Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

lørdag, 4. februar 2006, 13:51

Har nu kun været nød til at skifte toppakning en gang på den UNO mine forældre har, og da var den 12-13 år.. Tipoen har ingen tegn på problemer og den er 14 år nu :) Men det er et H***** hvis man kun er en..

Ps. go joke :D

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

22

søndag, 5. februar 2006, 17:22

Her har vi så synderen. :rolleyes:

Toppakning er skiftet og bilen kører igen, men ikke så jeg er tilfreds med den. Efter sigende (jeg kører næsten aldrig i den) hakkede den og kørte ujævnt, inden toppakning gik og det synes jeg stadig den gør.
Spørgsmålet er så... Hvor ligger fejlen ?
Jeg vil tro at det måske er tændrør eller platiner?
Rotor og dæksel er skiftet. Så ikke for godt ud.

Den kører faktisk rigtig nuser i tomgang.

De dersens paraplydimser, blev ikke skiftet i denne omgang. Er for stort et arbejde uden det rigtige værktøj, måtte vi erkende.

23

søndag, 5. februar 2006, 19:11

Det med at den hakker, er det også ved omdrejninger på 2500 og derover?

For den gamle Honda Civic fra 1983 jeg nu kører rundt i kan også godt finde på at hakke lidt her på de kolde vintermorgener ;)

24

søndag, 5. februar 2006, 19:37

Citeret

Originally posted by Try-this

For den gamle Honda Civic fra 1983 jeg nu kører rundt i kan også godt finde på at hakke lidt her på de kolde vintermorgener ;)

Ja, det virker som om den sætter ud og det giver nogle små ryk i bilen som tydeligt kan mærkes. Den kører fint jævnt i tomgang.

25

søndag, 5. februar 2006, 19:44

Citeret

Originally posted by The Hans

Citeret

Ja, det virker som om den sætter ud og det giver nogle små ryk i bilen som tydeligt kan mærkes. Den kører fint jævnt i tomgang.

Ok..

Far siger at du skal tjekke om modstanden er ens i dine tændkabler (se om en af dem skiller sig ud), og ellers tjekke rotor og strømfordeler dæksel for ridser, revner osv. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (05.02.2006, 19:49)

26

søndag, 5. februar 2006, 20:07

Citeret

Ok..

Far siger at du skal tjekke om modstanden er ens i dine tændkabler (se om en af dem skiller sig ud), og ellers tjekke rotor og strømfordeler dæksel for ridser, revner osv. ;)

Hils far og sig tak for forslagene. ;)
Rotor og strømfordeler er lige udskiftet. Jeg tjekker modstand i tændkabler i morgen. ;)

27

søndag, 5. februar 2006, 20:10

Citeret

Citeret

Ok..

Hils far og sig tak for forslagene. ;)
Rotor og strømfordeler er lige udskiftet. Jeg tjekker modstand i tændkabler i morgen. ;)

Ok, det skal jeg gøre ;) men skulle sige at det kan være så meget andet, de eksempler han nævnte var bare de hyppigste ;)

28

søndag, 5. februar 2006, 20:17

Citeret

Ok, det skal jeg gøre ;) men skulle sige at det kan være så meget andet, de eksempler han nævnte var bare de hyppigste ;)

Det kan jeg forestille mig. Jeg er godt nok ved at være træt af den bil. :rolleyes:
Først masse bøvl med at få den gennem syn og nu dette.
Konklusionen må være: Livet er for kort til gamle møgspande... :))

29

søndag, 5. februar 2006, 20:25

Citeret

Citeret

Det kan jeg forestille mig. Jeg er godt nok ved at være træt af den bil. :rolleyes:
Først masse bøvl med at få den gennem syn og nu dette.
Konklusionen må være: Livet er for kort til gamle møgspande... :))

Hehe, kan godt være det er sådan med toyota'en men jeg synes sq at Civic'en er en herlig bil at trille rundt i :))

30

søndag, 5. februar 2006, 20:51

Citeret

Hehe, kan godt være det er sådan med toyota'en men jeg synes sq at Civic'en er en herlig bil at trille rundt i :))

Ikke med alle. Min Camry 2,0i var fin at trille rundt i. Den rustede desværre op. :boxed:

Min Honda accord 2,0 EXI med 148 HK, var også rigtig nice. ;)

Det samme var min Nissan Bluebird 1,8 GL. ;)

Min Mascot 1100 Clubman og min 2CV4 var det værste og mest upålidelige møg. :boxed:
Det er godt, at 1 kreds bremsesystemer ikke er tilladt mere.
Bremsepedalen på Mascotten gik i bund, da det blev rødt en gang og jeg blev nødt til at fortsætte over for rødt og bilen foran bremsede selvfølgelig. 2 lynhurtige undvigemanøvrer i rap. Det var lige før, jeg fødte en elefant af skræk. :boxed:

31

søndag, 5. februar 2006, 21:12

Citeret

Citeret

Ikke med alle. Min Camry 2,0i var fin at trille rundt i. Den rustede desværre op. :boxed:

Min Honda accord 2,0 EXI med 148 HK, var også rigtig nice. ;)

Det samme var min Nissan Bluebird 1,8 GL. ;)

Min Mascot 1100 Clubman og min 2CV4 var det værste og mest upålidelige møg. :boxed:
Det er godt, at 1 kreds bremsesystemer ikke er tilladt mere.
Bremsepedalen på Mascotten gik i bund, da det blev rødt en gang og jeg blev nødt til at fortsætte over for rødt og bilen foran bremsede selvfølgelig. 2 lynhurtige undvigemanøvrer i rap. Det var lige før, jeg fødte en elefant af skræk. :boxed:

