T Hansen - opringning i dag

  • Efter en hel del bøvl med at skaffe det rigtig hjulleje til konens Starlet, opgav jeg Refako i Sønderborg, da de bliver ved med at påstå, at man sætte deres hjulleje i. Jeg kan ikke lige se, hvordan man skal få et 50 mm hjulleje i et 47 mm hul. :roller:


    Jeg bestilte så lidt hos T Hansen, som jeg egentlig ikke gider at handle med mere.
    Ved en af de forrrige handler, købte jeg blandt andet en balancerem til min Galant. Da jeg efter et stykke tid, fik taget mig sammen til at få skiftet tandrem osv., viste balanceremmen sig, at være en tandrem til en Colt.
    Det kostede lige 2 dage på værksted det nr. der. X(
    Da jeg efterfølgende tager ud til T Hansen butikken i Sønderborg og ytrer min utilfredshed, bliver jeg affærdiget med, at det er mig, som har lavet en fejl og har bestilt det forkerte og at han ikke vil tage den retur. Magen til nedladende og ubehøvlet svar, skal man lede længe efter. Som om jeg ikke kan se forskel på Galant og Colt, når jeg bestiller noget på en webside. :roller:


    Jeg bestilte så hjullejet og da det ankommer, ser jeg, at der ikke er fedt og låsesplit med, hvilket jeg ikke er tilfreds med, da det er vist på deres side, at det er med.


    Jeg sender en mail, som jeg får følgende svar på:
    Hej
    Tak for din mail
    Da det er en ny leverandør vi benytter er der ikke fedt i kassen


    Næ næ små venner, så er det nok. Den går ikke, der er vist, at det er med fedt og låsesplit, så det har jeg krav på at få, da der ikke er nævnt noget om, at det ikke følger med.
    Jeg sender en mail, som ikke lægger skjul på min utilfredshed. X(


    Jeg er lige blevet ringet op af T Hansen, som fortalte, at det var noget af en mail jeg havde begivet mig ud i.
    De havde jo mailet, at de havde fået ny leverandør, hvortil jeg havde svaret, at jeg er fløjtende ligeglad med, hvilken leverandør de har.
    Det rager mig langsomt.


    Jamen, jeg skulle nok få det fedt tilsendt.
    Flot, det kunne de jo have skrevet med det samme, i stedet for deres ynkelige leverandør forklaring. :roller:


    Jeg er godt nok ved at være træt af dårlige undskyldninger, hver gang en shop nosser i det, så hvis de ikke vil høre, kan de få en omgang af grovfilen. Underligt at der altid går ged i det, når jeg bestiller noget. 8o

  • Ja T-Hansen er helt til rotterne. Hør evt. en mekaniker du kender, hvor han køber sine uoriginale stumper fra. De "rigtige" grossister gør somregel mere ud af service og gode dele, da de også leverer til værkstederne. At købe reservedele til en bil i T-Hansen er lidt ligesom at købe en computer i Merlin. Og de har ihvertfald det tilfælles, at det ofte er en eller anden tilfældig handelsskole student der betjener dig, som ikke aner hvad han snakker om.


    Jeg har handlet meget med MECA gennem mit tidligere arbejde. En virkelig god grossist, hvor det ofte er folk der har siddet som reservedels sælgere hos autoriserede værksteder der betjener, eller med baggrund som mekaniker. Det kan altså svare sig. Man kan dog ikke bestille fra nettet, men det er også ligegyldigt, bare man får det man skal bruge.

  • Det eneste jeg bruger THansen til er at få kabler til tv, strøm, lyd osv :)) Hvis jeg sku ha noget til min bil ville jeg da købe det hos en forhandler, der har forstand på det... Thansen er jo bare en flok underbetalte ungarbejdere som kan betjene en ved kassen og så sidder der nogle rige mænd og tjener lidt penge på det - Nej så hellere en biks med folk der ved noget om det de laver!


    Men kabler ka man altid få :) Tror jeg har købt 20 meter netkabel med og uden hoveder, 30-40 meter antenne ledning og en hel røvfuld hoveder, 10 meter lydkabler osv. sammenlagt :)

  • Jeg kommer selv fra Als af, og min far er mekaniker.
    Han plejer at handle med "Merkonomen" i Sønderborg, hvad med at snakke med dem?


    Angående THansen, så kan jeg kun give dig ret:)

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Ja T-Hansen er helt til rotterne. Hør evt. en mekaniker du kender, hvor han køber sine uoriginale stumper fra. De "rigtige" grossister gør somregel mere ud af service og gode dele, da de også leverer til værkstederne. At købe reservedele til en bil i T-Hansen er lidt ligesom at købe en computer i Merlin. Og de har ihvertfald det tilfælles, at det ofte er en eller anden tilfældig handelsskole student der betjener dig, som ikke aner hvad han snakker om.


    Jeg har handlet meget med MECA gennem mit tidligere arbejde. En virkelig god grossist, hvor det ofte er folk der har siddet som reservedels sælgere hos autoriserede værksteder der betjener, eller med baggrund som mekaniker. Det kan altså svare sig. Man kan dog ikke bestille fra nettet, men det er også ligegyldigt, bare man får det man skal bruge.


    Problemet er bare, at ikke ret mange har stumper til en Starlet.
    Det gør jo sagen noget besværligere.


