billig universal fjernbetjening

  • Når man køber en billig universal fjernbetjening til ca 50kr, til tv, vil den så have alle de samme funktioner som den normale, kan man gå i menuer osv? Altså hvis tv'et står understøttet?

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Det kommer jo an på hvad den fjernbetjening kan. Jeg har selv lige bestilt en [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/DK/DA,CRID=2084,CONTENTID=9933&ad=emea_harmony_chart_885]Logitech Harmony 885[/URL] og den skulle meget gerne kunne alt hvad mine gamle fjernbetjeninger kunne.

  • Det tror jeg ikke du skal forvente, men min kan i hvert fald 'lære' kommandoer fra en gammel fjernbetjening, så du kan overføre eventuelle menuer eller lignende som den ikke lige har med sig.


    Den kostede desuden 70 kroner i Aldi så vidt jeg husker og er en Medion.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Det kommer jo an på hvad den fjernbetjening kan. Jeg har selv lige bestilt en [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/DK/DA,CRID=2084,CONTENTID=9933&ad=emea_harmony_chart_885]Logitech Harmony 885[/URL] og den skulle meget gerne kunne alt hvad mine gamle fjernbetjeninger kunne.


    Ja er en fed remote , var også den jeg overvejede , indtil jeg så 895 med radio remote , så den napper jeg til mit MCE, når det bliver lavet , efter min USA tur.



    The_Unforgiven

  • De erfaringer jeg har haft med multifjernbetjeninger har ikke kun været gode.


    Jeg synes ikke altid jeg har kunne få alle funktioner ud af dem, som man kunne med den originale.


    Almindeligt som volume , kanalskift osv kan alle jo , men nogle har problemer med kanalindstillinger og andre menu-ting.


    Har dog ikke prøvet den logitech der bliver henvist til .

  • Da min fjernbetjenong overhovedet ikke virker mere er jeg rimelig desperat, men vil gerne have en der kan kunne alt hva min gamle kan... En ny kopi fjernbetjening koster 250, men den fjernbetjening er af virkelig skod kval.... Men hvilke fjernbetjeninger har i haft som kunne gøre alt hva den orginale kunne?

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • Quote

    Originally posted by tomaszo
    Da min fjernbetjenong overhovedet ikke virker mere er jeg rimelig desperat, men vil gerne have en der kan kunne alt hva min gamle kan... En ny kopi fjernbetjening koster 250, men den fjernbetjening er af virkelig skod kval.... Men hvilke fjernbetjeninger har i haft som kunne gøre alt hva den orginale kunne?


    Godt nok ikke stået i den situation, at den originale er gået kaput. Hifi klubben har også nogle billigere end 1000 kr.


  • Som jeg sagde, den jeg har købt har en funktion hvor man kan stille de to fjernbetjeninger overfor hinanden og derved kan den 'lære' kommandoer fra sig, så man på den måde også får eventuelle menuer som er specielt beregnet til fjernsynet. Så det er altså muligt.


    Og egentlig ret smart hvis du spørger mig. :dance:

  • igen, så er min gamle fjernbetjening helt smadret, så den mulighed har jeg ikke

    SØGER OPTERON 185 til s. 939


    Dont hate tha playa, hate tha game
    CPU: Athlon64 3500+ winny@2200mhz
    Bundkort: A8N-SLI deluxe, nVidia nForce4
    Grafikkort: MSI NX6800-TD256E GeForce 6800 PCI-E 256MB GDDR3.@415/881 cooled by ac cooling5 rev.2
    Ram: 2x1GB kingston Value pc3200, 400mhz ddr
    PSU: 450watt, 14A på 12'ern
    CD/DVD drev: NEC DVD-ROM DV-5700A
    DVD brænder: NEC DVD_RW ND-3540A

  • tja nu kostede min ik lige 50kr men jeg fandt en til 100kr for 4 år siden :) og den funker fint til mit gamle TV. den kan gå i menuen osv og installere kanaler og det hele.


    dog hvis jeg bruger den på min søsters TV så har hun en lille del i menuen hun ikke kan komme ind i da den "knap" mangler på universalen.
    en tilt knap af en art til at vippe billedet.