Ja okay, den der med mascotten lyder sq ikke for rar :boxed: godt der ikke skete dig noget :cheers:

og ang 2CV så er der vel ikke andet at sige end at en fransk bil er vel en fransk bil :crazyeyes: :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (05.02.2006, 21:13)

32

søndag, 5. februar 2006, 21:58

Citeret

Ja okay, den der med mascotten lyder sq ikke for rar :boxed: godt der ikke skete dig noget :cheers:

og ang 2CV så er der vel ikke andet at sige end at en fransk bil er vel en fransk bil :crazyeyes: :))

Det sjoveste med 2CV'er er dem der hedder 2CV6.. Kender op til flere der har troet at der lå en V6'er i når den nu står 2CV6 bag på den..
Gad godt se hvordan sådan en gang glasfiber bil ville reagere hvis den fik en V6'er i :P

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 840 Evo 250GB
PSU Corsair RM550
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

33

søndag, 5. februar 2006, 22:15

Citeret

Citeret

Originally posted by Shooqer
hvordan går det?

er det nemt? :))

He he... Nemt synes jeg ikke det er. ;)

Det bliver først til mere i morgen. Har ikke tid til det i dag. :boxed:
Har fået hentet bilen og sat den i en kammis garage, hvor der kan komme varme på. Det er for koldt i min carport.
Diverse køleslanger, luftfilter, dæksler osv. har jeg pillet af.
Jeg vil se om jeg kan undgå, at pille manifolder af. De skruer til udstødningsmanifolden, ser ret møre ud. Det ville blive mindre sjovt, hvis de knækker. :boxed:

Jeg tror også, at jeg har fundet ud af, hvorfor den gik lidt ujævnt i motoren og hakkede lidt.
Rotor og dæksel ser ikke for kønne ud, så jeg har købt nye. Har også købt olie, oliefilter, kølevæske og slibesæt. ;)

De dersens små paraply gummi tingester til ventilerne er også med i slibesættet.
Måske man burde skifte dem. Den bruger lidt olie ?

Så håber jeg bare at topstykket ikke er revnet. Hvis det er, er jeg på den. :rolleyes:

Så skal du være glad for det ikke er en Golf 2..
VW sys åbentbart det var enormt smart at sætte manifolden sammen med udstødningen med sådan nogen underlige klampe-agtige dimser.. Nogen som der selvfølgelig skal specialværktøj til at sætte på.. Med mindre man har forbasket meget tålmodighed, en lift og et ordentligt koben..

De var satme en gigantisk irritationsfaktor da jeg skiftede topstykke på min.. Endte med at køre op til VW og få dem sat på.. Og selv mekkerne der bandede over skidtet, fordi det specialværktøj som skal bruges, er noget skrammel og som hele tiden går istykker.. Så de måtte bruge en halv time, en hammer, en jernstang og nogen brede metaldimser for at det kunne lade sig gøre..

Flot VW!!

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 840 Evo 250GB
PSU Corsair RM550
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

34

mandag, 6. februar 2006, 14:31

Citeret

Originally posted by Grus
Så skal du være glad for det ikke er en Golf 2..
VW sys åbentbart det var enormt smart at sætte manifolden sammen med udstødningen med sådan nogen underlige klampe-agtige dimser.. Nogen som der selvfølgelig skal specialværktøj til at sætte på.. Med mindre man har forbasket meget tålmodighed, en lift og et ordentligt koben..

De var satme en gigantisk irritationsfaktor da jeg skiftede topstykke på min.. Endte med at køre op til VW og få dem sat på.. Og selv mekkerne der bandede over skidtet, fordi det specialværktøj som skal bruges, er noget skrammel og som hele tiden går istykker.. Så de måtte bruge en halv time, en hammer, en jernstang og nogen brede metaldimser for at det kunne lade sig gøre..

Flot VW!!

Træls sådan noget. :boxed:
Der var heldigvis ingen problemer med udstødningsmanifolden.
Den var ret nem at få af og på. :9xo
Værre var det med indsugningen. Den ene af skruerne er placeret forneden i midten og ret vanskelig at få fat på.
Det tog snart 1 time at finde det rette værktøj til det. :boxed:

Har lige målt tændkabler igennem. Alle er tæt på 10 kOhm, så der må være en anden grund til, at den hakker i det. Suk. :roller:
Næste trin bliver et vildt gæt. Prøver at skifte tændrørene. Det kan faktisk godt være en af dem, som laver balladen.... Tror jeg. ;)
Min Galant lavede samme nr. engang, da jeg lige havde skiftet tændrør.
Det viste sig at være et splinternyt tændrør, som var defekt. :boxed:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (06.02.2006, 14:36)

35

mandag, 6. februar 2006, 15:08

Citeret

Har lige målt tændkabler igennem. Alle er tæt på 10 kOhm, så der må være en anden grund til, at den hakker i det. Suk. :roller:
Næste trin bliver et vildt gæt. Prøver at skifte tændrørene. Det kan faktisk godt være en af dem, som laver balladen.... Tror jeg. ;)
Min Galant lavede samme nr. engang, da jeg lige havde skiftet tændrør.
Det viste sig at være et splinternyt tændrør, som var defekt. :boxed:

Ok, du må lige melde tilbage hvordan det går ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.