Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

lørdag, 4. februar 2006, 21:06

Jøsses... Ham her må have indholdet fra en natpotte som hjerne. 8o

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=333595

42

lørdag, 4. februar 2006, 21:10

Citeret

Originally posted by The Hans

Jeg skulle just til at smide det samme link. Det er simpelthen rystende. rystende.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

43

lørdag, 4. februar 2006, 21:11

Citeret

Originally posted by Elmdulf
Det er virkelig svineri!

Er ikke rascist på nogen måde, men synes det link har en pointe:

du må hellere fjerne det link, jeg fik en overhaling fordi jeg postede det

Cisco Certified Network Associate — CCNA

44

lørdag, 4. februar 2006, 21:11

Citeret

Originally posted by shahid_2dk
Vil lige tilføje noget:

Min far er lige kommet hjem igen efter en 30 dages ferie i Pakistan.
Pakistan hvor der også - desværre - blev brændt flag af.
Da han sad i bilen på vej hjem spurgte jeg ham om hvad han vidste om tegningerne. Der var ingen eller meget få der kendte til tegningerne.
Jo der er de religiøse grupper som flippede helt ud, men den almene befolkning enten vidste ikke noget, eller var ligeglade.
Folk har simpelthen andre ting at tænke på, folk er ikke alle rige, langtfra og de tænker mere på at få gang i arbejdet end at brænde flag af.

Det var bare simpelthen bare fordi jeg ville fortælle at bare fordi de religiøse grupper eller lign. flipper ud, så har mange folk andre ting at tænke på, de har simpelthen hverken overskud eller lyst til sådan nogle ting.
De ting der sker nede i Gaza, de er jo arrangeret organisationer som Hamas og co. børnene bliver jo hjernevasket af disse organisationer, og ikke af deres forældre.

Jeg kan lige tilføje at jeg synes det er VIRKELIGT slemt at ambassaderne bliver angrebet, uanset om de har hørt rygter om koran-afbrændninger eller ej. Regeringen skulle tage en SERIØS snak med den syriske regering.

Sådan er det jo alle steder. Som du siger, små meget religiøse grupper som flipper ud og hiver så resten med på "løjerne".
Det er sgu trist, meget trist, at det er kommet så vidt nu og vi har bestemt ikke set det sidste endnu :(

45

lørdag, 4. februar 2006, 21:13

Citeret

Originally posted by The Hans

Tjae - der er efterhånden flere og flere eksempler på, at det desværre ikke kun er en enkelt lille bitte gruppe af muslimske ekstremister, der har mistet forstanden !

46

lørdag, 4. februar 2006, 21:14

Der kører en kæmpe tråd på thedvdforums.com lige for tiden omkring alt det her. Det er et engelsk forum - og tråden er allerede oppe på 31 sider. Startede vist idag :ohmy:

Nåh men her er en lille quote:

Citeret

Well, Im doing my bit and buying your bacon. We all hate them too after they bombed us.

Not that they exactly endeared themselves to any civilised society before that. Travel through an immigrant area here like Southall, Bradford, Wembly etc. it's like visiting a third world country.

:))

EDIT:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Lecter" (04.02.2006, 21:18)

47

lørdag, 4. februar 2006, 21:26

Lidt dejligt og se kofi annan siger at det er nok nu, eb og at eu nu faktisk siger noget konkret i den her sag eb Må håbe de lytter til kofi annan!

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

48

lørdag, 4. februar 2006, 21:29

Nu skal vi passe på ikke at skælde alle muslimer ud.

Selvfølgeligt skal de ikke true og brænde ambasader ned.

Men der findes også gode muslimer - se Shahid (og hans familie), de kan også se den er gal og tager stærkt afstand fra urolighederne - Thumbs up herfra :9xo

49

lørdag, 4. februar 2006, 21:36

Citeret

Originally posted by AlexKrycek
Nu skal vi passe på ikke at skælde alle muslimer ud.

