Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 2. februar 2006, 16:31


Jeg undlader 10 linier med bandeord og kommer lige til sagen.

Efter en masse bøvl med at få konens Toyota Starlet gennem syn, lykkedes det at få den godkendt.
Kort tid efter (2 dage siden) gik toppakningen og jeg måtte slæbe svinet hjem med Mitsubishien. ;(

Jeg regner med at flå topstykket af her i weekenden og håber, at det ikke er revnet, så en planslibning og et slibesæt kan løse problemet.

Det er en Toyota Starlet 1,0 fra 1987. Kaldes såvidt jeg ved EP70.

Jeg mangler at finde tilspændingsmonenter på topstykket osv. til den operation.
Er der nogle her, som vil dele lidt af deres evt. viden og et par gode tips ? ;)


3

torsdag, 2. februar 2006, 17:01


jeg finder dem lige imorn til dig på work:)

Arbejder som auto-mekker

Er det iorden?


4

torsdag, 2. februar 2006, 17:16


Citeret

Originally posted by Shooqer
jeg finder dem lige imorn til dig på work:)

Arbejder som auto-mekker

Er det iorden?


Det lyder super. Jeg mente nok at der var en auto-mekker her. Kunne ikke lige huske, at det var dig. ;)


5

torsdag, 2. februar 2006, 17:22


The Hans <-- du har PM


6

torsdag, 2. februar 2006, 17:29


Citeret

Originally posted by Shooqer
The Hans <-- du har PM


Roger that. Set og svaret. ;)


7

torsdag, 2. februar 2006, 22:07


En stor træ bjælke er en god ting til at få topstykket af ;) Slog hårdt på det med den for at få det af pga. undertryk.. Regner med du har styr på at man ikke skal bruge metal og brækjern, men ville lige sige det ;) Til en fiat Uno tror jeg det kostede mig ca. 500 ialt uden værktøj, men med bolte, pakning osv. hos Thansen :)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

8

torsdag, 2. februar 2006, 22:32


Citeret

Originally posted by teko
En stor træ bjælke er en god ting til at få topstykket af ;) Slog hårdt på det med den for at få det af pga. undertryk.. Regner med du har styr på at man ikke skal bruge metal og brækjern, men ville lige sige det ;) Til en fiat Uno tror jeg det kostede mig ca. 500 ialt uden værktøj, men med bolte, pakning osv. hos Thansen :)


Jeg ved ikke lige, om jeg har styr på det. Det vil vise sig. :evil:
Sidst jeg skiftede toppakning, var da jeg satte et Morris Marina 1300 topstykke på en Mascot Clubman 1100 motor. Ventilerne er noget større.
Synes ikke, at jeg kan mindes, at der skal pilles SÅ meget af, for at få et topstykke af. :boxed:


9

fredag, 3. februar 2006, 15:37


spænd rækkefølge:

9 - 3 - 1 - 6 - 8
7 - 5 - 2 - 4 - 10

Spænd momenter:

1: 30Nm
2: 50Nm
3: Drej 90 grader
4: Ingen efterspænding

TOPSTYKKET MÅ IKKE PLANSLIBES

Er der mere du vil vide? :))

HUSK AT LÅSE KRUMTAPPEN OG KNASTEN ellers kan du få problemer med at starte den igen:)

God fornøjelse :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shooqer" (03.02.2006, 15:38)


10

fredag, 3. februar 2006, 15:51


Citeret

Originally posted by Shooqer
spænd rækkefølge:

9 - 3 - 1 - 6 - 8
7 - 5 - 2 - 4 - 10

Spænd momenter:

1: 30Nm
2: 50Nm
3: Drej 90 grader
4: Ingen efterspænding

TOPSTYKKET MÅ IKKE PLANSLIBES

Er der mere du vil vide? :))

HUSK AT LÅSE KRUMTAPPEN OG KNASTEN ellers kan du få problemer med at starte den igen:)

God fornøjelse :9xo


Mange tak. :D
Du kommer med i min aftenbøn i aften. ;)... :))


