hjælp til forstærker

  • hvordan skal jeg sætte min bas (600watt) og mine højtaler(http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=4640&kid=25) til min forstærker(http://www.thansen.dk/product.…=1200266496&pn=1609320566 ved godt det er noget l**** men jeg har ikke mange penge men er der noget der er beder til disse penge så kan jeg da nå at bytte den - nogle forslag??)
    nogle der kan hjælpe??
    [Blocked Image: http://img206.imageshack.us/img206/4998/forstrke0hu.jpg]
    takker

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

    Rettet en gang, sidst af sniffer ().

  • forstærkeren skal have strøm direkte ude fra batteriet, og husk stel-forbindelsen.


    hvis du ikke har huller til højtalerne(hattehylden) så køb en mdf plade og skær den til.


    hvis du skærer/klipper i selve metal pladen i din hattehylder(hvis den er fast i karossen), så er det ikke sikkert af forsikringen dækker hvis du bliver påkørt bagfra og bilen krøller, da der er foretaget ændringer i selve karossen på en måde der svækker denne.


    har lige monteret hattehylde højtallere i min egen bil og har klippet i den omtale plade, hvorefter jeg fik dette afvide.



    højtallerne skulle være gode.


    forstærkeren er der mange delte meninger, men hvis du har begrænset budget, er denne god nok. kunne selv finde på af købe den.


    xsound+thansen+anlæg er der mange der syntes er noget lort.


    kører selv med xsound og er godt tilfreds med dette.


    hpber du kunne bruge dette til noget?

  • Bassen sætter du til den der hedder 1ch -, og 2ch+, altså der hvor du kan se at der står "bridget".
    -Så får din bas saft og kraft nok. Det er desuden en ganske fin forstærker, uanset hvad folk går og snakker om. Nej, man får ikke 2000watt at rive rundt med IRL, men du kan tro den kan spille alligvel.
    Når du har gjort det, sætter du den øverste "switch" til LPF, eller hvad dælen det er der står.


    Og så sæt de 2 andre højttalere til "bridget" i den anden kanal. Ved godt det ikke bliver Stereo så, men det er sådan du får mest power til bassen, og det har den brug for, hvis det skal lyde ordentligt.


    Kan anbefale at købe en anden lille forstærker til de andre højttalere du har købt, så det bliver Stereo.


    EDIT: Du skal så slå den til 2channel når du laver det der nummer med at "bridge" den.


    Har selv den der forstærker til at trække 2x12" basser, og de kan nu buldre temmelig højt.
    Ud over det har jeg en mindre 800watt til hattehylden. Det lyder klart bedre og renere med sådan en sat til.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 3 gange, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Ydmygt forsøg på illustration :crazyeyes:


    kan godt være det er et dumt spg. men skal de ikke i hver for sig og skal de ikke side ved siden af hinanen

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

    Rettet en gang, sidst af sniffer ().

  • Quote

    Originally posted by sniffer


    kan godt være det er et dumt spg. men skal de ikke i hver for sig og skal de ikke side ved siden af hinanen


    Når du gør det på den måde, får din bas halvt så meget at leve af. med du kan evt. sætte dine hattehyldehøjttalere sådan, men stadig sætte bassen på den anden måde. Altså Bridget.
    Du kan også la vær, men så får den kun halvdelen af hvad forstærkeren kan yde.
    Men hvis du sætter det på den måde du har gjort, skal du huske at sætte den til 4channel.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Når du gør det på den måde, får din bas halvt så meget at leve af. med du kan evt. sætte dine hattehyldehøjttalere sådan, men stadig sætte bassen på den anden måde. Altså Bridget.
    Du kan også la vær, men så får den kun halvdelen af hvad forstærkeren kan yde.
    Men hvis du sætter det på den måde du har gjort, skal du huske at sætte den til 4channel.


    så hvis jeg forstå dig rat så vil min bas få 1000watt og mine 2 højtaler som er på 2*200 få 1000watt??
    med din løsning

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

    Rettet en gang, sidst af sniffer ().

  • Quote

    Originally posted by sniffer
    så hvis jeg forstå dig rat så vil min bas få 1000watt og mine 2 højtaler som er på 2*200 få 1000watt??
    med din løsning


    Ja, og nej.. Forstærkeren kan jo slet ikke yde så meget.. Men i princippet så ja.. Dog gør det ikke den store forskel på de små højttalere, da de skal "deles" om de "1000watt", men på subben gør det.