Selvfølgeligt skal de ikke true og brænde ambasader ned.

Men der findes også gode muslimer - se Shahid (og hans familie), de kan også se den er gal og tager stærkt afstand fra urolighederne - Thumbs up herfra :9xo

Helt enig :) Og mange danske muslimer tager også afstand for det som deres med-muslimer laver.

Men jeg syntes simpelthen, at alle de(Ja, undskyld mit sprog) skide muslimer kunne tage at stikke deres lorte koran og Muhammed så langt op i deres røv, at de tilsidst brækker den op og ser hvordan verden virkelig ser ud. Så kunne det være, at de ville kunne se at det faktisk var sjovt det JP gjorde ( og også lidt sandt).

I5 4670K, ASUS Z87-K, GTX770, 8 GB Hyper-X, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Don_Jabbe" (04.02.2006, 21:37)

50

lørdag, 4. februar 2006, 21:56

til don jabbe - ta det roligt mand. du mener jo ikke det du skriver der....

efter min mening ligger problem i at man i mellemøsten bliver respkteret mere jo mere religiøs man er. Det leder til at nogen blander deres ønske om at blive respekteret sammen med diverse fustrationer de ligger inde med - og som et (hvad de føler er) bevis på deres stærke religiøsitet laver en masse ugennemtænkte ting.

at der ikke er nogen dernede der kan fatte at det ikke er danmark - men bare en lokalavis, der har noget at gøre med de tegninger er bare ufatteligt.

51

lørdag, 4. februar 2006, 21:58

Citeret

Originally posted by xenon
til don jabbe - ta det roligt mand. du mener jo ikke det du skriver der....

efter min mening ligger problem i at man i mellemøsten bliver respkteret mere jo mere religiøs man er. Det leder til at nogen blander deres ønske om at blive respekteret sammen med diverse fustrationer de ligger inde med - og som et (hvad de føler er) bevis på deres stærke religiøsitet laver en masse ugennemtænkte ting.

at der ikke er nogen dernede der kan fatte at det ikke er danmark - men bare en lokalavis, der har noget at gøre med de tegninger er bare ufatteligt.

Nej, mener det ikke helt. Men det pisser mig bare så meget af, at de gør sådan noget. Det tog jo også den svenske og norske ambassade.

MacBook Pro 13,3" Retina

52

lørdag, 4. februar 2006, 22:04

Var der forresten nogen der lagde mærke til hvor medtaget vores udenrigsminister så ud?

Han så da ud som om han ikk ku klare meget mere snart

53

lørdag, 4. februar 2006, 22:07

synes det simplethen er ved at blive for meget......

54

lørdag, 4. februar 2006, 22:10

Citeret

Originally posted by KarGa
Var der forresten nogen der lagde mærke til hvor medtaget vores udenrigsminister så ud?

Han så da ud som om han ikk ku klare meget mere snart

Ja, og man kan godt forstå ham. Det er jo som om at de slet ikke kan komme igennem dernede.

MacBook Pro 13,3" Retina

55

lørdag, 4. februar 2006, 22:11

Ærlig talt det er faktisk stressende, og yderst kedeligt at blive ved med at diskutere.... Men en ting hvis der findes en gud, så når de står overfor ham så skal de nok få deres straf... Jeg er selv ateist, men at hvis de ikk selv tænker på det, så er de ikk hver at spilde tid på.... Det er de fucking aviser/tv der fucker ALT op! De gengiver halve sandheder, vi lever i en verden hvor dem der skriver nyhederne, også er mennesker og det deres mening der spiller stærkt ind på til hvems's fordel indlægget bliver på. ALT kan redigeres. En avis eller nyheds station er en foretning og alle forretninger fyre en lille hvis løgn af engang imellem, i den her sag fordi det giver skyhøje seertal og større salg af aviser. Og det er dem der giver de fucking terrorister lov til at gå frem på tv og fremsige deres trusler. Hvis de lod vær med at vise de videor af terrorister der fremsiger trusler. Ville det jo være lige meget med dem.... Det hele er mediernes skyld og abe laban.... En mus der pisser på en sko kan gøres interessant fordi muse pis fortære sko:S Blev lige nød til at komme af med noget raseri ;)

