Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

lørdag, 4. februar 2006, 23:16

Ja må indrømme at jeg selv savner mere input fra de moderate, eller som i daglig tale bare er muslimer ;)

Men ak og ve, al-jazeera vil da hellere snakke med en Laban

62

lørdag, 4. februar 2006, 23:26

Citeret

Originally posted by Hardstyler
Godt jeg ikk er statsminister da! Så var vi for længst i krig!

Teknisk set er vi i krig ;)

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

63

lørdag, 4. februar 2006, 23:26

Citeret

Originally posted by shahid_2dk
Ja må indrømme at jeg selv savner mere input fra de moderate, eller som i daglig tale bare er muslimer ;)

så må du ud på barikaderne :D

PCmark04: 8276 PCmark05: 7236 Cinebench: 870 / 405 / 30.3s

64

lørdag, 4. februar 2006, 23:30

Jeg har lige fjernet og billede og lidt andet, så vi tager det lige éen gang mere (og denne gang med en skrifttype alle kan læse):

Vi gider ikke se flere tegninger af muhammed eller andet i den kategori.
Det første tegn på at folk går over grænsen og begynder at komme med racistiske udtalelser og tråden vil blive lukket.

Hardstyler

Gæst

65

lørdag, 4. februar 2006, 23:34

Citeret

De ku bare snakke med hinanden, de svarer jo ikk til meget mere end bavianer med mindre hjerne end toastbrød :D

Hardstyler

Gæst

66

lørdag, 4. februar 2006, 23:36

Oh ja, og husk lige at kig her folkens :)

http://www.deviantart.com/view/28627628/

67

lørdag, 4. februar 2006, 23:37

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by Kristian_Wraae

Citeret

Vil lige tilføje noget:

Min far er lige kommet hjem igen efter en 30 dages ferie i Pakistan.
Pakistan hvor der også - desværre - blev brændt flag af.
Da han sad i bilen på vej hjem spurgte jeg ham om hvad han vidste om tegningerne. Der var ingen eller meget få der kendte til tegningerne.
Jo der er de religiøse grupper som flippede helt ud, men den almene befolkning enten vidste ikke noget, eller var ligeglade.
Folk har simpelthen andre ting at tænke på, folk er ikke alle rige, langtfra og de tænker mere på at få gang i arbejdet end at brænde flag af.

Det var bare simpelthen bare fordi jeg ville fortælle at bare fordi de religiøse grupper eller lign. flipper ud, så har mange folk andre ting at tænke på, de har simpelthen hverken overskud eller lyst til sådan nogle ting.
De ting der sker nede i Gaza, de er jo arrangeret organisationer som Hamas og co. børnene bliver jo hjernevasket af disse organisationer, og ikke af deres forældre.

Jeg kan lige tilføje at jeg synes det er VIRKELIGT slemt at ambassaderne bliver angrebet, uanset om de har hørt rygter om koran-afbrændninger eller ej. Regeringen skulle tage en SERIØS snak med den syriske regering.

Det der irriterer mig en hel del det er at de moderate muslimer her i landet (og i udlandet) bare trækker på skuldrene og ikke gidder tage stilling til det der sker. De moderate muslimer er dem der har muligheden for at skabe en fredelig løsning på konflikten, men jeg synes man gang på gang bare ser at de ikke "gidder"/"vil tage" del i løsningen af problemerne. Jeg synes en person som Naser Khader gør meget for muslimernes image her i landet og jeg synes at alle muslimer her skulle støtte op om ham og hans moderate kurs.

Der må sgu da være nogle muslimer her i landet som kan se at vi har religions og ytringsfrihed og at ingen muslimer bliver undertrykt. De må da kunne se at man kan få tag over hovedet og mad på bordet og alle ens børn kan få en uddannelse.

Hvorfor er der ikke nogen der sender en SMS til Damaskus og fortæller det ? Hvorfor er der ingen derfortæller at hvis en person på sin hjemmeside sammenligner muslimer med rotter så bliver man anklaget for racisme ?