11

fredag, 3. februar 2006, 15:57


Citeret

Originally posted by The Hans

Citeret

Originally posted by Shooqer
spænd rækkefølge:

9 - 3 - 1 - 6 - 8
7 - 5 - 2 - 4 - 10

Spænd momenter:

1: 30Nm
2: 50Nm
3: Drej 90 grader
4: Ingen efterspænding

TOPSTYKKET MÅ IKKE PLANSLIBES

Er der mere du vil vide? :))

HUSK AT LÅSE KRUMTAPPEN OG KNASTEN ellers kan du få problemer med at starte den igen:)

God fornøjelse :9xo


Mange tak. :D
Du kommer med i min aftenbøn i aften. ;)... :))


Helt iorden

Bare spørg hvis der er noget du vil vide :9xo


12

lørdag, 4. februar 2006, 12:21


hvordan går det?

er det nemt? :))


13

lørdag, 4. februar 2006, 12:40


Citeret

Originally posted by Shooqer
hvordan går det?

er det nemt? :))


He he... Nemt synes jeg ikke det er. ;)

Det bliver først til mere i morgen. Har ikke tid til det i dag. :boxed:
Har fået hentet bilen og sat den i en kammis garage, hvor der kan komme varme på. Det er for koldt i min carport.
Diverse køleslanger, luftfilter, dæksler osv. har jeg pillet af.
Jeg vil se om jeg kan undgå, at pille manifolder af. De skruer til udstødningsmanifolden, ser ret møre ud. Det ville blive mindre sjovt, hvis de knækker. :boxed:

Jeg tror også, at jeg har fundet ud af, hvorfor den gik lidt ujævnt i motoren og hakkede lidt.
Rotor og dæksel ser ikke for kønne ud, så jeg har købt nye. Har også købt olie, oliefilter, kølevæske og slibesæt. ;)

De dersens små paraply gummi tingester til ventilerne er også med i slibesættet.
Måske man burde skifte dem. Den bruger lidt olie ?

Så håber jeg bare at topstykket ikke er revnet. Hvis det er, er jeg på den. :rolleyes:


14

lørdag, 4. februar 2006, 12:44


Citeret

Originally posted by The Hans
De dersens små paraply gummi tingester til ventilerne er også med i slibesættet.
Måske man burde skifte dem. Den bruger lidt olie ?


Bruger olie? jeg er lidt :boxed:

Citeret

Originally posted by The Hans
Jeg vil se om jeg kan undgå, at pille manifolder af. De skruer til udstødningsmanifolden, ser ret møre ud. Det ville blive mindre sjovt, hvis de knækker. :boxed:


Det er nemmere at pille manifolderne af.

Jeg har skiftet 6 toppakninger i Fiat Punto i løbet af en uge

Men jeg har ikke prøvet når det er en 16V men kan se at Starket kun er 12v og derfor kun en knast. (2 ind og 1 ud)

FIAT svaghed: Toppakning

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shooqer" (04.02.2006, 12:49)


15

lørdag, 4. februar 2006, 13:17


Citeret

Originally posted by Shooqer
Bruger olie? jeg er lidt :boxed:

De dersens paraply gummi dimser, gør det, at de lukker tæt om øh, et eller andet, så olien ikke kan rende ned i forbrændingskammeret. De bliver hårde med tiden og lukker derfor ikke helt tæt og så kan der komme et lille olieforbrug den vej. Sådan har jeg fået det forklaret. ;)

Citeret


Det er nemmere at pille manifolderne af.


Jep, jeg havde på fornemmelsen, at du ville sige det.
Jeg føder en kamel, hvis de bolte knækker og tvillingekameler, hvis topstykket er revnet. ;)

Citeret


Jeg har skiftet 6 toppakninger i Fiat Punto i løbet af en uge

Men jeg har ikke prøvet når det er en 16V men kan se at Starket kun er 12v og derfor kun en knast. (2 ind og 1 ud)

FIAT svaghed: Toppakning


Jep og Fiat Uno. Det kan min lillebror snakke med om. Jeg måtte slæbe ham fra afkørslen til mortorvejen og hjem til mig, da jeg boede i Nyborg.
Den åd alt kølevandet med det samme. :boxed:
Korrekt. Der er kun en 12V, heldigvis.. ;)