    Endnu et eksempel:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Ja, og nej.. Forstærkeren kan jo slet ikke yde så meget.. Men i princippet så ja.. Dog gør det ikke den store forskel på de små højttalere, da de skal "deles" om de "1000watt", men på subben gør det.


    Endnu et eksempel:


    ok tak for hjælpen!!


    jeg har kigget på en anden for stærker er den noget vær?? http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=3012&kid=21
    jeg kan få den for 2000kr

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Den er uden tvilv rigtig lækker.
    Der kan du også Bridge 4 af udgangene, så dine baghøjttalere får mere at leve af.
    -Og de 185watt til subben er jo dejligt nok ;) .Mener den fra Thansen kan gi omkring 200watt hvis man "bridger" den, så det er stort set det samme du får ud af det.


    Jeg ville ikke bytte min forstærker til den, hvis JEG stod imellem valget, men har heller ingen erfaring med den jo.


    Den kan helt sikkert spille godt og kraftigt, og er garanteret også pengene værd.
    Lydkvaliteten er sikkert lidt bedre i den fra Car-Sound, men om det er noget du kan høre med de højttalere, det skal jeg ikke kunne sige.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • er der ikke andre der har noget at sig?? hvis det skal være jeg skal have den vi jeg gerne have bestil den inden kl 15.00 da jeg ellers skal vente til på mandag og jeg gerne skulle bruge den tidlige morgen

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by sniffer
    hvordan skal jeg sætte min bas (600watt) og mine højtaler(http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=4640&kid=25) til min forstærker(http://www.thansen.dk/product.…=1200266496&pn=1609320566 ved godt det er noget l**** men jeg har ikke mange penge men er der noget der er beder til disse penge så kan jeg da nå at bytte den - nogle forslag??)
    nogle der kan hjælpe??
    [Blocked Image: http://img206.imageshack.us/img206/4998/forstrke0hu.jpg]
    takker


    Den Xzound er kanon. Har næsten lige selv købt den og den er suværen :9xo

  • Altid godt med lidt flere med XZound-erfaring :D .


    Den er super, taget i betragtning af prisen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Altid godt med lidt flere med XZound-erfaring :D .


    Den er super, taget i betragtning af prisen.


    Men jeg kører:


    Xzound forstærker
    Xzound Front højttalere
    Xzound Bag højttalere


    Mangler bare Xzound headunit og bas :))


    Men holder mig nok til min Pioneer Headunit


  • ja jeg har købt en bas over i t-hansen fik den billigt efter lang tid snakken røg den fra 700 kr ned til 343 kr der er sq godt nok

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Jeg kører:
    Den der 2000watt Xzound
    Trækker 2x12" 800watt basser


    En anden 800watt forstærker
    Trækker 2x 6½" Pioneer


    2x6½" Boxter i fordørene
    2x5½" Boxter i bagdørene

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Angående XZound-forstærkeren, så kan jeg se at den trækker:
    4x100watt i 4 ohm.
    Det passer lidt bedre end de 2000watt :) .


    Men så svarer det til 2x200 hvis man brokobler det i stedet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg har også kørt med sådan noget grej tidligere og får man det monteret ordentligt (og lavet god stel) kan det godt blive rigtig fedt ;)


    Jeg har selv handlet grej for nyligt og det er ikke fordi jeg har fået mere luft-tryk af det nye setup - det er bare blevet renere lyd ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jeg har også kørt med sådan noget grej tidligere og får man det monteret ordentligt (og lavet god stel) kan det godt blive rigtig fedt ;)


    Jeg har selv handlet grej for nyligt og det er ikke fordi jeg har fået mere luft-tryk af det nye setup - det er bare blevet renere lyd ;)


    Ja, det er helt sikkert lydkvaliteten som XSound går på kompromis med.. Men det heldigvis ikke noget jeg hører det store til, når basserne ligger og buldrer i bagagerummet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Ja, det er helt sikkert lydkvaliteten som XSound går på kompromis med.. Men det heldigvis ikke noget jeg hører det store til, når basserne ligger og buldrer i bagagerummet.


    ha ha nej - har selv fået smidt


    1 stk Alpine 5 kanals
    2 stk 10" Rockford Fosgate
    2 sæt JBL af powerserien til hattehylde og døre - og lidt diskanter oppe ved sidespejlene (virkelig en vigtig detalje for ren lyd)


    Så indtil videre er jeg ganske tilfreds med mit setup :clap: