Godt foredrag med Naser Khader

  • Som skrevet i anden tråd så holdt Naser Khader i dag foredrag for os ”håbefulde” Pædagog studerende på seminaret i dag. Oprindelig skulle foredraget omhandle muslimsk Børneopdragelse og integration, men i lyset af den seneste tids begivenheder var programmet ændret lidt.
    Naser Khader gav ca. 15min. Intro om ham selv – opvækst, uddannelse, familie osv. hvorefter den næste time bare fløj af sted. Han kom vidt omkring, men specielt emnerne indsigt og mangel på samme, samt forståelse kontra accept var meget fængende. Her gav han let forståeligt og meget billedligt sit syn på vigtigheden i at have indsigt i de forskellige kulturer og religioner samt hvordan mangel på indsigt og forståelse så nemt kan føre til misforståelser, mistillid og direkte had.
    Han sluttede af med 15 min. hvor der kunne spørges ind til foredrag, såvel som situationen som den ser ud i øjeblikket.
    Hele foredraget igennem blev emner krydret med humor, selvironi og selv hans egen familie måtte stå for skud.
    Et rigtig godt foredrag og ligeledes synes jeg det er utrolig flot at han gav sig tid til at ”underholde” os i dag trods sit stramme program lige pt.
    Synes lige jeg ville dele en god dag med jer ;-)