er Koffien piller skadelige ?

  • Hey.


    sad og snakkede med en ven her oppe, som altid mere eller mindre arbejder da han er alene med sin søn og skal holde 2 jobs for at klare sig godt igennem det.


    men han fortalte mig at han spiser Koffien piller hver dag for at holde sig vågen på arbejdet.
    han mener ikke det er skadeligt for sig selv at spise 1-2 piller om dagen... har han ret i det ?


    jeg ville ikke mene at det kan være helt ufarligt at gøre det :(
    kan godt være at pillerne er ufarlige i sig selv, men kroppen kan da ikke klare alt det Koffien og mangel på søvn eller hva ?


    han sover kun 3-4 timer i hver dagene dog 6-7 timer i weekenderne ...



    er jo op til ham, men er dog lidt bekymret for ham, skulle nødig have at der sker ham noget, da hans kone stak af da deres søn var 1 år ( er 6 nu )


  • Håber det kan bruges ;)

  • nice side :p den er røget i favorits hehe


    men tusind tak for svaret. var meget brugbart.
    letter lidt at vide at han ikke ligefrem er i livsfare ved det. :)


    btw skal lige siges at det er lovligt i Sverige og kan sågar købes på det lokale appotek :). og nej vil ik smugle det til danmark hehe :) er meget imod sådan piller :)
    man skal have den søvn man har brug for.

  • Koffeinpiller er ikke skadelige i sig selv nej, men det er bestemt ikke sundt at sove så lidt. Grunden til de blev forbudte i Danmark var blandt andet at taxachauffører brugte dem, og det resulterede i nogle kedelige uheld. For man kan kun holde sig vågen til et vist punkt, og så blacker man out. Og det er ikke så heldigt når man sidder og kører hyrevogn ;)


    Men problemet med de koffeinpiller man kan købe rundt omkring på nettet er, at der ikke kun er koffein i, men også andre opkvikkende stoffer. Så hvis man endelig skulle have fat i nogle piller, så ville det ikke være en dum ide at købe dem på et apotek i Sverige.


    EDIT: PS. Troede ikke der fandtes mennesker, der ikke kendte netdoktor hehe. :))

  • Som der står i linket, så kan stort forbrug medføre mavesår, men så skal det altså også være meget koffein ;) Men manglen på søvn, og det stress han unægteligt må ha, kan medføre blodpropper osv..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • nåh ja men det kan du også få, hvis du drikker for meget kaffe jo.


    EDIT: Så hvis vi altså snakker piller, der kun indeholder koffein og et eller andet bindingsmiddel, så er det fuldstændigt det samme som at drikke kaffe eller en anden koffeinindholdig drik. Det farlige er bare at det er lidt nemmere at tage et par piller, end at skylle flere liter kaffe ned ;)

  • Quote

    Originally posted by teko
    Som der står i linket, så kan stort forbrug medføre mavesår, men så skal det altså også være meget koffein ;) Men manglen på søvn, og det stress han unægteligt må ha, kan medføre blodpropper osv..


    Så vidt jeg kan læse, står der ikke at man får mavesår af det, men derimod at koffein kan virke skadende hvis man HAR mavesår.

  • Det er jo bare ligesom at drikke en ufattelig meget kaffe.
    Hvis han kan købe dem på apoteket er der nok ikke ulovlige stoffer i dem.


    Som der allerede er blevet sagt er det nok mere mangel på søvn der er skadeligt som pillerne.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Så vidt jeg kan læse, står der ikke at man får mavesår af det, men derimod at koffein kan virke skadende hvis man HAR mavesår.


    Der står det øger produtionen af mavesyre.. Om det så forårsager mavesår ved jeg ikk, men ku da godt forestille mig at det ku gøre det

  • Nej også derfor jeg ikk vil udtale mig om hvorvidt mavesyre forårsager mavesår ;) men der står at det stimulerer mavesyre produktionen

    Quote

    Koffein stimulerer mavesyreproduktionen. Hvis man lider af mavesår, bør man begrænse indtaget af koffein


    Regner med det betyder at det øger produktionen, i de fleste tilfælde ihvertfald når de siger at det stimulerer produktionen (Fungerer sikkert som en katalysator af en art e.l.)



    Btw der står ikke noget om de bivirkninger, men kan det forstyrre koncentrationen? Og hvor lang tid skal man ta dem inden de sætter igang/hvor lang tid tager det at komme ud af kroppen?