Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

torsdag, 9. februar 2006, 18:22

Okay, så blev dagen lidt bedre. Jeg har netop snakket med forbrugerstyrelsen som bekræfter at firmaet skal betale for ALT.

I er for seje.

Btw, ret cool at man kan ringe og få gratis råd hos forbrugerstyrelsen!

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

22

torsdag, 9. februar 2006, 18:45

Nå det er så ikke helt ovre endnu, jeg har ét lille ? mere:

Som sagt siger forbrugerrådet at virksomheden skal betale ALT såfremt der er fejl på varen. Men nu ser jeg dette på Express Deliverys wside:

"I det omfang Express Delivery A/S er ansvarlig overfor køberen, er Express Delivery A/S’ ansvar begrænset til direkte tab og omfatter således ikke følge-skader på tilsluttet udstyr og indirekte tab, såsom tabt arbejdsfortjeneste, for-sendelsesomkostninger, driftstab, installationsomkostninger med mere."

Wtf - det forstår jeg ikke! Hvordan kan de skrive det - det er da imod reglerne ? De skriver jo at de ikke betaler forsendelsesomkorsningerne på RMA varer, right?

Håber der er én som kan forklare!

23

torsdag, 9. februar 2006, 19:00

jeg ville ringe eller skrive til butikken de kan sikkert sende dig sådan en seddel du skal sætte på hvor fragten er betalt.

300.- for at sende en pakke på 26 kg er jo forrygt.

24

torsdag, 9. februar 2006, 19:17

Du kunne jo skrive til en af disse forhandlere hvordan de kan sende så billigt: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101822

223,- for den dyrste

73,- hos Express Delivery

25

torsdag, 9. februar 2006, 19:20

Og man kan sagtens sende over 20 kg med post danmark

26

torsdag, 9. februar 2006, 19:22

Citeret

Originally posted by HuleFanden
Du kunne jo skrive til en af disse forhandlere hvordan de kan sende så billigt: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101822

223,- for den dyrste

73,- hos Express Delivery

det kan de forde de har en aftale med post.dk jo mere man sender jo lettere er det at få en fornuftig pris :)

27

torsdag, 9. februar 2006, 19:25

Købelovens §78 stk. 4 fastslår følgende:

"Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."

Derudover er købeloven deklaratorisk, og mange af reglerne er beskyttelses-præceptive, som kort fortalt betyder, at reglerne i købeloven kan fraviges ved aftale, men ikke hvis aftalen stiller den svage part, altså forbrugeren, dårligere end købeloven ville have gjort. Derfor skal din fragt dækkes ligemeget hvad.

28

torsdag, 9. februar 2006, 19:28

Citeret

Originally posted by Burger
Købelovens §78 stk. 4 fastslår følgende:

"Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."

Derudover er købeloven deklaratorisk, og mange af reglerne er beskyttelses-præceptive, som kort fortalt betyder, at reglerne i købeloven kan fraviges ved aftale, men ikke hvis aftalen stiller den svage part, altså forbrugeren, dårligere end købeloven ville have gjort. Derfor skal din fragt dækkes ligemeget hvad.

han har dog stadig pligt til at finde en fornuftig fragt pris.

derfor syntes jeg han skal kontakte butikken og høre hvordan han skal sende dem.

for jeg tvivler på de vil dække 300.- når det kan sendes billigere.

29

torsdag, 9. februar 2006, 19:37

Citeret

Originally posted by Martin
Og man kan sagtens sende over 20 kg med post danmark

Øh nej, det kan man ikke. Pr. 1/1-2006 er max på pakker 20 kg.

30

torsdag, 9. februar 2006, 19:38

Mht. fragt priser, så spørg express delivery hvordan du skal sende den, så de ikke får et chok over prisen.

31

torsdag, 9. februar 2006, 20:11

Ja, jeg har sendt 2 mails til dem. Jeg forklarer deri at jeg er klar over mine rettigheder og at de skal betale fragten. Dog er jeg igen kommet i tvivl over det de skriver på deres side.

Jeg skrev om det ca 3 poster oppe - markerede det med fed. Ingen som kan give et svar på det?

32

torsdag, 9. februar 2006, 20:25

Citeret

Originally posted by Søndergård
Ja, jeg har sendt 2 mails til dem. Jeg forklarer deri at jeg er klar over mine rettigheder og at de skal betale fragten. Dog er jeg igen kommet i tvivl over det de skriver på deres side.

Jeg skrev om det ca 3 poster oppe - markerede det med fed. Ingen som kan give et svar på det?

hvis der er fejl på varen skal de betale fragten hvis du medsender den orginale kvitering.

det kan man ikke komme uden om.

er der ikke fejl er det dig selv der skal betale.