16

lørdag, 4. februar 2006, 13:19


Paraplyerne lukker tæt om ventilstammen :)
Olieforbruget kan især ses ved motorbremsning eller når man bare lader den løbe. Det gjorde en verden til forskel i min gamle Opel, da jeg fik dem skiftet sammen med toppakningen i sin tid :)


17

lørdag, 4. februar 2006, 13:23


Citeret

Originally posted by Carlsen
Paraplyerne lukker tæt om ventilstammen :)
Olieforbruget kan især ses ved motorbremsning eller når man bare lader den løbe. Det gjorde en verden til forskel i min gamle Opel, da jeg fik dem skiftet sammen med toppakningen i sin tid :)


Tak for forklaringen. :9xo
Jeg tænkte nok, at du også vidste det. ;)
Dem bør jeg nok skifte. Er det bøvlet at skifte dem ?


18

lørdag, 4. februar 2006, 13:26


Citeret

Originally posted by The Hans

Citeret

Originally posted by Carlsen
Paraplyerne lukker tæt om ventilstammen :)
Olieforbruget kan især ses ved motorbremsning eller når man bare lader den løbe. Det gjorde en verden til forskel i min gamle Opel, da jeg fik dem skiftet sammen med toppakningen i sin tid :)


Tak for forklaringen. :9xo
Jeg tænkte nok, at du også vidste det. ;)
Dem bør jeg nok skifte. Er det bøvlet at skifte dem ?


Næh det burde det ikke være. Ved ikke lige hvordan det er med en Starlet, men på asconaen skulle der en låsering af i enden af stammen, og så skulle de trykkes ned over og helt i bund. Så sidder de der :)
De plejer også at følge med et slibesæt.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (04.02.2006, 13:26)


19

lørdag, 4. februar 2006, 13:34


Citeret

Originally posted by Carlsen

Citeret

Originally posted by The Hans

Citeret

Originally posted by Carlsen
Paraplyerne lukker tæt om ventilstammen :)
Olieforbruget kan især ses ved motorbremsning eller når man bare lader den løbe. Det gjorde en verden til forskel i min gamle Opel, da jeg fik dem skiftet sammen med toppakningen i sin tid :)


Tak for forklaringen. :9xo
Jeg tænkte nok, at du også vidste det. ;)
Dem bør jeg nok skifte. Er det bøvlet at skifte dem ?


Næh det burde det ikke være. Ved ikke lige hvordan det er med en Starlet, men på asconaen skulle der en låsering af i enden af stammen, og så skulle de trykkes ned over og helt i bund. Så sidder de der :)
De plejer også at følge med et slibesæt.


ja, det er nemt når man har værktøjet til det, eller kan det værer noget helvedes lort at gå i gang med. Du kan trykke fjederen sammen, og sætte de 2 halve låseringe i samidig med du holder fjederen nede. Det ville hjælpe hvis din nabo eller familie kunne hjælpe til der.


20

lørdag, 4. februar 2006, 13:44


Citeret

Originally posted by Shooqer
ja, det er nemt når man har værktøjet til det, eller kan det værer noget helvedes lort at gå i gang med. Du kan trykke fjederen sammen, og sætte de 2 halve låseringe i samidig med du holder fjederen nede. Det ville hjælpe hvis din nabo eller familie kunne hjælpe til der.


Takker. En fummelfingeret kammi kan vel gøre det. :))

Dagens sms:

2 mænd sidder og venter på at komme ind til en samtale med pantefogeden.
Den først mand går ind og efter 10 min. kommer han ud, kun iført underbukser og strømper.
Han tog alt hvad jeg havde, undtaget det jeg har på.
Den anden mand, vil være smart og smider alt og går nøgen ind.
Efter 10 min. kommer han ud med en prop i røven, bind for øjnene og en knude på fyren.
Hvad skete der, spurgte den første mand ?
Han lukkede for lys, gas og vand.
:))


Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.