Tweaks Nødhjælps gruppe

  • Hej Tweakers.


    Jeg sad netop og tænkte på om vi ikke skulle starte vores egen "nødhjælps støtte" gruppe.
    Det skal gå ud på at vi alle der er med til det, sender 100 kr. om måneden til en fælles konto, og via den sender pengene til en nødhjælpsorganistation.
    Vi kan stemme om hvem der skal have pengene hver måned.
    Eks:


    Vi indsætter alle et frit beløb i en fælles konto en gang om måneden,
    Vi stemmer om hvilken organisation/ hvilket formål (indenfor nødhjælpsarbejde) pengene skal gå til.
    Pengene bliver sendt afsted,
    Alle medlemmerne får sendt et SS med kontoudskrift.




    Synes du at det er en god ide, og synes du den skal føres videre?

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Vil da gerne støtte et godt formål. Donerer også til kræftens bekæmpelse.


    Men det kommer i høj grad an på, hvorhen pengene går.


    Det skulle gerne være en gruppe hvor vi på demokratisk vis stemmer på hvor pengene skal gå HVER måned. :cheers:

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Det skulle gerne være en gruppe hvor vi på demokratisk vis stemmer på hvor pengene skal gå HVER måned. :cheers:


    Jeg ku' lige se de afsteminger for mig :S Ville det ikke være nemmere hvis man bare skiftede hver måned, altså kræftens den ene måned, og næste så red barnet osv. Og så hvis evt. der skulle ske en eller anden form for katastrofe et sted i verden, hvilket forhåbentlig ikke sker, kunne der stemmes om dette skulle have 1. prioritet ? Eller er det for, ja ved ikke, u-personligt, u-menneskeligt ?
    Umiddelbart er det jo en fin ide. Desværre har jeg kun et lousy fritidsjob, ingen læreplads og tager på skiferie på fredag, så kistebunden er tom her :(

  • Det kan jo planlægges videre Marquis, skal lige se om der overhovedet vil være hold i sådan en gruppe.



    Kan se at der er nogle der synes at det er en skidt ide, hvorfor?


    Happy: vil da sige at folk der har det skidt indenrigs har Laangt bedre chancer for overlevelse end folk I eks. Afrika, Pakistan-Kina-Indien-Afghanistan (jordskælvet),


    Ikke prøve at redde et barns liv eller sågar en voksens liv fordi der er nogle I deres land der brænder Dannebrog?


    Der var den side hvor der var en masse syge børn, og priser for hvor meget det vil koste at få dem opereret/ repereret, Det ville jo være fantastisk bare at redde et barn.

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    Tja, reklamerne på TV vil plukke mig konstant, og så godt som hver søndag står der et par stakler og samler ind til et eller andet.
    Åbner så for tweak og falder over endnu en indsamling. Nej, tak, springer over. Og tvivler på vi ville kunne nå til enighed, set i lyset af diverse tråde her inde.



    Det skulle vel bare være sådan at man stemmer, flertallet der "vinder" for deres vilje og alle makker bare ret, er det ikke sådan som vores samfund i GROVE træk fungerer?


  • Netop episoderne her i tiden er også grunden til at jeg er interesseret i at have en finger med i spillet, når det kommer til hvem der skal have hjælp.


    For nej, jeg er ikke interesseret i at støtte et land, hvis boykot kan koste mig og mine kollegaer jobbet.


    Det er en sød tanke med børnene, helt sikkert. Og de har selvfølgelig ingen indvirkning på hvad der sker omkring dem. Men det har deres forældre. Og hvis de siger A må de også sige B. Boykottet er for mit vedkommende begge veje.

  • Jeg kunne skam godt finde på at være med :) Det lyder som et godt tiltag. Men bliver det sådan noget som Kræftens bekæmpelse osv. osv.


    Man kunne evt. også støtte organisationer som støtter dyrs velfærd. Her menes dem som bliver mishandlet rundt omkring i de fattige lande.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk



    Det skulle vel bare være sådan at man stemmer, flertallet der "vinder" for deres vilje og alle makker bare ret, er det ikke sådan som vores samfund i GROVE træk fungerer?


    Det skal da selvfølgelig være frivilligt. Vi har demokrati, men af den grund er der ikke foretaget afstemninger for hvor vidt alle skal donere.


    Nåh jo, det gør vi jo gennem skatten i form af U-lands bidstand.


    Men anyways, så skal det være frivilligt.

  • jeg syns det er en skide god idé. virkelig, hvis jeg bare ikke var plaget af en elendig økonomi (udeboende SU er kun på 3000 kr og huslejen er på 2250 kr).



    Men, hvis de penge skal gå til noget virkelig godt, så syns jeg at de skal gå til de nødhjælpsfonde som arbejder på langsigtede planer, og ikke dem som bare køber en masse mad og sender det ud i landsbyerne.

  • så længe pengene ikke går til noget i mellem østen kunne jeg godt være interesseret i at bidrage en gang imellem, vil dog ikke melde mig til noget fast hver måned da min økonomi er meget svingene

  • Til alle, ja det er frivilligt, men man må acceptere et valg hvis man er med i gruppen.


    Nytter jo ikke noget at der kun er 2 ud af 100 der donere hvis de andre ikke vil donsere samme sted hen ikke ;)


    Denne gruppe SKAL være så upolitisk som muligt, det er noget andet hvis vi støtter foreninger der så kan gå hen og skade nabolandet eller lign.


    Tegner ikke så godt for hvor mange der vil være med indtil videre, men jeg venter.
    Der må være folk som har mulighed, og lysten til at hjælpe andre, uden at tænke i de baner som nogen poster (andre tænker),


    Det gælder om at redde liv, og så mange som muligt, dernæst gælder det om stor livglæde og kvalitet blandt de folk som er på bar grund.


    Det handler om at vi i fællesskab sender penge afsted til hårdtramte folk, og ikke hvorvidt der opstår kriser blandt nogen andre...


    Pengene kan sagtens gå til mindre og større projekter, og det ville være fedt hvis vi i fremtiden selv kunne komme ud og lave field operations, altså dem af os der vil have mulighed for det.


    IMO så vil jeg ikke starte en sådan gruppe med folk som har en eller anden form for fordomme over for uskyldige, det være uskyldige i mellemøsten, afkrika, latinamerika, rusland etc. etc. etc.


  • Lad mig se.. Jeg har ikke lyst til at hjælpe et land som brænder vores flag, boycutter vores varer og hvor deres regeringen enten støtter boycutten eller intet gør for at stoppe det.


    Fin tanke at redde et barn for x antal kr. - problemet er bare at du ikke kan redde alle.
    Jeg giver intet for reklamer der spiller på folks samvittighed - det er for lavt efter min mening.



    Og inden du kommer for godt i gang, så kræver det også polititilladelse mv. at indsamle penge på den måde og sende afsted. Og hvem skulle stå for at organisere pengene??


    Hvad er der egentlig galt i at donere penge til en allerede oprette fond eller andet, hvor de i forvejen har godt styr på det?


  • Fordelen ved at lave en sådan "gruppe" vil vel være at man netop ikke skal give 100,- hver især som man vil skulle give som minimums beløb mange steder.


    Fordelen vil vel netop være at man kunne sige en 20-25,- for at få flere med!