højtaler til hatterhylden kan disse bruges?

  • daw er der nogle der har noget at sige om dem godt/dårligt jeg lytter
    http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=143396(til hattehylden)


    hvordan ville du skære ud i en hattehylde den er at metal og der er ikke meget plads og et copbor er udelukket da der er et hul der er 125 og så hvidt jeg kan se så skal det der være 147


    stiksav?
    dremel??
    baonetsav??
    nedstryer??
    andre og nemmer forslag??


    også gerne forslag til andre bil højtaler der er til at betale(400kr)


    takker

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • dengang jeg satte højtaler i min fiat marea brugte jeg bare en stiksav. først skilte jegområdet af, så der kun var den metalplade at skære i og så lavede jeg hullerne i den... det er ikke ret svært, når man har de rette grej.


    jeg ville nok vælge sån nogle her istedet, men det er jo smag og behag.

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

    Rettet en gang, sidst af ostermark ().

  • Quote

    Originally posted by ostermark
    dengang jeg satte højtaler i min fiat marea brugte jeg bare en stiksav. først skilte jegområdet af, så der kun var den metalplade at skære i og så lavede jeg hullerne i den... det er ikke ret svært, når man har de rette grej.


    jeg ville nok vælge sån nogle her istedet, men det er jo smag og behag.


    tror jeg har det meste eller låner jeg på mit arbejde (tømrer) der har vi også en del


    andre forslag

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    hvilken bil er der tale om?


    ford sirra azur 2,0 fra 91

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by sniffer


    ford sirra azur 2,0 fra 91


    Er der hul ned til bagagerummet eller er der jern nedenunder, hvis man tager hattehylden ud?


    Hvis der er jern, vil jeg få fat på nogle kasser evt. sådan nogle her og skære bunden af, så de bliver mere diskret :9xo

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    Er der hul ned til bagagerummet eller er der jern nedenunder, hvis man tager hattehylden ud?


    Hvis der er jern, vil jeg få fat på nogle kasser evt. sådan nogle her og skære bunden af, så de bliver mere diskret :9xo


    selv hatthylden er af jern og der er et hul i der er 125mm

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by sniffer


    selv hatthylden er af jern og der er et hul i der er 125mm


    Det kan fint lade sig gøre at skære hul, det tager dog tid og tålmodighed, da pladsen er trang.
    Jeg knækkede 3-4 klinger i stiksaven inden jeg var færdig.
    Min dyt var også en Ford Sierra 2,0 fra 91'

  • Quote

    Originally posted by sam


    Det kan fint lade sig gøre at skære hul, det tager dog tid og tålmodighed, da pladsen er trang.
    Jeg knækkede 3-4 klinger i stiksaven inden jeg var færdig.
    Min dyt var også en Ford Sierra 2,0 fra 91'


    :ohmy: Er i rigtige kloge? Det er en bærene del det jer det ligger under hathylden


    Hvis en kører ind i siden på bilen ved den krølle 2tal sammen :roller:

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    :ohmy: Er i rigtige kloge? Det er en bærene del det jer det ligger under hathylden


    Hvis en kører ind i siden på bilen ved den krølle 2tal sammen :roller:


    Så lad det dog krølle :)
    Ordentlig lyd skal der sgu til.
    Og det er ikke en bærende del af bilen, i så fald ville alle 5 dørs biler jo ikke være særlig sikre med den paphattehylde der er i dem, vel :)

  • Quote

    Originally posted by sam


    Så lad det dog krølle :)
    Ordentlig lyd skal der sgu til.
    Og det er ikke en bærende del af bilen, i så fald ville alle 5 dørs biler jo ikke være særlig sikre med den paphattehylde der er i dem, vel :)


    Det er formen på døren der før den stabil


    OG JO det er en bærene del.
    Kan du så forklare hvorfor man ikke bare skære lortet væk fra fabrikkens side? Der er jo nok en grund til at den er der.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    Det er formen på døren der før den stabil


    OG JO det er en bærene del.
    Kan du så forklare hvorfor man ikke bare skære lortet væk fra fabrikkens side? Der er jo nok en grund til at den er der.


    Nope, kan jeg ikke forklare, men bilen klarede sgu syn hver gang, så helt galt kan det sgu ikke være.

