælger deres lejlighed.


    Prøv at tjek deres lejlighed fremvist af EDC :
    http://www.edc.dk/framedefault…ppid=27623598&pKategori=1


    og så kan I se vores fremvist af Danbolig :
    http://www.danbolig.dk/Koeb/Fi…retavej%2049,%20st.%20th.


    og så fik vi det endda 15.000 billigere hos Danbolig end hvad EDC tilbød :))


    Nu må vi bare håbe der er nogen der bider på :hb:

  • Spændende lejlighed, lækkert med flere plan i lejligheden - det skal nok være et plus - men puha nogle m2 priser der er på sjælland, godt man ikke skal bo derover - med de huslejer kommer man jo aldrig af med studiegælden ;) Men skulle man derover, så skulle det da lige være som ejendomsmægler :))

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Spændende lejlighed, lækkert med flere plan i lejligheden - det skal nok være et plus - men puha nogle m2 priser der er på sjælland, godt man ikke skal bo derover - med de huslejer kommer man jo aldrig af med studiegælden ;) Men skulle man derover, så skulle det da lige være som ejendomsmægler :))


    he he ja - jeg var bare godt forundret over at nogle ejendomsmæglere fremstiller lejligheder så dårligt.


    Specielt når jeg kan se på formidlingsaftalen at man betaler 4-5000 for en fotograf :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Specielt når jeg kan se på formidlingsaftalen at man betaler 4-5000 for en fotograf :boxed:


    Det er der en simpel forklaring på, på jysk 2 til fotografen og 2 i retur kommission til ejendomsmægleren. Tror ikke man skal tænke for meget over det ;) Men det mest interessante er jo selvfølgelig hvor længe man skal regne med at det tager, men det er jo ikke et dårligt tidspunkt nu og prisen lyder jo (vandvittig ;) i jydedollars) meget som det er niveauet derovre, så mon ikke I får den skudt af inden for 2-3 måneder maks. Tror ikke de rentejusteringer der evt. kommer betyder det store.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet 2 gange, sidst af jesdals ().

  • Quote

    Originally posted by jesdals


    Det er der en simpel forklaring på, på jysk 2 til fotografen og 2 i retur kommission til ejendomsmægleren. Tror ikke man skal tænke for meget over det ;) Men det mest interessante er jo selvfølgelig hvor længe man skal regne med at det tager, men det er jo ikke et dårligt tidspunkt nu og prisen lyder jo (vandvittig ;) i jydedollars) meget som det er niveauet derovre, så mon ikke I får den skudt af inden for 2-3 måneder maks. Tror ikke de rentejusteringer der evt. kommer betyder det store.


    Tror heller ikke rentestigningerne der er kommet og kommer vil gøre den store forskel lige nu - men de snakkede om for nogle uger siden at der ikke var særlig mange boliger til salg - noget med "kun" 32.000 i hele landet - så jeg håber ikke det kommer til at tage så lang tid ;)

  • Det er en noget dygtigere fotograf i har haft ude kan man se. At billederne så også er bedre efterbehandlet er der heller ingen tvivl om farver og ly ser noget bedre.


    Det betyder så også meget at lejligheden er væsentlig pænere fra start og at lyset er meget bedre.


    Men er da en tydlig forskel må man sige.


    Er sgu da en nice lejelighed hvorfor kan den ikke bruges mere syntes den ser rigtig nice ud. Ville sgu godt have sådan en men hva sådan er der så meget :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Ja jeg er ikke selv den store fotoexpert , men synes da også at der var kvalitetsmæssig forskel på billederne - til min fordel :D


    Der var også lidt økonomiske årsager der spillede ind - hvis jeg sælger denne og flytter til den anden vil jeg med overskuddet udbetale alt andet gæld (bil) + have knapt 300K til mig selv. Dette er altså en meget fristende tanke.


    Så jeg flytter til 10 kvadratmeter mindre, men har månedligt måske 5000 mere til mig selv + en god startkapital til nye møbler osv.

  • ja ok det kan jeg så godt følge dig i, det kunne jeg også godt være fristet til.


    Husk nu ikke at bruge det hele på møbler der skal også være til en sommerferie og noget nyt til computeren :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det var sku en nice lejlighed der.... Men sikke priser... Købte mit hus i 2003 for en million.... Lavede køkken og bad og renoverede taget for 220000. Pris idag 1600000. Det er sku vildt

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    he he ja - jeg var bare godt forundret over at nogle ejendomsmæglere fremstiller lejligheder så dårligt.


    Specielt når jeg kan se på formidlingsaftalen at man betaler 4-5000 for en fotograf :boxed:


    Det er godt nok dyrt. Er der ikke annoncering med i den pris eller kommer det oven i ? 8o


    Da jeg solgte mit hus i Nyborg, lavede EDC en mindre bøf. Jeg havde udtrykkeligt sagt, at min højt elskede 8000 kr. opvaskemaskine, ikke blev stående, men at der ville blive sat et skab op i stedet for. Ikke noget problem, blev der sagt. Da huset var solgt, var min opvaskemaskine solgt med og det var jeg alt andet end tilfreds med, så jeg var efter dem.
    De erstattede opvaskemaskinen, men nok kun fordi jeg have et vidne på at jeg havde sagt det. :))


    Da jeg kort tid efter købet af det hus jeg har nu, ville sælge det og købe et større hus sammen med min kæreste (min kone nu), satte jeg det til salg hos EDC, som lavede købshandelen. Det var solgt eller gratis på 6 mdr.
    Da der var gået lige knap 5 mdr., blev vi enige om at lave noget ved huset og beholde det, så jeg ringede til EDC for at høre, om jeg kunne anullere aftalen. Det kunne jeg godt og det kostede mig ikke en krone. Han kom med en ok kommentar: Gider du lige huske os, hvis du engang sælger det ? Selvfølgelig gør jeg det. :9xo