Styrketrænings-guide, på dansk nu!

  • Hey allesammen!
    Havde lavet en guide til styrketræning derhjemme uden brug af andet end selve kroppen. Det er sådan jeg selv har trænet, og det har hjulpet rigtig meget. En ven har også brugt den guide jeg har lavet, og han kunne se resultater efter 2-3 uger. Det var på engelsk og har nu oversat det til dansk, så hvis der er nogle der gerne vil træne hjemme uden vægte osv.. Se det! :ph34r:
    Som sagt, har ikke selv brugt andet og guiden er 100% skrevet af mig selv, og med billeder. Find det under tutorials her, hvis der er nogle der er interesserede:
    www.flying-trickster.com


    Jeg lavede den fordi der var rigtig mange der spurgte om hvordan jeg træner osv.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Den er nice :9xo


    Men hvad med træning til benene? løb?


    Thanks mate!
    Der får jeg så selv træning nok gennem mit kampsport og tricking! Så det træner jeg ikke. Men de fleste vil nok også helst have det dér tror jeg :D

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    Det er fandme en god guide må man sige, specielt for os meget meget fattige studerende:) ...


    MEN..


    Hvordan i danmark får du trænet den nederste del af ryggen?


    Takker..
    Når du løfter dine arme op træner du den øverste del. Ved skulderbladene osv! Når du samtidigt løfter benene op, tager det den nederste del med.

  • Quote

    Originally posted by flying-trickster


    Takker..
    Når du løfter dine arme op træner du den øverste del. Ved skulderbladene osv! Når du samtidigt løfter benene op, tager det den nederste del med.


    okay takker :) ...


    Så må vi jo se om det hjælper. Kan du ikke lave en side med alle de træningsguider i en, og så sådan at din side ikke kun understøtter 640 x 460 :P

  • Quote

    Originally posted by FlexQ


    okay takker :) ...


    Så må vi jo se om det hjælper. Kan du ikke lave en side med alle de træningsguider i en, og så sådan at din side ikke kun understøtter 640 x 460 :P


    Det ville bare være træls for dem der kun vil se nogle af dem, det ville jo ikke være særlig overskueligt for dem så :(

  • Quote

    Originally posted by flying-trickster


    Det ville bare være træls for dem der kun vil se nogle af dem, det ville jo ikke være særlig overskueligt for dem så :(


    Det har du jo nok ret i... så må jeg bare bladre.


    Måske skulle man tage et billede nu, af overkrop. Lave en tweak gruppe, og så en gang om ugen skulle vi smide nye billeder op, igennem 2 mdr f.eks. så se hvem der udvikler sig mest :P :) ...

  • Hehe, det kan I da gøre, hvis der er flere med på den.
    Hvis I vil holde det lidt mere privat kan I da evt. tage nogle billeder og gemme dem på computeren med dato og tage et nyt hver uge eller hveranden uge! :P

  • Meget god guide, har selv før trænet unden vægte, men nu hvor jeg skal være lidt mere fysisk stræk, måtte jeg gribe til vægtende (spiller amrikansk foodbold og basket).


    Tror dit trænings program giver en god basic træning, og man kan sikkert mærke resultater, men jeg tror at hvis man går efter en virkelig stærk krop (nu snakker jeg ikke overpumpet) så skal man nok ofre nogle penge, på at komme ned og hive i nogle vægte.
    Og de vægte skal ikke bare være nogle så man får nogle store overarme, men at træne hele kroppen.


    Personligt har jeg ca. 30 maskiner jeg går rundt til, og dem der er bedst, hvor man virkelig kan mærke det, ja det er sku ikke de store håndvægte..


    Men tror jeg vil suplere min træning, med dit trænings program, de dage hvor jeg ikke går i centeret :D


    Skal nok ikke være med i tweak gruppen, da jeg har trænet i et par år, så chipsposerne kan ikke ses mere :clap:


  • Vil nu mene at det ikke kun er basic træning, men man kan bruge det til at træne med hele tiden, og ikke kun til at starte med. Det har jeg gjort, og jeg er ihvertfald alt andet end slap :))
    Men håber nogle vil bruge det og få glæde af det! Så er jeg glad..

  • Quote

    Originally posted by Aqu
    Nice guide! ..Den vil jeg da starte på hver dag, og håbe på fremskridt ;) .


    Lyder godt, så hold dig til den, så burde du få fremskridt.. Sådan her vil det nok gå:
    Efter 1-3 dage, altefter hvor hårdt du træner, vil du blive øm i næsten hele overkroppen. Og efter yderligere 1-2 dage vil det gå over, og du vil ikke mærke det mere. Så har din krop vænnet sig til det, og så er det bare at træne og træne. Er sikker på at du vil se resultater derefter :D Selvf, skal du bare holde dig til den.

  • Quote

    Originally posted by flying-trickster


    Lyder godt, så hold dig til den, så burde du få fremskridt.. Sådan her vil det nok gå:
    Efter 1-3 dage, altefter hvor hårdt du træner, vil du blive øm i næsten hele overkroppen. Og efter yderligere 1-2 dage vil det gå over, og du vil ikke mærke det mere. Så har din krop vænnet sig til det, og så er det bare at træne og træne. Er sikker på at du vil se resultater derefter :D Selvf, skal du bare holde dig til den.


    Vil træne pisse hårdt! ;D (Har sq fået min mor med på en O_o)


    Har du nogen gode forslag til hvad man kunne træne med nogle håndvægte? :T

  • Quote

    Originally posted by Aqu
    Oh, har faktisk en spørgsmål vdr. en af øvelserne.


    Man skal trække sig op og ned i denne, right?


    Jo, bare bøj armene bagud så du kommer ned automatisk! Hold hovedet lidt bøjet så du ikke rammer jorden, men ram ikke brystet med hagen!


    Vægte, tag en vægt der ikke er for tung. Men hvor der er modstand nok, ikke en der vejer som en pose. Og løft hurtigt og så meget du kan. Vigtigt med en del modstand, men IKKE for meget, det giver for store og sløve muskler, ikke markeringer nok heller!


    EDIT: Prøv at lave den, hvor synes du det strækker? Hvis du kan lave den