De moderate muslimer må forstå at det er slut med bare at sige at jeg har ikke noget med det at gøre - det er de andre. I er de eneste som kan nå fundamentalisterne og især deres medløbere. For jeres egen skyld så tag jer dog sammen.

Til sidst vil jeg sige at jeg synes Jyllands-Posten har gået rundt med hovedet under armen i lang tid. De har serveret argumenterne på et sølvfad for de fundamentalistiske muslimer. De tegninger var i deres øjne som sendt fra Allah. Hvis Jyllands-Posten havde været interesseret i en dialog omkring ytringsfrihed så er det jo ret dumt at starte med at fornærme sin modstander med det samme. Det er som at forsøge at forsone sig med sin kæreste og så starte med at sige at hun forøvrigt har taget på i vægt.....åndsvagt....

Den eneste løsning på disse problemer er at slå koldt vand i blodet og huske på at der er fornuftige personer på begge sider.

Jeg savner dog en langt stærkere profil fra den moderate muslimske side.

Hvad gør du shahid ? Har din far fortalt sine venner i Pakistan at man faktisk bliver godt behandlet i Danmark ? Og at der i modsætning til mange andre lande faktisk er plads til alle uanset race og religion ? Selvfølgelig er der jo altid nogen som ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt, men de findes jo på begge sider.

Hvis ikke muslimer i Danmark snart forstår og gør noget ved det faktum at personer som Abu Laban & co. skader deres image så ender det her i en voldsspiral.

Dog kan jeg ikke se hvorfor JP har gjort noget forkert.
Vi er i Danmark og sådanne tegninger forekommer tit, om alle mulige overhoveder - i alle henseender.

Det er heller ikke noget pricipielt galt med at vise de tegninger. Der er sikkert masser af muslimer som ikke har noget som helst imod dem. Men som man jo kan se så har det jo alligevel haft ganske store konsekvenser.

Men Jyllands-Posten må forstå at det ikke er særligt fornuftigt hvad de har gjort. Hvis man vil opnå noget så skal man jo ikke starte med at irritere dem som man vil nå.

Så hvis Jyllands-Posten har villet have en debat med de radikale muslimer omkring ytringsfrihed så er det dummeste man kan gøre at lave satiriske tegninger af Muhammed. Derfor mener jeg at Jyllands-Posten har dummet sig.

Det at man optræder som Jyllands-Posten har gjort vil ødelægge vores muligheder for at opnå fremskridt i integrationen. De radikal muslimer vil altid kunne hævde at det var jo dem (danskerne) som tegnede Muhammed som en bombe og dermed optrådte blasfemisk.

Diplomatisk set er Jylland-Postens tegninger en katastrofe.

Bare fordi det er et frit land vi lever i og man dermed kan gøre hvad man vil så er der jo ingen grund til at skyde sig selv i foden.....

PCmark04: 8276 PCmark05: 7236 Cinebench: 870 / 405 / 30.3s

68

lørdag, 4. februar 2006, 23:38

Citeret

Originally posted by Hardstyler
Oh ja, og husk lige at kig her folkens :)

http://www.deviantart.com/view/28627628/

Hehe den er sgu sej :D

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

69

lørdag, 4. februar 2006, 23:43

Altså.. Havde de tegnet en for sjov tegning af Jesus, gud, Pia, Anders, eller en hvem som helst anden, i deres avis, så var vi nok fløjtende ligeglade.

-Jeg ville i hvert fald være det..

Pia Kjærssgård på enden af en kæp oppe på et bål..

Havde ikke rørt mig, så længe det bare bliver ved tegningerne.