33

torsdag, 9. februar 2006, 20:27

Ok, der er fejl på, men det er ca ½ år gammelt. Nu har jeg sendt mails - så må jeg se hvad de skriver...

34

fredag, 10. februar 2006, 13:55

Citeret

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Nej det vejer 26kg!!!

Ingen problemer. Smut ned på posthuset med den ;)

Har du erfaring siden du lyder så sikker? Mit citat bekræfter jo ikke ligefrem din påstand?

Ja, har sendt pakker på 30-35 KG uden problemer med POST DK.

35

fredag, 10. februar 2006, 19:45

Ok, men det er altså rettet nu.

Jeg har sparet 300 kr ved at oprette denne tråd. Jeg skrev en mail om at jeg havde snakket med forbrugerrådet osv, og idag fik jeg en mail om at de har sendt et betalt fragtbrev til min adr. på 300 kr.-

Nice!

36

fredag, 10. februar 2006, 20:45

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Nej det vejer 26kg!!!

Ingen problemer. Smut ned på posthuset med den ;)

Har du erfaring siden du lyder så sikker? Mit citat bekræfter jo ikke ligefrem din påstand?

Ja, har sendt pakker på 30-35 KG uden problemer med POST DK.

Taget fra Post Danmarks hjemmeside:

Formater på Postpakker:

Maksimum vægt
20 kg.

Format
Min.: 14x9 cm
Maks.: Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm, jf. volumentillæg

Rulle eller stang
Min.: Længde 10 cm og Længde+2xHøjde 17 cm
Maks.: Længde 150 cm, jf. volumentillæg

Sidst opdateret: 10.02.2006

37

lørdag, 11. februar 2006, 13:29

Citeret

Originally posted by Boris
Taget fra Post Danmarks hjemmeside:

Formater på Postpakker:

Maksimum vægt
20 kg.

Format
Min.: 14x9 cm
Maks.: Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm, jf. volumentillæg

Rulle eller stang
Min.: Længde 10 cm og Længde+2xHøjde 17 cm
Maks.: Længde 150 cm, jf. volumentillæg

Sidst opdateret: 10.02.2006

Ja, jeg VED godt hvad der står på POST DK´s website!!

Ændrer nu ikke på det jeg skrev ... og det jeg har gjort. Kan ikke se problemet ... Ud over at POST DK ikke har styr på deres shit, men det er jo ikke noget nyt :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (11.02.2006, 13:29)

38

lørdag, 11. februar 2006, 13:32

Jeg har også sendt en skærm, der vejede 35 kg. med Post DK, det krævede dog nogen overtalelse at få denm til at tage den :crazyeyes:

Dagen inden havde jeg ringet til dem for at spørge, om det var muligt, og jeg fik at vide, at man godt kunne sende over 40 kg som privatperson :boxed:

39

lørdag, 11. februar 2006, 13:32

Citeret

Ok, men det er altså rettet nu.

Jeg har sparet 300 kr ved at oprette denne tråd. Jeg skrev en mail om at jeg havde snakket med forbrugerrådet osv, og idag fik jeg en mail om at de har sendt et betalt fragtbrev til min adr. på 300 kr.-

Nice!

nææ det har du ikke du kunne jo bare have skrevet og spurgt shoppen

så havde de med garenti sagt det samme.

syntes det er under lavmål at citere forbrugerrådet i en mail inden du overhovedet har snakket med dem.

du siger mere eller mindre at du anser dem for at være nogle svin der kun er ude på at snyde kunden .

sikker en tilhed at have til andre folk "FLOT"

40

lørdag, 11. februar 2006, 19:44

Jeg ved ikke hvad tilhed betyder, men jeg ved at der var én som fik det forkerte ben ud af sengen i morges...

Sålænge du ikke ved, hvordan mine mails verbalt var udformet, tonen om man vil, så bland dig udenom.

Siden du nu engang er så interesseret, kan jeg fortælle dig at der absolut ikke har været nogen hård tone i de mail' jeg har skrevet til Express Delivery eller omvendt. Jeg har stillet dem et simpelt spørgsmål, som jeg senere på dagen selv fandt svaret på.

Nemlig, ja.

Seneste tests og artikler

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny Phanteks TC14S CPU køler

Phanteks er kommet med flere n
Læs Mere

35

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere

0

Sig farvel til Google på din iOS enhed

Rygterne vil, at Microsoft og
Læs Mere

0

Oplad din smartphone på bare 30 sekunder

Træt af at sjat lade din telef
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.