shg.dk RMA spørgsmål?

  • Inden i går videre...dette er ikke en "jeg er utilfreds med shg.dk"-tråd men kan ikke udelukke at den måske går hen og bliver det :P



    Nå men nu til sagen:


    Jeg bestilte en logitech mx518 mus hos shg.dk som viste sig at være defekt (en af fødderne var ikke li så høj som de andre, så musen vippede), og jeg sendte den så ind efter at ha talt med supporten som sagde at den bare skulle byttes.


    Fair nok. Så modtog de pakken, og de bekræfter så at produktet bliver ombyttet.


    Men...så der egentlig ikk sket så meget mere :rolleyes:


    Dette er fra min profil på siden:


    Status på RMA sag


    31-01-2006 17:24:14 RMA sag er oprettet.


    03-02-2006 10:13:14 Din vare er modtaget hos os 03-02-2006 10:13:14


    03-02-2006 14:37:49 Deres vare er blevet ombyttet. De vil modtage en email der bekraefter den nye ordre.


    03-02-2006 14:43:56 Dit produkt er sendt videre til vores forhandler.



    Men hva betyder "Dit produkt er sendt videre til vores forhandler." ? Den blev ikke sendt i fredags, for jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse eller noget overhovedet.


    Så nu går jeg og tænker "hva fanden sker der...har de sendt skidtet til logitech?" Venter stadig på min mus, og pengene er jo lisom trukket..


    Så er der nogle der lige kan forklare mig hvad det skal betyde, da jeg helst ikke gider sidde i 20min's kø på shg's telefon :roller:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Så nu går jeg og tænker "hva fanden sker der...har de sendt skidtet til logitech?" Venter stadig på min mus, og pengene er jo lisom trukket..


    heh sikkert ... :))


    Ej, det er jo ikke sikkert de handler direkte hos producenten. Gør de jo nok ikke ... De har vel sendt musen til deres leverandør og de venter så på at få en retur fra dem af ? ... Er lidt røv for kunden hvis det er sådan, men det er jo meget "normalt" efterhånden at man skal vente 2-6 uger på en simpel ombytning. :boxed:


    Syntes hverken SHG er bedre eller værerererere end så mange andre ... De har måske bare lidt mere halm i ørene ... :))

  • Arrghh gider sku ikk vente 2-6uger på det 8o



    Hvis ikk der sker noget idag eller imorgen ska jeg liiige ha en snak med dem..så må de gi mig pengene tilbage, og så køber jeg sku et andet sted.



    Men kan bare ikke se hvorfor de dog skulle sende den til en leverandør når de selv har flere mx518'ere på lager? det da bare sende en :ph34r:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Arrghh gider sku ikk vente 2-6uger på det 8o


    Den længste RMA jeg har oplevet hos SHG har været 6-7 uger. Den korteste var 1 uge ... Alt er relativt hos det firma ... :)) ... Nogle gange går det hurtigt. Andre gange laver halmen en prop ... :))


    Quote

    Originally posted by JuiCe
    Hvis ikk der sker noget idag eller imorgen ska jeg liiige ha en snak med dem..så må de gi mig pengene tilbage, og så køber jeg sku et andet sted.


    Har prøvet et par gange af få penge tilbage fra dem. Tog 7-14 dage ... :))


    Quote

    Originally posted by JuiCe
    Men kan bare ikke se hvorfor de dog skulle sende den til en leverandør når de selv har flere mx518'ere på lager? det da bare sende en :ph34r:


    Dunno ... Men er der ikke en her inde fra der er HW-pusher hos SHG ? ... Mener jeg da ... Hm, en af de lidt ældre gutter her inde ? ...


