Bedste lydisolerende materiale, der kan holde en smule vægt

  • Jeg leder efter et materiale til at smide under min subwoofer, således at jeg ikk ska bekymre mig over underboen konstant :)


    Det ska være en kasse på lige godt 30-40 cm i højden og den skal kunne være nogenlunde nem at skaffe materialer til, samt at banke sammen...


    Først tænkte jeg på træ, men ku være der var nogle lydeksperter der ku anbefale et andet materiale :) Ku man f.eks. lave en trækasse af ~1 cm tykke plader med æggebakker eller andet tynd i flere lag, eller ville det kun nappe diskanten?

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg leder efter et materiale til at smide under min subwoofer, således at jeg ikk ska bekymre mig over underboen konstant :)


    Det ska være en kasse på lige godt 30-40 cm i højden og den skal kunne være nogenlunde nem at skaffe materialer til, samt at banke sammen...


    Først tænkte jeg på træ, men ku være der var nogle lydeksperter der ku anbefale et andet materiale :) Ku man f.eks. lave en trækasse af ~1 cm tykke plader med æggebakker eller andet tynd i flere lag, eller ville det kun nappe diskanten?


    De fleste bruger MDF-plader så vidt jeg ved.
    Småtungt limtræ :)

  • Regner med det er noget jeg bare ka smutte ned i ACS-trælast og spørge efter? :)


    Ellers lyder det godt!


    Hvordan ska det bankes sammen? En massiv klods træ, en kasse med top og bund eller en kasse med et eller andet stads i muligvis?

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Regner med det er noget jeg bare ka smutte ned i ACS-trælast og spørge efter? :)


    Ellers lyder det godt!


    Hvordan ska det bankes sammen? En massiv klods træ, en kasse med top og bund eller en kasse med et eller andet stads i muligvis?


    Nu ville det være synd at kalde mig ekspert. Men altså hvor højt stiler du?
    Virkelig nice skulle det være at bygge dobbeltkabinet og fylde mellemrummet mellem de to dele med sand.. (edit: TUNGT!) Men enkelt kan selvfølgelig også gøre det. Jeg vil tro man godt kan line og skrue det sammen, evt med klodser i hjørnerne. Og så mener jeg at man bør putte et eller andet derind for god ordens skyld. Lidt rockwool eller noget, men det vil jeg ikke hænges op på. Det har jeg bare ofte set.
    Jeg ved ikke lige med mål, det er mere eller mindre småvigtigt.

  • Enten sæt spikes under den, eller også køb nogle "skumpuder" i Hi-Fi klubben. De skulle så vidt jeg fik af vide, reducere det rigtig meget de puder. Fik et sæt med, gratis, til mine Cerwin-Vegaer da jeg købte dem :)



    EDIT: Hehe sand er ondt i en sub :D En af mine venner havde to hjemmebankede woofere også, fyldt med sand. Kan godt sige dig de kunne spille hans lille gildesal op :P

  • Hm jeg tåger tydeligvis.
    jeg læste det som du ville bygge selv :$
    men nu er det jo bare at komme i gang :))
    Til at undlade at genere er spikes nok godt, ja. Men den lyder nog også af mindre hvis den ikke bruger gulvet :)

  • Det lyder super det med sådan et dobbelt kabinet med sand i!


    Jeg elsker den fornemmelse af lyden og jeg ved at lyden er meget voldsom nedennunder fra dengang jeg boede hjemme og havde værelse på 2. sal...


    Til at starte med havde jeg subben på gulvet, men blev nødt til at smide den op på skrivebordet, da jeg allerhøjest ku ha den på 1/5 kraft når de gamle var hjemme :boxed: På skrivebordet ku den godt stå på 3/5 kraft uden at jeg ku høre skrig og skrål nedenunder i form af diverse klager forklædt i skældsord :))



    Edit: Der er 4 stks. 1cm høje gummidupper under den..


  • Min 15" sub med en 350W indbygget digital forstærker trækker også godt igennem når den får noget at leve af - det er de gamle heller ikke særlig glade for ;)

  • Ja de var ihverfald ikk glade for min 400w den aften...


    -=WOF=-^XavieR^ - Jeg ka godt regne ud at jeg bare ka skruge ned... Det gør jeg i øjeblikket - Kører kun på halv kraft på bassen nu :/


    Men jeg ved jo at lyden ikk går lige så stærkt igennem, hvis den er eleveret