Spørgsmål til købeloven.

  • Jeg har nu haft 2*HIS 9800Pro og nu et 6600GT som mens computeren har været tændt, alle er sat ud. Sort skærm, nothing. Alle tre kort har været rigeligt kølet og ikke OC'et, så det virker mig meget mærkeligt.


    Anyways.. kortene er alle købt hos Bob.dk og de byttede det andet 9800Pro til et 6600GT da de ikke kunne give mig et 9800Pro længere. Fair nok, men da det nu også er stået af ville jeg høre hvordan mine muligheder er for, at jeg får pengene tilbage når de tredje gang har byttet til et andet kort?

  • Jeg mener, at de skal give dig pengene tilbage eller et nyt produkt(igen) efter 3. gang.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Jeg har nu haft 2*HIS 9800Pro og nu et 6600GT som mens computeren har været tændt, alle er sat ud. Sort skærm, nothing. Alle tre kort har været rigeligt kølet og ikke OC'et, så det virker mig meget mærkeligt.


    Anyways.. kortene er alle købt hos Bob.dk og de byttede det andet 9800Pro til et 6600GT da de ikke kunne give mig et 9800Pro længere. Fair nok, men da det nu også er stået af ville jeg høre hvordan mine muligheder er for, at jeg får pengene tilbage når de tredje gang har byttet til et andet kort?


    Eftersom reklamationsretten følger produktet så er der rent lovmæssigt ikke noget i vejen for at sende produktet til RMA hvis der naturligvis ikke er gået 2 år. Husk, at efter 6. måneder er det ikke længere butikken der skal sandsyneliggøre, at det er dig der har lavet noget forkert, men dig der skal sandsyneliggøre du ikke har.


    Det lyder dog en smule underligt, at det er tredie gang du har samme problem, så måske du skulle overveje om der kan være noget galt med det setup du bruger grafikkortene i.

  • Kan jeg ikke se hvorfor der skulle være. Hardwaren kører fint, og intet er OC'et. Samtidig er alt kølet rigeligt.


    Hvis jeg vælger at bede om kreditering, er det så dagspris eller den pris jeg betalte da jeg købte kortet jeg skal have tilbage?

  • ved 3. RMA SKAL forhandleren forsyne dig med et HELT nyt produkt, ELLER give hver og en krone tilbage du har betalt.


    Jeg tror det også gælder såfremt du kan bevise at de gav dig et 6600GT i stedet for et 9800pro

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    ved 3. RMA SKAL forhandleren forsyne dig med et HELT nyt produkt, ELLER give hver og en krone tilbage du har betalt.


    Jeg tror det også gælder såfremt du kan bevise at de gav dig et 6600GT i stedet for et 9800pro


    Nu er det jo ikke samme kort der har været til RMA 3. gange, så forretningen må godt vælge af afhjælpe.


    Alaza: Du skal have krediteret det kortet kostede dengang du købte det. Du fik vel en ny kvittering da du fik det nye kort?

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nu er det jo ikke samme kort der har været til RMA 3. gange, så forretningen må godt vælge af afhjælpe.


    Alaza: Du skal have krediteret det kortet kostede dengang du købte det. Du fik vel en ny kvittering da du fik det nye kort?


    Nej, det gjorde jeg ikke, men jeg har mail fra dem om, at de sendte kortet osv., så der skulle næppe kunne opstå problemer på den front.


    Har bedt om ophævelse, så nu må vi se hvad der sker.


    Btw., tak Bentz.


  • Var så lidt - GL !