Macbook 15"4
2,3 ghz i7 Quadcore
500gb hdd
4gb ram

56

lørdag, 4. februar 2006, 22:39

Citeret

Vil lige tilføje noget:

Da han sad i bilen på vej hjem spurgte jeg ham om hvad han vidste om tegningerne. Der var ingen eller meget få der kendte til tegningerne.
Jo der er de religiøse grupper som flippede helt ud, men den almene befolkning enten vidste ikke noget, eller var ligeglade.
Folk har simpelthen andre ting at tænke på, folk er ikke alle rige, langtfra og de tænker mere på at få gang i arbejdet end at brænde flag af.

Det var bare simpelthen bare fordi jeg ville fortælle at bare fordi de religiøse grupper eller lign. flipper ud, så har mange folk andre ting at tænke på, de har simpelthen hverken overskud eller lyst til sådan nogle ting.
De ting der sker nede i Gaza, de er jo arrangeret organisationer som Hamas og co. børnene bliver jo hjernevasket af disse organisationer, og ikke af deres forældre.

Jeg kan lige tilføje at jeg synes det er VIRKELIGT slemt at ambassaderne bliver angrebet, uanset om de har hørt rygter om koran-afbrændninger eller ej. Regeringen skulle tage en SERIØS snak med den syriske regering.

Det der irriterer mig en hel del det er at de moderate muslimer her i landet (og i udlandet) bare trækker på skuldrene og ikke gidder tage stilling til det der sker. De moderate muslimer er dem der har muligheden for at skabe en fredelig løsning på konflikten, men jeg synes man gang på gang bare ser at de ikke "gidder"/"vil tage" del i løsningen af problemerne. Jeg synes en person som Naser Khader gør meget for muslimernes image her i landet og jeg synes at alle muslimer her skulle støtte op om ham og hans moderate kurs.

Der må sgu da være nogle muslimer her i landet som kan se at vi har religions og ytringsfrihed og at ingen muslimer bliver undertrykt. De må da kunne se at man kan få tag over hovedet og mad på bordet og alle ens børn kan få en uddannelse.

Hvorfor er der ikke nogen der sender en SMS til Damaskus og fortæller det ? Hvorfor er der ingen derfortæller at hvis en person på sin hjemmeside sammenligner muslimer med rotter så bliver man anklaget for racisme ?

De moderate muslimer må forstå at det er slut med bare at sige at jeg har ikke noget med det at gøre - det er de andre. I er de eneste som kan nå fundamentalisterne og især deres medløbere. For jeres egen skyld så tag jer dog sammen.

Til sidst vil jeg sige at jeg synes Jyllands-Posten har gået rundt med hovedet under armen i lang tid. De har serveret argumenterne på et sølvfad for de fundamentalistiske muslimer. De tegninger var i deres øjne som sendt fra Allah. Hvis Jyllands-Posten havde været interesseret i en dialog omkring ytringsfrihed så er det jo ret dumt at starte med at fornærme sin modstander med det samme. Det er som at forsøge at forsone sig med sin kæreste og så starte med at sige at hun forøvrigt har taget på i vægt.....åndsvagt....

Den eneste løsning på disse problemer er at slå koldt vand i blodet og huske på at der er fornuftige personer på begge sider.

Jeg savner dog en langt stærkere profil fra den moderate muslimske side.

Hvad gør du shahid ? Har din far fortalt sine venner i Pakistan at man faktisk bliver godt behandlet i Danmark ? Og at der i modsætning til mange andre lande faktisk er plads til alle uanset race og religion ? Selvfølgelig er der jo altid nogen som ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt, men de findes jo på begge sider.