Tegninger er tegninger.. Og intet andet.
De opfører sig latterligt der nede.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

70

lørdag, 4. februar 2006, 23:59

Jeg kan kun sige oh happy day eb hvis det er sådan de ser på danmark i de lande og omegn så synes jeg slet ikk vi skal handle med dem....!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

71

søndag, 5. februar 2006, 00:13

Jeg har ikke så meget at sige til det her ud over at det skræmmer mig og jeg er alvorlig bange for det godt kan udvikle sig til noget vi ikke har ret meget lyst til at tænke på.! Jeg syntes det er pinligt fra begges parter uden at sige for meget :O

Min hjemmeside ModelFotograf.dk

IC7 MAXIII | P4 2.4C SL6Z3 @ 3.54 Ghz(295 FSB), 1.625V
4*256MB Mushkin Level II 2-6-2-2, 2.7V | 2X WD Raptor @ Raid0
2X Diamond Max @ Raid1 | Cooler Master ATC-111C-SX1 |

72

søndag, 5. februar 2006, 00:47

Citeret

Originally posted by FlowingLil
Jeg kan kun sige oh happy day eb hvis det er sådan de ser på danmark i de lande og omegn så synes jeg slet ikk vi skal handle med dem....!

Mener at EU gav udtryk for at hvis en regering gik ind og udtalte at boykotte visse lande pga. disse tegninger, ville det få konsekveser.

Jeg kan da kun håbe at EU stopper alt eksport til Iran samt økonomisk støtte. Tror det vil være et glimrende forgangsbillede for andre nationer, af hvad der kan ske ved sådanne udtalelser.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

73

søndag, 5. februar 2006, 00:50

Citeret

Det er heller ikke noget pricipielt galt med at vise de tegninger. Der er sikkert masser af muslimer som ikke har noget som helst imod dem. Men som man jo kan se så har det jo alligevel haft ganske store konsekvenser.

Men Jyllands-Posten må forstå at det ikke er særligt fornuftigt hvad de har gjort. Hvis man vil opnå noget så skal man jo ikke starte med at irritere dem som man vil nå.

Så hvis Jyllands-Posten har villet have en debat med de radikale muslimer omkring ytringsfrihed så er det dummeste man kan gøre at lave satiriske tegninger af Muhammed. Derfor mener jeg at Jyllands-Posten har dummet sig.

Det at man optræder som Jyllands-Posten har gjort vil ødelægge vores muligheder for at opnå fremskridt i integrationen. De radikal muslimer vil altid kunne hævde at det var jo dem (danskerne) som tegnede Muhammed som en bombe og dermed optrådte blasfemisk.

Diplomatisk set er Jylland-Postens tegninger en katastrofe.

Bare fordi det er et frit land vi lever i og man dermed kan gøre hvad man vil så er der jo ingen grund til at skyde sig selv i foden.....

Mener jeg heller ikke vi gør. Der var faktisk ved at være styr på den lille hurdle der var pga. tegningerne - men så var der en delegation af løgnagtige og selvudnævnte talsmænd fra Islamisk Trossamfund, som tog på en skæbnesvanger tur til en del muslimske lande.
Her de fremførte løgnagtige påstande, om hvad alle vi danskere mente om islam og muslimer. Desuden fremviste de desuden også andre og værre billeder end de uskyldige der havde været vist i JP.
Derfor så burde disse landsforrædere stilles for en domstol og efterfølgende kyles ud af vores butik !!!

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (05.02.2006, 01:09)

74

søndag, 5. februar 2006, 00:59

Citeret

Defor så burde disse landsforrædere stilles for en domstol og efterfølgende kyles ud af vores butik !!!

Det er en rigtig grim tråd det her, jeg må nok sige at jo mere man tænker over situationen jo mere skal man tænke sig om - for det er godt nok svært at bevare ens så ellers rolige gemyt.!

Vi er helt enige.!!

Min hjemmeside ModelFotograf.dk

IC7 MAXIII | P4 2.4C SL6Z3 @ 3.54 Ghz(295 FSB), 1.625V
4*256MB Mushkin Level II 2-6-2-2, 2.7V | 2X WD Raptor @ Raid0
2X Diamond Max @ Raid1 | Cooler Master ATC-111C-SX1 |

75

søndag, 5. februar 2006, 01:16

Citeret

Originally posted by FLD

Citeret

Defor så burde disse landsforrædere stilles for en domstol og efterfølgende kyles ud af vores butik !!!

Det er en rigtig grim tråd det her, jeg må nok sige at jo mere man tænker over situationen jo mere skal man tænke sig om - for det er godt nok svært at bevare ens så ellers rolige gemyt.!

