Reklamer, aviser og andre uvigtige breve

  • Jeg har allerede sat et Reklamer nej tak på postkassen, da jeg ikke gider have en hel røvfuld ligegyldige reklamer ind af døren konstant.. Men stadigvæk får jeg op til flere lokalaviser


    Det irriterer mig, både fordi jeg læser nyheder på nettet og fordi at jeg syns det både er totalt spild, men også unødig miljøforgiftning.. For hver eneste gang jeg får en bunke aviser ind af døren ryger de direkte over i min papirkurv, hvilket vil sige at jeg både smider papir ud og at jeg hælder blæk lige ud i naturen...


    Her i dag fik jeg så søreme også et brev fra HNG (Naturgas selskabet) og troede det var en form for opgørelse eller andet - vigtig - information, da jeg jo har bedt om ikke at ville modtage adresseløse forsendelser..
    Men da jeg åbnede brevet finder jeg et blad - MaGaSinet :boxed: - med et brev, hvor der intet står om hvorfor jeg får det, men hvad bladet handler om (Brændeovne...! Hvilket jeg squ ikk har plads til her i min 28 m^2 lejlighed :) )



    Er der ikke en måde, hvorpå man kan signalere at man kun vil ha breve og pakker, adresseret til mig? (Selvom jeg dog troede det lille røde skilt signalerede det tydeligt nok...)


    Bladet var dog adresseret til mig, men har ikke bedt om det (Hvilket jeg syns at huske ikke er lovligt at kalde adresseret...) og i det medfølgende dokument stod der også bare "Til alle HNG kunder"

  • Du kan evt. selv sætte et skilt på om du kun ønsker det og det ?


    Men ved det er sådan her i Herning, at selvom du har et skilt på der siger: "ingen reklamer, tak", så må en lokalavis som Herning Folkeblad stadig gerne smide avisen i. Dvs. de dage den bliver sendt ud til alle.

  • Jeg havde samme problem, da jeg boede i Nyborg og satte derfor et "Dymo" skilt op med "Reklamer nej tak".
    Det blev fjernet og jeg fik stadig reklamer. 8o
    Så popnittede jeg en akrylplade hen over og ugen efter, havde jeg igen reklamer og klappen på min postkasse med skiltet var væk.
    Det blev meldt til politiet. Utroligt at man vil begå hærværk for nogle skide reklamer. 8o

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Du kan evt. selv sætte et skilt på om du kun ønsker det og det ?


    Men ved det er sådan her i Herning, at selvom du har et skilt på der siger: "ingen reklamer, tak", så må en lokalavis som Herning Folkeblad stadig gerne smide avisen i. Dvs. de dage den bliver sendt ud til alle.


    Det skal jo gøres på en professionel måde, ligesom Reklamer, nej tak skiltet... Havde tænkt på bare at snakke med postbudet om det, men inden for denne uge har der været det mærkeligste holdskifte... Vi har ellers altid fået leveret pakker kl. 21 og breve kl. 12 af den samme person, men nu ser jeg en ny person hver dag :boxed:


    Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg havde samme problem, da jeg boede i Nyborg og satte derfor et "Dymo" skilt op med "Reklamer nej tak".
    Det blev fjernet og jeg fik stadig reklamer. 8o
    Så popnittede jeg en akrylplade hen over og ugen efter, havde jeg igen reklamer og klappen på min postkasse med skiltet var væk.
    Det blev meldt til politiet. Utroligt at man vil begå hærværk for nogle skide reklamer. 8o


    Kort sagt... Sygt 8o


    Ikke nok med at halvdelen af de reklamer er både nedværdigende og forurenende, ska de nu også begynde at tvinge folk til at læse det..?


    Men der findes jo skilte på posthuset, som man skal sætte op... Således at de kan registrere at man ikke vil ha reklamer - Det kunne muligvis være derfor de har fjernet det, dog syns jeg det er totalt uacceptabelt at de nærmest generer dig ved at fjerne en plade, der er popnittet fast :boxed:



    Edit: Har lige sendt dette brev til post dk, da de jo nok kan give mig nogle svar og evt. løse mit problem :)

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Sandsynligvis ikke dit postbud der giver dig de lokalaviser ;)


    Jo... :)


    Der er et par dage jeg er hjemme samtidig med leveringen og der ser jeg en rød gut... på en gul cykel... med en avis i hånden :)

  • Der er jo folk her (ikke mig slet ikke. :D) der deler aviser ud hver onsdag. Vi får strengt at vide at aviser de SKAL ud til alle hvorimod reklamer er til alle undtaget dem med det lille fine skilt.

  • Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    Der er jo folk her (ikke mig slet ikke. :D) der deler aviser ud hver onsdag. Vi får strengt at vide at aviser de SKAL ud til alle hvorimod reklamer er til alle undtaget dem med det lille fine skilt.


    Lige det jeg tænkte på :)


    Men posten deler så åbenbart også nogle ud over på Sjælland. Mener jeg ikke de gør her.

  • Nu har jeg arbejdet for Post Danmark i nogle år, så her får I lige lidt insider viden omkring visse typer reklamer og ugeaviser. :D


    Det er sandt, at de "regulære" reklamer kan I sagtens sige NEJ TAK til med et klistermærke. MEN der er altså visse typer reklamer man ikke kan sige NEJ TAK til. Det er nemlig fordi det er et krav fra dem der sender reklamen, om at den SKAL afleveres. Det hedder også, at afsender "respekterer ikke et nej tak". Det er nemlig noget som afsender betaler ekstra for, og det er med til at betale postbudenes løn.


    Det samme gælder for ugeaviser, kirkeblade osv.


    Det er muligt nogen ser det som direkte provokation fra Post Danmarks og afsenders side, men det er med til at holde vores danske postvæsen kørende. :D Lige lidt insider viden fra mig ;-)

  • Hmm kom lige på en ide... Min postkasse har sådan en smart lille tingelingest, hvor man kan smide breve et sted og aviser et andet...


    Tror jeg vil bygge den om, således at alt der ryger i avis boksen flyver direkte ned i en flishakker og spytter det i hovedet på postbudet :$

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Hmm kom lige på en ide... Min postkasse har sådan en smart lille tingelingest, hvor man kan smide breve et sted og aviser et andet...


    Tror jeg vil bygge den om, således at alt der ryger i avis boksen flyver direkte ned i en flishakker og spytter det i hovedet på postbudet :$


    He he he, ville godt se postbudet en onsdag eftermiddag få regninger, reklamer og en ugeavis hældt over sig i form af konfetti. :D Men der skal nu meget til at forbavse postbudene, jeg har set mange underlige afleveringssteder rundt omkring på mine ruter. ;)

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Det er muligt nogen ser det som direkte provokation fra Post Danmarks og afsenders side, men det er med til at holde vores danske postvæsen kørende. :D Lige lidt insider viden fra mig ;-)


    Jeg troede ellers det var det portoen var der for.

  • Det samme er sket for nogle i vore opgang.


    De gjorde så det at de tog en tusch, tegnede en pil til deres ingen reklamer mærke og skrev stort og tydeligt, ingen reklamer tak!


    Det ser godt nok grimt ud, men tror det virkede :))