Hvis ikke muslimer i Danmark snart forstår og gør noget ved det faktum at personer som Abu Laban & co. skader deres image så ender det her i en voldsspiral.

PCmark04: 8276 PCmark05: 7236 Cinebench: 870 / 405 / 30.3s

57

lørdag, 4. februar 2006, 23:00

Citeret

Originally posted by Kristian_Wraae

Citeret

Vil lige tilføje noget:

Det der irriterer mig en hel del det er at de moderate muslimer her i landet (og i udlandet) bare trækker på skuldrene og ikke gidder tage stilling til det der sker. De moderate muslimer er dem der har muligheden for at skabe en fredelig løsning på konflikten, men jeg synes man gang på gang bare ser at de ikke "gidder"/"vil tage" del i løsningen af problemerne. Jeg synes en person som Naser Khader gør meget for muslimernes image her i landet og jeg synes at alle muslimer her skulle støtte op om ham og hans moderate kurs.

Der må sgu da være nogle muslimer her i landet som kan se at vi har religions og ytringsfrihed og at ingen muslimer bliver undertrykt. De må da kunne se at man kan få tag over hovedet og mad på bordet og alle ens børn kan få en uddannelse.

Hvorfor er der ikke nogen der sender en SMS til Damaskus og fortæller det ? Hvorfor er der ingen derfortæller at hvis en person på sin hjemmeside sammenligner muslimer med rotter så bliver man anklaget for racisme ?

De moderate muslimer må forstå at det er slut med bare at sige at jeg har ikke noget med det at gøre - det er de andre. I er de eneste som kan nå fundamentalisterne og især deres medløbere. For jeres egen skyld så tag jer dog sammen.

Til sidst vil jeg sige at jeg synes Jyllands-Posten har gået rundt med hovedet under armen i lang tid. De har serveret argumenterne på et sølvfad for de fundamentalistiske muslimer. De tegninger var i deres øjne som sendt fra Allah. Hvis Jyllands-Posten havde været interesseret i en dialog omkring ytringsfrihed så er det jo ret dumt at starte med at fornærme sin modstander med det samme. Det er som at forsøge at forsone sig med sin kæreste og så starte med at sige at hun forøvrigt har taget på i vægt.....åndsvagt....

Den eneste løsning på disse problemer er at slå koldt vand i blodet og huske på at der er fornuftige personer på begge sider.

Jeg savner dog en langt stærkere profil fra den moderate muslimske side.

Hvad gør du shahid ? Har din far fortalt sine venner i Pakistan at man faktisk bliver godt behandlet i Danmark ? Og at der i modsætning til mange andre lande faktisk er plads til alle uanset race og religion ? Selvfølgelig er der jo altid nogen som ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt, men de findes jo på begge sider.

Hvis ikke muslimer i Danmark snart forstår og gør noget ved det faktum at personer som Abu Laban & co. skader deres image så ender det her i en voldsspiral.

Kan ikke være enig. Dog kan jeg ikke se hvorfor JP har gjort noget forkert.
Vi er i Danmark og sådanne tegninger forekommer tit, om alle mulige overhoveder - i alle henseender.

Du har ret i, at hvis de moderate muslimer ikke snart får fingeren ud og får sat sig bag rettet, på den her "løbske kamel".
Så kan dette her gå grueligt galt ! :rolleyes:

Hardstyler

Gæst

58

lørdag, 4. februar 2006, 23:07

Godt jeg ikk er statsminister da! Så var vi for længst i krig!

59

lørdag, 4. februar 2006, 23:12

Citeret

Originally posted by Hardstyler

kan kun sige iligemåde.. er så træt af det. og deres latterlige svar. vi ville have en undskyldning af jeres konge "LOOL" konge? hmm.. bomb hele lortet

60

lørdag, 4. februar 2006, 23:13

Citeret

Originally posted by Hardstyler

Jeg har det på samme måde.

MacBook Pro 13,3" Retina

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.