Jeres Beskæftigelse?!

  • Hej,


    jeg synes ikke der har været noget om det her før på Tweak så jeg starter bare en tråd... :)



    Hvad er jeres Beskæftigelse og hvordan er i kommet til, at lave det i gør (uddannelse osv )


    skyd løs... :)

  • Til daglig render jeg rundt på HTX Sukkertoppen - årgang 2004... I fritiden er jeg programmør for et firma i Aalborg


    2-3 måneder efter HTX flytter jeg til Aalborg, hvor jeg arbejder fuldtid i et års tid, hvorefter jeg begynder på AAU, hvor jeg vil forfølge mit ønske om at blive civilingeniør (bygge & anlæg) :)

  • Arbejder i IT / Telekæden afdelingen her > http://www.olestage.dk/


    Står for den daglige varebestilling af hardware og mobil telefoner, og betjening af kunderne. :D


    Af Uddannelse har jeg Salgs Ass. i 1994


    Hvordan jeg kom til jobbet jeg har nu, jaaa det var sQ meget næmt.
    Jeg kendte den daglige leder i afdelingen i forvejen, ringene en dag til ham for at høre om har manglede en frisk "ung" mand, han svarede så " Henrik hvornår kan du starte " Hehe svarede jeg, med det samme selvfølgelig.
    Jeg startede på jobbet ugen efter samtalen. :D

  • 3.g HTX - færdig til sommer yes yes yes :D


    Deltid (nogen gange skulle man tro det var fuldtid ;)) i Quick Food'en i Bilka Viborg.


    Efter HTX vil jeg have 1 eller 2 sabbat år, hvor jeg skal arbejde fuldtid der hvor jeg arbejder nu, og derefter vil jeg læse til Datamatiker for at bygge en bachelor oven på på AAU og så videre derfra til spilprogrammør. Kunne være fedt :P


    Mens jeg uddanner mig til datamatiker regner jeg med at blive boende i Viborg (evt. meget gerne i en sød lille lejlighed) og samtidig arbejde deltid i Bilka - snakkede med der har taget den, han kunne sagtens have deltid ved siden af. Skal så bare tage toget til Skive hver morgen, men hva faen. ;)


    Der ud over er jeg leder for en lille håndfuld FDF'ere hvor torsdag og nogle weekender hist og pist. :)


    ----


    edit: Så lige at du også gerne ville have at vi skrev hvordan vi er kommet frem til vi nu gør. Tja..


    HTX = Elsker gruppearbejde og den udfordring der er i det. Der udover kan jeg ikke fordrage tysk, old eller historie - musik skal heller ikke glemmes - py bward.


    Bilka = Sendte en job ansøgning ud før jeg startede på HTX. Umiddelbart efter ringede de og sagde at de godt kunne bruge en opvasker. Takkede i første omgang nej, men ringede dog dagen efter og sagde, at det ville jeg sq egentligt godt. Jeg blev så ansat, og det har jeg aldrig fortrudt. :p Efter 13 mdr i opvasken, hvor det egentligt er pisse skægt at være, og man kommer ikke hjem uden at have lidt sovs i fjæset fordi man provokerede ham der stod og tømte bakkerne. :P Efter opvasken kom jeg i Personale Kantinen, hvor det i starten var super nice, men så fik vi ny, og så blev det noget lort. Så her for 1½ måned siden efter snart 1 år og 4 mdr i kantinen er jeg rykket op i Quickfooden - og der regner jeg med at blive i mindst 3-4 år endnu, både som fuldtid og deltid. Elsker det og er glad for det - har aldrig oplevet et bedre sammenhold andre steder. Og nej, sådan er det ikke i alle afdelinger - der er ikke en der har det lige så sjovt som vores til personalefesterne - hvor det forresten er os der putter vores chef. ;)

  • fedt nok at høre...


    jeg selv er 3års elev på HHX, ingen arbejde ved siden af... hvad min fremtidsplaner er ? hmm ved ikke, det er pisse svært... men jeg skal læse videre, hvad jeg skal læse til ved jeg egentlig ikke endnu... :(

  • Quote

    Originally posted by Dyzio
    shahid_2dk: ja det kunne være fedt, men hvad skal du læse til ?


    Officer i Forsvaret
    Eller noget andet cool i det civile.


    Gider ikke et pc job, pc leg (programmering, design etc.) skal goeres som en hobby, tager man penge for det, saa synes jeg ligesom man mister den del der skulle vaere sjov.


    Sagt anderledes, vil gerne adskillige IT og job/liv til en vis del :$


    EDIT: men man kan jo altid ændre mening senere ;)

  • Nå ja glemte også lige at fortælle hvordan jeg er kommet til det...


    HTX valgte jeg egentlig fordi jeg ikk gad vælge det alle andre valgte... senere har jeg så fundet ud af hvor glad jeg er for jeg ikk endte på STX :)


    Mit fritidjob kom faktisk til mig... Jeg blev kontaktet af min nuværende chef, der ledte efter kvalificeret arbejdskraft :) De havde vist set mine tidligere værker

  • Lige nu læser jeg på Informationsvidenskab på Århus uni og har tidligeret taget en multimediedesigner udd. Grunden til valg af udd. er fordi jeg interesserer mig for kommunikation og web/grafik.

  • Quote

    Originally posted by Tismund
    Lige nu læser jeg på Informationsvidenskab på Århus uni og har tidligeret taget en multimediedesigner udd. Grunden til valg af udd. er fordi jeg interesserer mig for kommunikation og web/grafik.


    Også en meget interresant linie at tage. Min storebror læser nogenlunde det samme på AAU. De laver bare meget film, men det har også meget at gøre med design osv.

  • Arbejder som konstruktør ved Danfoss i Kolding.
    Arbejder pt. med to større projekter, der gerne skulle ende med to nye produktionsmaskiner der begge skal være klar til at blive kørt ind og CE godkendt til April.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    Også en meget interresant linie at tage. Min storebror læser nogenlunde det samme på AAU. De laver bare meget film, men det har også meget at gøre med design osv.


    Det er nok medievidenskab. Dem går vi sammen med :D

  • Quote

    Originally posted by Tismund


    Det er nok medievidenskab. Dem går vi sammen med :D


    Mener den hedder humanistisk informationsteknologi eller sådan noget... men det er nok stort set det samme. :) Eller - det er det. :)

  • jeg har også overvejet militært --> officer uddannelse, men ved sgu ikke endnu...


    har også tænkt mig at læse videre i aarhus, men ved bare ikke hvad... Jeg kan godt lide at arbejde med mennesker, hvor kommunikation spiller en stor rolle osv... Jeg ved bare ikke hvad jeg vil være... ;(


    men fedt at høre i kan lide at lave det i gør...

  • Hovedbeskæftigelsen (hvis man kan sige det sådan med sølle 10 timer i skolen om ugen) er min uddannelse, som begår sig på et sit 6. og sidste semester. Uddannelsen går under navnet International Kommunikation og Multimedie. Kender du til en BA, så er vores næsten mangen til, bortset fra vi ikke har 2 sprog men i stedet 1 sprog og medie.


    Ellers arbejder jeg lidt ved et pakkefirma. Nogle kender det måske, DPD ? Vi kalder det selv Dansk Pony Deligance (sidste ord sikkert stavet forkert).


    Ellers hænder det også der forefalder noget webarbejde, når ellers man får nogle kunder på krogen.