  • Quote

    Originally posted by sam


    Nope, kan jeg ikke forklare, men bilen klarede sgu syn hver gang, så helt galt kan det sgu ikke være.


    Ja synet, nu ved jeg hva der bliver set efter til syn, og ved tilfældigvis at sådan nogle ting, bliver mere eller mindre lettere elegant sprunget over.

  • Quote

    Originally posted by sam


    Nope, kan jeg ikke forklare, men bilen klarede sgu syn hver gang, så helt galt kan det sgu ikke være.


    Ja men det gør du ikk hvis du køre galt! Det er afstivere, det gør at du ikk bliver til dåsemad hvis du køre galt.... Ja en bil kan også klare syn med vand i bremserørende men derfor er det jo ikk sikkert... Det ikk for at være ond mod dig eller noget. Jeg fortæller bare at hvis du køre galt, går det rigtig galt....

  • Quote

    Originally posted by FlowingLil


    Ja men det gør du ikk hvis du køre galt! Det er afstivere, det gør at du ikk bliver til dåsemad hvis du køre galt.... Ja en bil kan også klare syn med vand i bremserørende men derfor er det jo ikk sikkert... Det ikk for at være ond mod dig eller noget. Jeg fortæller bare at hvis du køre galt, går det rigtig galt....


    Hvorfor er der så huller i metallet under hattehylden på nogle biler?
    Og uanset hvad i siger, så tror jeg jeg ikke på at det har den store betydning om man skærer et par huller i hattehylden eller ej, hvis der køres galt. Spanden krøller sgu uanset hvad.

  • Fordi de huller er blevet designet med karossen.... Det uden pis det jeg siger til dig... Karossen er blevet designet med en hvis stivhed, hvis du begynder at fjerne dele fra karossen bliver den stivhed fjernet....

  • Quote

    Originally posted by sam
    Hvorfor er der så huller i metallet under hattehylden på nogle biler?
    Og uanset hvad i siger, så tror jeg jeg ikke på at det har den store betydning om man skærer et par huller i hattehylden eller ej, hvis der køres galt. Spanden krøller sgu uanset hvad.


    Det er opbygningen.


    Men det gør det jo ikke bedre du laver flere huller.


    Du er lam at høre det ang. det her


    SYNES DU SKAL KØRE GALT I DEN, OG SE EFTER OM VI IKKE HAR RET?


  • Har desværre ikke bilen mere, ellers havde jeg med glæde gjort det for dig (tro på det)
    Men fordi jeg ikke har ret, behøves du vel svine mig til?
    Men det vil så sige mange biler biler er sikkerhedsmæssige ulovlige, da der må vel være en del som laver det nummer med at skære større huller. Også uddannede mekanikere :)

  • Quote

    Originally posted by sam


    Har desværre ikke bilen mere, ellers havde jeg med glæde gjort det for dig (tro på det)
    Men fordi jeg ikke har ret, behøves du vel svine mig til?
    Men det vil så sige mange biler biler er sikkerhedsmæssige ulovlige, da der må vel være en del som laver det nummer med at skære større huller. Også uddannede mekanikere :)


    Undskyld jeg blev lidt for sur, men kan bare ikke tage sådan noget som du skriver ang. det her. Det er for din egen skyld vi siger det. I bund og grund kan vi være ligeglade, men jeg er ihvertfald ikke ligeglad da jeg har set hvordan det gik kan se ud bare efter et træ.

  • Quote

    Originally posted by sam


    Har desværre ikke bilen mere, ellers havde jeg med glæde gjort det for dig (tro på det)
    Men fordi jeg ikke har ret, behøves du vel svine mig til?
    Men det vil så sige mange biler biler er sikkerhedsmæssige ulovlige, da der må vel være en del som laver det nummer med at skære større huller. Også uddannede mekanikere :)


    Det ikk for at svine dig til på nogen måde overhoved.... Ja der er nogle mekanikkere der gør sådan noget, det vi prøver og sige er at det på ingen måde er ansvarligt at gøre, du fjerner nemlig noget stivhed i karossen når du skær i den, så hvis du bliver ramt fra en uheldig vinkel, bliver den total krøllet, hvor du med et intakt karos vil være i mere eller mindre sikkerhed. Anyway buttom line skær IKK i karossen på biler...