1

fredag, 17. februar 2006, 22:19

Godaften folkens.

Jeg har lige et spørgsmål omhandlende RMA. Hvor lang tid har sælger reelt set til at reparere hardware, eller ombytte det? Jeg har læst inde på forbrugerstyrelsens hjemmeside, at sælger har "rimelig tid" til at reparere/udbytte produktet, men hvad betyder "rimelig tid"?

Jeg har nemlig haft et GFX til RMA i en måned nu, og er begyndt at savne det voldsomt. Jeg skulle bl.a. have været til netparty i denne weekend, som jeg har glædet mig til siden jeg tilmeldte mig, men jeg måtte så afmelde mig igen, da jeg stadig ikke har fået mit GFX. Kan jeg af den grund få evt. "skadesdækning", eller er det bare "tough luck", og så må jeg vente ½ år indtil næste netparty?

2

fredag, 17. februar 2006, 22:30

Mit gamle Radeon 9700pro (Gigabyte) tiltede én uge inde i skolernes sommerferie, mener det tog 8 uger for mig at få et nyt kort. Ved ikke om det var "lovligt" at det tog så lang tid, men det var ihvertfald ikke tilfredsstillende. Så det var en sommer med LAN, GeForce FX5200 og hak, hak, hak...

Men det eneste du kan gøre, er vel egentligt at blive ved med at spørge din forhandler til det, og forklare ham at du har ventet i en måned på det, og at du står og skal bruge det.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

3

fredag, 17. februar 2006, 22:37

OK. Jeg kunne reelt set godt have taget afsted, jeg har lånt et TI4600, men som du selv antyder, så er det ikke fedt med en hel weekends hakkeri. :D Og det nedsætter da også morskabs momentet kraftigt, når man er til LAN, hvis PC'en hakker afsted. Men vil prøve at ringe til dem på mandag så. Men ja, 8 uger for din behandling er absolut ikke tilfredsstillende. Så vidt jeg har læst på forbrugerstyrelsens hjemmeside, så SKAL sælger stille et lignende produkt til lån for køber, hvis det vil tage længere tid end "rimelig tid". Men igen, hvad er "rimelig tid"? :D

4

fredag, 17. februar 2006, 22:50

jeg vil selv sige at rimelig tid er ca. 2-3 uger eller mindre.. Hvor har du købt det defekte kort, Expendable?

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

5

fredag, 17. februar 2006, 22:54

He he, havde egt. lovet mig selv at jeg ikke ville laste forhandleren for et defekt kort, og offfentliggøre hvem jeg har købt hos, men nu når du spørger så pænt Tigerplayer, så det er hos SHG. :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.