Robuste indendørs planter

  • Jeg ku godt tænke mig en lille smule grønt her i lejligheden, men jeg har det med at glemme at passe planterne ordentligt :) Jeg ka sagtens huske at vande dem (sådan en gang imellem) men de dør squ altid alligevel når det er mig der passer dem :))


    De får nogenlunde med lys og det er i et tempereret lokale på 20-26 grader, som bliver luftet ofte ud...


    Hvilke planter kan tåle, at jeg nærmest mishandler dem? Gider heller ikk noget med at skulle gøde eller proppe andet stads ned i planterne


    De må for guds skyld heller ikke tabe bladene konstant :))


  • Du skal have en kaktus :)

  • Dvs. jeg må ha nogle usædvanligt usunde plante fingre, for jeg har netop haft 3 kaktusser, som døde totalt 8o De blev misfarvede og formen blev totalt fucked


    Ku godt være jeg sku snuppe en bregne :) De sku vist ku holde til alt, de ska bare ha en helvedes masse vand ikk?


    Har engang haft en bregne og det var nok den plante der holdt længest :)) Hele 4 uger

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Dvs. jeg må ha nogle usædvanligt usunde plante fingre, for jeg har netop haft 3 kaktusser, som døde totalt 8o De blev misfarvede og formen blev totalt fucked


    ha ha hvis du kan smadre nogle kaktusser, så tror jeg du skal overveje plastik-planter istedet :))



    Måske skulle du istedet for små planter, finde rigtige "træer" eller buske - de holder lidt bedre.


    På mit kontor har jeg 2 store træ-agtige planter stående og dem passer jeg næsten aldrig - og de lever nu på 3. måned ;)

  • Ja eller et citrontræ :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • dårlig ide med et bonsai træ, de kræver masser af vedligeholdelse. De første par år skal alle nye skud klippes af, og trææts form skal vedligeholdes. Derefter skal de klippes til en gang om året. De skal have vand ca. hver uge, hvis bladene ser gullige ud, så skal det vandes.


    At du så kan ødelægge en kaktus... planter hader dig....


    Men en af de der "office" planter er god som aerial siger, det ser dekorativt ud, og skifter selv en masse luft ud, og så skal de kun vandes ca. 1 gang om ugen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Tror jeg anskaffer mig et bonsai træ :crazyeyes:



    Sådan en skal du bare glemme at vande en enkelt gang og væk er den.
    Noget af det mest solide, som jeg har er Dracaena og Elefanfodtræ.
    Hvis de ellers får lys nok og vandes nogenlunde jævnligt, er de pænt seje.
    Elefantfodtræet, skal helst ikke placeres, så folk rører dens blade hyppigt, det kan den ikke lide.


    Jeg har nogle forskelige citrusplanter, som ikke kan lide at tørre ud, så dem har jeg i en selvvanderpotte. De er lidt halvdyre, men i sidste ende en god investering. ;)

  • på mit værelse står der en lille plasticplante, og den har stået der i MEGET lang tid uden vand eller noget...
    så det må være mit forslag: en plasticplante :roller:

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • Er kunstige planter ik lidt dårlig smag? :))
    Prøv en der hedder Cycas, jeg mener den er ret solid, den ser i hvert fald godt ud :D

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Man skal være ret dygtig hvis man kan slå en kaktus ihjel *G* Du kan prøve de der "lykke-bambus". I starten skal de bare have en masse vand (man fylder jo så bare vasen op) og efter lidt tid kan man plante dem. De skal godt nok have vand derefter også, men ikke hver dag.


    Og ellers kan du købe grønne planter, og så selvvanderpotter som Hans også er inde på. De er faktisk ret geniale.

  • Hvad med en kæreste der kan vande dem, og så nogle ordentlige planter? :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Har altid undret mig over hvorfor folk mener det er så svært. Har 5 potteplanter som har stået ligeså fint i snart 2 år.


    vander dem ca. 1 gang i ugen, også funker det squ bare som det skal.


    At de så nok godt kunne trænge til at blive plante om, er så en anden historie. Dette gider jeg simpelthen ikke. Det kan vente til jeg flytter, eller også køber jeg nogen nye til den tid.