    Jeg købte en original fjederskål hos Toyota, da ingen andre havde en og det var det eneste jeg manglede for at få den gennem syn... 600 kr. 8o
    De skulle skamme sig, at skrive billige reparationer af ældre Toyotaer med sådan en pris på en sølle reservedel. X(

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Jeg købte en original fjederskål hos Toyota, da ingen andre havde en og det var det eneste jeg manglede for at få den gennem syn... 600 kr. 8o
    De skulle skamme sig, at skrive billige reparationer af ældre Toyotaer med sådan en pris på en sølle reservedel. X(


    Ja reperationer, men ikke på reservedele kunne jeg forstille mig, det er jo der de skal hive pengene hjem


    Men skal lade det være usagt om det er rigtigt

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Jeg kommer selv fra Als af, og min far er mekaniker.
    Han plejer at handle med "Merkonomen" i Sønderborg, hvad med at snakke med dem?


    Angående THansen, så kan jeg kun give dig ret:)


    Kanonski butik!!! og priser er i orden, det er jo den gamle Østergaard som blev opkøbt ellers skal Du prøve Biltema, ring til Svergie og så kan du få alt tilsent og så er der penge at spare ( 65% på komplet udstydningsrør til Volvo 240 jeg have før!! leveret med vognmanden til døren )

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Nu vil jeg lige sige, køb hos høyer autodele, kan godt være de er i samme emperium, men dem der arbejder hos høyer har bare en lille bitte bitte smule mere forstand på biler.... Nu ville jeg aldrig selv bestille bil dele over nettet, da jeg gerne selv lige vil se og holde om tingen og se om det nu var det påståede.... Næsten hele min familie arbejder med biler, og vi har altså ikk de store problemer med dem, måske lige en ting med bremser som ikk kan anbefaldes. Kan kun sige høyer autodele, det er folk som selv har lavet biler til dagligt, og kan se forskel på en cylinder og en plejlstang.

  • underligt nok, sker det samme altid for mig.. :S Uanset hvor man bestiller eller hvad man bestiller for den sags skyld, mangler der enten altid noget ellers fungere tingene ik ordentligt.


    For lang tid siden, da jeg havde købt en gammel Yamaha Jog der skulle renoveres, skulle jeg hen og købe mange smådele af mange gange hos Thansen. Jeg kunne have været blevet færdig på den halve tid, hvis altså de halvhjerner der står i den butik bare kunne forstå en smule. Hver gang jeg spurgte efter en vare, fik man jo det forventede svar: "Det har vi ikke, eller det har vi ikke på lager".


    Hmm hvor lang tid skal man så vente.? Ja, jeg kom ihvertfald til at vente 2 måneder på en sikring .. :S Skidt service, og den eneste kommentar jeg har til den forhandler er: SUK! .. :S

  • T-SVANSEN sux....sådan har det altid været..



    Eneste JEG køber der, er dele som umuligt kan være defekte så som spray maling osv...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Den eneste fejl jeg lige har oplevet med thansen, var da jeg købte en ny thermostat til min bil, og derfor også en thermostat pakning.
    Jeg fandt efterfølgende ud af at min thermostat ikk fejlede noget, og henlagde delene. Forleden dag kom jeg så til at kigge på pakken til thermostatpakningen, der står sørme: "Polo 1,0-1,6" Siden hvornår er min Golf Turbodiesel blevet til en Polo med benzinmotor?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus
    Den eneste fejl jeg lige har oplevet med thansen, var da jeg købte en ny thermostat til min bil, og derfor også en thermostat pakning.
    Jeg fandt efterfølgende ud af at min thermostat ikk fejlede noget, og henlagde delene. Forleden dag kom jeg så til at kigge på pakken til thermostatpakningen, der står sørme: "Polo 1,0-1,6" Siden hvornår er min Golf Turbodiesel blevet til en Polo med benzinmotor?


    Det er lavpris... Der er mange af de ting du kan købe hos thansen som passer på mange andre biler ;)

  • Quote

    Originally posted by FlowingLil


    Det er lavpris... Der er mange af de ting du kan købe hos thansen som passer på mange andre biler ;)


    Ved det godt.
    Har efterfølgende undersøgt sagen, og der fundet ud af at motorblokken på en Golf 1,6 turbodiesel er den samme som på en 1,8 benzin..
    Og så ka vi jo køre en længere historie ud der kan linke det hele sammen, men stadigvæk.. Hvis den nu blev solgt til en der ikke var klar over det faktum, så ku der hurtigt gå panik i den.. Ka i følge mig?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus
    Den eneste fejl jeg lige har oplevet med thansen, var da jeg købte en ny thermostat til min bil, og derfor også en thermostat pakning.
    Jeg fandt efterfølgende ud af at min thermostat ikk fejlede noget, og henlagde delene. Forleden dag kom jeg så til at kigge på pakken til thermostatpakningen, der står sørme: "Polo 1,0-1,6" Siden hvornår er min Golf Turbodiesel blevet til en Polo med benzinmotor?


    Nu kan jeg ikke lige huske hvordan den er bygget, men det kan sagtens tænke at de kører med samme thermostathus. Det er der mange fabrikanter der gør, på kryds og tværs af programmet. Og det er også logisk nok.