  • Jo, DEVIL_DK..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg tolker den, som om din vare er ombyttet og at der er en ny mus på vej til dig. At de så har sendt din mus til leverandøren, kan du jo i realiteten være ligeglad med.
    Hvis ikke det er korrekt, nosser de den, som de plejer eller de har ikke noget at ombytte med... ;)


    Husk at de skal betale for retur porto ved RMA. Det forlanger de den originale postkvittering for. En kopi godtages ikke :roller:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg tolker den, som om din vare er ombyttet og at der er en ny mus på vej til dig. At de så har sendt din mus til leverandøren, kan du jo i realiteten være ligeglad med.
    Hvis ikke det er korrekt, nosser de den, som de plejer eller de har ikke noget at ombytte med... ;)


    Husk at de skal betale for retur porto ved RMA. Det forlanger de den originale postkvittering for. En kopi godtages ikke :roller:


    Har skrevet i noter til rma sagen at jeg vil ha mine porto penge tilbage da jeg ifølge loven har krav på det.....meeen tvivler på jeg får det 8o


    Fik jeg heller ikk da jeg havde mit gfx til rma

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Jo, DEVIL_DK..


    Hvorfor så ikke spørge ham hvad de mener med det ?


    Quote

    Originally posted by The Hans
    Husk at de skal betale for retur porto ved RMA. Det forlanger de den originale postkvittering for. En kopi godtages ikke :roller:


    hehe ja ... Men hvem skal betale brev-porto´en for at sende kviteringen på pakke-fragten over ? ... og hvem skal betale for at sende kviteringen for brev-porto´en over ? ...osv osv :T


    Tosser ... :))


    Scandale at det koster en kunde 3-4 kr (eller hvad et brev nu koster) så have en RMA-sag. Det er jo mindst en million om året sammenlagt ... :T .... :))


    Men man kunne jo også bare sende kviteringen sammen med pakken ... og så ligne en spasser når man står og lukker sin pakke til med gaffa-tape efter man har smidt porto-kviteringen ned ... :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Men man kunne jo også bare sende kviteringen sammen med pakken ... og så ligne en spasser når man står og lukker sin pakke til med gaffa-tape efter man har smidt porto-kviteringen ned ... :))


    he he.... og ligne en total spasser, hvis pakken forsvinder og man ingen kvittering har... :boxed:

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    he he.... og ligne en total spasser, hvis pakken forsvinder og man ingen kvittering har... :boxed:


    Haha ja presis...


    Men PM'er li Devil dk med linket til denne tråd :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    he he.... og ligne en total spasser, hvis pakken forsvinder og man ingen kvittering har... :boxed:


    Det må være en sammensværgelse ... ;)


    Det eneste rigtige at gøre at jo at kræve to kviteringer og smide den ene i pakken ... men mon ikke POST DK tror man ER spasser hvis man gør det ?... :))

  • som sagt i en anden tråd holder jeg mig langt væk fra tråde om shg.dk.


    da visse personer her på siden mener jeg ikke kan have min egen mening.

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    som sagt i en anden tråd holder jeg mig langt væk fra tråde om shg.dk.


    da visse personer her på siden mener jeg ikke kan have min egen mening.


    Iorden har set din PM ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Så fik jeg sku allerede svar fra supporten (skrev til dem og forklarede dem situationen) :D



    Pakken er på vej, og er skam ankommet til pakke centret her i byen. :cheers:


    Så alt jo i fineste orden ;)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • så vidt jeg ved bliver alting sendt til producenten da de også skal godkende det, så det bliver dem der skal betale for det i sidste ende og ikke sælgeren :) sådan har jeg ihvertfald oplevet det de sidste par gange jeg har sendt noget ind..

  • Quote

    Originally posted by c-k
    så vidt jeg ved bliver alting sendt til producenten da de også skal godkende det, så det bliver dem der skal betale for det i sidste ende og ikke sælgeren :) sådan har jeg ihvertfald oplevet det de sidste par gange jeg har sendt noget ind..


    det er så forkert.


    som regel ombytes ting med det samme hvis fejlen åbenlys er under reklamations ret.

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Sådan foregik det ikk da mit gfx kort sku byttes :)


    kunne jo være det ikke var en åbenlys ting det var under reklamations ret.


    kunne jo være du havde flashet det med en forkert bios eller skiftet køler på det eller hvad folk nu gør ved derres ting ;)

  • Ved ikk helt hva du mener..



    Mit gfx blev ikk sendt til "forhandler"


    Og jeg havde ikk ændret det....det virkede bare ikk da jeg startede compen op en morgen :s

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Det er intet i forhold til at have et webcam til RMA i merlin


    20 uger. (Uden pis)