Vi er helt enige.!!

Ja den er grim, fordi virkeligheden er så syg, som den er. Og derfor bør alle gøre noget for, at få fjernet dem, som bærer hovedskylden for dette vanvid. (Laban og Co.)
Og med alle, mener jeg også de muslimer, som har fundet sig tilrette i vores land og respekterer vores samfund.

Edit: Den danske ambassade bad forgæves om beskyttelse

+ lidt mere uhyggelig læsning: Ekstremister forsøger at vinde terræn i Mellemøsten

Her er det en tegning af Fogh, som viser at han har fået en pæl ned igebben halsen (Foran den Danske ambassade i Jakarta, Filippinerne.)(kilde BT.)

http://images.bt2.metropol.dk/321/321400…llery_large.jpg

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (05.02.2006, 01:36)

76

søndag, 5. februar 2006, 02:38

Citeret

Originally posted by yspede
Syntes det her er gået alt for vidt. de er jo total skøre der nede
og syntes ham der lederen for de 36 muslimske organisationer og dem der var der nede og fortælle om billederne skulle udvises. de havde ikke noget at gøre der nede, hvis de rejser der ned så vil de jo ikke være i det danske samfund
X( X(

desværre har vi jo ytringsfrihed i danmark!

77

søndag, 5. februar 2006, 02:41

Citeret

Citeret

Vil lige tilføje noget:

Min far er lige kommet hjem igen efter en 30 dages ferie i Pakistan.
Pakistan hvor der også - desværre - blev brændt flag af.
Da han sad i bilen på vej hjem spurgte jeg ham om hvad han vidste om tegningerne. Der var ingen eller meget få der kendte til tegningerne.
Jo der er de religiøse grupper som flippede helt ud, men den almene befolkning enten vidste ikke noget, eller var ligeglade.
Folk har simpelthen andre ting at tænke på, folk er ikke alle rige, langtfra og de tænker mere på at få gang i arbejdet end at brænde flag af.

Det var bare simpelthen bare fordi jeg ville fortælle at bare fordi de religiøse grupper eller lign. flipper ud, så har mange folk andre ting at tænke på, de har simpelthen hverken overskud eller lyst til sådan nogle ting.
De ting der sker nede i Gaza, de er jo arrangeret organisationer som Hamas og co. børnene bliver jo hjernevasket af disse organisationer, og ikke af deres forældre.

Jeg kan lige tilføje at jeg synes det er VIRKELIGT slemt at ambassaderne bliver angrebet, uanset om de har hørt rygter om koran-afbrændninger eller ej. Regeringen skulle tage en SERIØS snak med den syriske regering.

Det der irriterer mig en hel del det er at de moderate muslimer her i landet (og i udlandet) bare trækker på skuldrene og ikke gidder tage stilling til det der sker. De moderate muslimer er dem der har muligheden for at skabe en fredelig løsning på konflikten, men jeg synes man gang på gang bare ser at de ikke "gidder"/"vil tage" del i løsningen af problemerne. Jeg synes en person som Naser Khader gør meget for muslimernes image her i landet og jeg synes at alle muslimer her skulle støtte op om ham og hans moderate kurs.

Der må sgu da være nogle muslimer her i landet som kan se at vi har religions og ytringsfrihed og at ingen muslimer bliver undertrykt. De må da kunne se at man kan få tag over hovedet og mad på bordet og alle ens børn kan få en uddannelse.

Hvorfor er der ikke nogen der sender en SMS til Damaskus og fortæller det ? Hvorfor er der ingen derfortæller at hvis en person på sin hjemmeside sammenligner muslimer med rotter så bliver man anklaget for racisme ?

De moderate muslimer må forstå at det er slut med bare at sige at jeg har ikke noget med det at gøre - det er de andre. I er de eneste som kan nå fundamentalisterne og især deres medløbere. For jeres egen skyld så tag jer dog sammen.

