21

torsdag, 2. februar 2006, 20:00

Citeret

Originally posted by Shooqer

Citeret

Originally posted by Avartar
Alovera plante holder også fint. Min lever stadig.... den er hvertfald stadig grøn hehe.

Spraymaling er godt :boxing:

ej jeg render ikke rundt og tagger min stueplante :))

22

torsdag, 2. februar 2006, 20:23

De der møntplanter, eller hva det nu er de hedder, de er også temmelig sej-livet.. Og jo ældre de blir, jo mere sejlivet er de.

En Aloe-vera kaktus er også ganske god at ha stående..
De kan ta lidt af hver.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

23

torsdag, 2. februar 2006, 20:42

Kik nærmere på en Beaucarnea ( elefantfod ), flottere grønne planter skal man lede længe efter.
Har selv 1 som jeg har passet og plejet i 5 år nu, den er ca 1,5 meter høj.

Den skal ha' lys og SKAL tørre ud mellem vandningerne, må heller ikke overvandes.

Her er nogle fuldvoksne :D fås selvfølgelig også i stue størelse :D

24

fredag, 3. februar 2006, 05:56

hvis i har slået en kaktus i hjæl så har i givet den for meget vand eller glemt at vande den i ca ½ år eller har det for tørt i jeres stue
havde en der var ved at dø og der fik jeg en ??? skildpade med hul i skjoldet med en pind til at stikke i jorden .. skjoldet var lakeret det var pinden ikke den var lavet af hvidt ler eller noget andet???
den overlevede og begyndte at vokse..på 6 månder voksede den ca 7cm :crazyeyes: den havde haft samme højde i to år før den skildpade de kan også fåes som en frø har jeg set et sted

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

25

fredag, 3. februar 2006, 07:45

Citeret

Originally posted by Johnni
hvis i har slået en kaktus i hjæl så har i givet den for meget vand eller glemt at vande den i ca ½ år eller har det for tørt i jeres stue
havde en der var ved at dø og der fik jeg en ??? skildpade med hul i skjoldet med en pind til at stikke i jorden .. skjoldet var lakeret det var pinden ikke den var lavet af hvidt ler eller noget andet???
den overlevede og begyndte at vokse..på 6 månder voksede den ca 7cm :crazyeyes: den havde haft samme højde i to år før den skildpade de kan også fåes som en frø har jeg set et sted

HVAD?!?!?

26

fredag, 3. februar 2006, 15:09

Citeret

Originally posted by Falsk

Citeret

Originally posted by Johnni

HVAD?!?!?

uhh.. der var vist en der var træt efter arbejde :O

der skal vand i den skilpade :$

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

27

lørdag, 4. februar 2006, 16:16

Ja jeg har nok givet de kaktusser for meget vand.. De blev nemlig pænt deforme og på ingen måde tørre...

Men jeg tror jeg evt. napper mig en lille eføj... Min mor, der er totalt plantetosset, fortalte mig lige at de er superrobuste, men de vokser som bare pokker (Derfor den ska være lille :)))

Men da jeg absolut INGEN forstand har på planter generelt, mht. hvor meget vand en plante kan tåle/skal have og hvordan de skal stå mht. sollys og temperatur, så ku jeg godt bruge et opslagsværk til diverse planters opholdsbetingelser ligesom dem der er på planter i planteland f.eks.

bare med oplysninger om plantens bedste miljø (Ku ikk lige finde sådan et på google)
Gider ikk investere i en bog, med mindre den koster 50,- (Kald mig bare nærrigrøv, men det er sådan man bliver en rig mand :P) - så er der ikk nogen der har et link til sådan et opslagsværk? :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (04.02.2006, 16:16)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.