kan jeg sende denne varer tilbage?

  • Hey tweakerZ!



    Har lii glemt om "returret-loven".


    jeg har købt denne router med indbygget adsl2 modem....
    http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=163996


    skidtet virker ikke til min udbyder... og jeg har jo udpakket det hele... Spørgsmålet er kan jeg sende det tilbage igen? penge retur? jeg har købt det fra Proshop og de skriver sådan på deres side.... :



    "Købte produkter med returret


    Som privat internetkunde er du beskyttet af købelovens almindelige regler for postordresalg. Der er således 14 dages returret. Varen kan dog kun leveres tilbage i ubrudt original emballage. Der må ikke skrives eller påklæbes direkte på den originale emballage. Endvidere skal varen tilbagesendes fragtfrit og uden omkostninger for sælger."



    Jeg har selve emballagen og alt er intakt... men har jo fjernet plastic der var rundt om... har jeg så brudt det?


  • Shahid: Hvis det er det som der skal til jamen så gør jeg det... :hb:



    Happy: Det eneste jeg har gjort var at afprøve routeren... og for at gøre det var jeg nødt til at fjerne det der plastic halløjsa... Routeren i sig selv er helt fint... splinterny... nu det bare spørgsmålet om jeg har brudt det i der her tilfælde...

  • At du har taget folien af den æske hardwaren kommer i er ingen hændring for at sende det retur. Du har ret til at undersøge varen, og det kan du ikke uden at bryde folien.


    Det eneste sted dette ikke gælder er film, software mm.

  • Quote

    Originally posted by Martin
    At du har taget folien af den æske hardwaren kommer i er ingen hændring for at sende det retur. Du har ret til at undersøge varen, og det kan du ikke uden at bryde folien.


    Det eneste sted dette ikke gælder er film, software mm.



    Perfekt... lige hvad jeg ville høre... tak... lukker tråden... :cheers: ;)

  • Quote

    Originally posted by Martin
    At du har taget folien af den æske hardwaren kommer i er ingen hændring for at sende det retur. Du har ret til at undersøge varen, og det kan du ikke uden at bryde folien.


    Det eneste sted dette ikke gælder er film, software mm.


    Tillader mig lige at skrive selvom tråden er lukket.


    Martin --> Ikke helt. Hvis det nedsætter værdien på varen, så kan butikken godt skrive at de ikke vil tage det tilbage.


    Kig: http://www.forbrug.dk/markedsf…aere-i-naar-du-fortryder/


  • okaaay... tilladder mig at åbne igen :razz:


    er der andre som har prøvet ligenende må de gerne skrive...


    et andet alternativ var at ringe til dem... ja det gør jeg imorgen ;)

  • Er det sådan noget hårdt plasktik hele vejen rundt, som man bare er nødt til at bryde for at komme til varen ?


    Står indenfor en nær fremtid og skal have nye "earplugs", og de er jo ofte i sådan noget dumt plastik. Kan ikke så godt teste om de passer mine øre, hvis jeg ikke må bryde plastikken...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Er det sådan noget hårdt plasktik hele vejen rundt, som man bare er nødt til at bryde for at komme til varen ?


    Står indenfor en nær fremtid og skal have nye "earplugs", og de er jo ofte i sådan noget dumt plastik. Kan ikke så godt teste om de passer mine øre, hvis jeg ikke må bryde plastikken...


    jeg håber da bestemt ikke at butikker tager earplugs retur ligegyldigt hvordan deres inpakning er... jeg vilde da i hvertfald nødigt have et par som 100 menesker har haft i øreende...


    Fed7haS

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS


    jeg håber da bestemt ikke at butikker tager earplugs retur ligegyldigt hvordan deres inpakning er... jeg vilde da i hvertfald nødigt have et par som 100 menesker har haft i øreende...


    Fed7haS


    True

  • Quote

    Originally posted by Fed7haS


    jeg håber da bestemt ikke at butikker tager earplugs retur ligegyldigt hvordan deres inpakning er... jeg vilde da i hvertfald nødigt have et par som 100 menesker har haft i øreende...


    Fed7haS


    Ja ja, tvær da bare godt i det. Det var et spørgsmål, ingen grund til at gøre nar eller lignende 8o


  • Hvis man splitter den "rigtige" indpakning helt, så ja.


    Har ALDRIG hørt om at en brudt folie omkring en kasse har nedsat værdien. I mange tilfælde er der end ikke en plast folie. Og du kan jo ikke se varen før du åbner.


    Hvis det der imod fx er et par hørebøffer der er pakket ind i hård plast der er varmet sammen, og man bryder den, ja så er varen jo nærmest usælgelig.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Ja ja, tvær da bare godt i det. Det var et spørgsmål, ingen grund til at gøre nar eller lignende 8o


    Jeg gjorde da på ingen måde nar... :S jeg udtrykte min chokerede holdning hvis det rent faktisk er tilfældet at man kan retunere den slags vare... hvad bliver det næste.. "jeg købte denne buttplug og syndes ikke helt størelsen passer mig.. kan jeg få den byttet til en støre tak.."


    Fed7haS