Til sidst vil jeg sige at jeg synes Jyllands-Posten har gået rundt med hovedet under armen i lang tid. De har serveret argumenterne på et sølvfad for de fundamentalistiske muslimer. De tegninger var i deres øjne som sendt fra Allah. Hvis Jyllands-Posten havde været interesseret i en dialog omkring ytringsfrihed så er det jo ret dumt at starte med at fornærme sin modstander med det samme. Det er som at forsøge at forsone sig med sin kæreste og så starte med at sige at hun forøvrigt har taget på i vægt.....åndsvagt....

Den eneste løsning på disse problemer er at slå koldt vand i blodet og huske på at der er fornuftige personer på begge sider.

Jeg savner dog en langt stærkere profil fra den moderate muslimske side.

Hvad gør du shahid ? Har din far fortalt sine venner i Pakistan at man faktisk bliver godt behandlet i Danmark ? Og at der i modsætning til mange andre lande faktisk er plads til alle uanset race og religion ? Selvfølgelig er der jo altid nogen som ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt, men de findes jo på begge sider.

Hvis ikke muslimer i Danmark snart forstår og gør noget ved det faktum at personer som Abu Laban & co. skader deres image så ender det her i en voldsspiral.

det er konstrukitvt det du siger, men desværre helt forkert! Det er lige modsat og massere muslimer har gjort sit for at hjælpe!

78

søndag, 5. februar 2006, 04:06

Citeret

Originally posted by Simonthk

det er konstrukitvt det du siger, men desværre helt forkert! Det er lige modsat og massere muslimer har gjort sit for at hjælpe!

Hvem ud over Khader og nogle få andre ?? Vist ikke ret mange - men ka' være at jeg ta'r fejl.
Vis lige hvem der har og hvor de har, stået frem i medierne og fortalt, at nu burde de idioter og landsforrædere fjernes fra deres selvbestaltede position, som talsmænd for alle muslimer i Danmark.

http://www.localeyes.dk/pix.php?image=edl_21304b.jpg

Ud over det, så ændrer det heller ikke noget ved, at mange muslimer verden over, har vist at de er syge oppe i hovederne, når de kan finde på det som sker mange steder - rundt om i den arabiske verden. Eller det er måske okay ??

http://i.a.cnn.net/cnn/interactive/world…westbank.gi.jpg

De ter sig jo, som om det var stenalderen eller noget i den retning. Der er ihf. ikke meget hjemme op i den øveste etage, når man kan få små børnehave børn til, at brænde det danske flag af offentligt (set på TV2) eller sætte ild til andre landes ambassader + true med at slå danskere ihjel.
Og hvad de ellers kan finde på af destruktive ting.

http://i.a.cnn.net/cnn/interactive/world…st/01.uk.ap.jpg

IMO så burde den der "manual", som de lever efter revideres ret kraftigt.
Den er jo fyldt med "bugs" og er rimelig meget fejlbehæftet.
Der ud over er visse dele af den, jo helt ude af proportioner og en gang gammedags ævl, som bygger på noget, som måske er sket en gang og ihf. ikke har fulgt med udviklingen.

http://i.a.cnn.net/cnn/interactive/world…/01.irag.gi.jpg

Har kun en ting at sige: De moderate muslimer her i landet, må stå sammen nu og fortælle, hvad de mener og så få de landsfjendtlige fjernet, som talsmænd.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (05.02.2006, 04:32)

79

søndag, 5. februar 2006, 07:19

det her kommer desvære til at gå ud over uskyldige muslimer
der er flere og flere kunder der ringer til krone taxi i kolding der ber om at der ikke må komme en mørk/muslimsk/udenlansk chauffør..men dem har vi også kun 3-4 stk af ud af ca 70 og det er meget synd for dem for de er nogle meget rare menesker

gad godt vide hvor mange opkald kolding taxa får af den type for de har mange mørke

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

80

søndag, 5. februar 2006, 08:09

Citeret

Første gang jeg hørte om, at de brændte det danske flag, rørte det mig ikke. Men nu da jeg er helt inde i hvad der sker. Så bliver jeg fandme oprørt, hver gang jeg ser et billede af det. Det bringer mit blod i kog X(

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
- Albert Einstein

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.