Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 2. februar 2006, 13:21

Jeg ku godt tænke mig en lille smule grønt her i lejligheden, men jeg har det med at glemme at passe planterne ordentligt :) Jeg ka sagtens huske at vande dem (sådan en gang imellem) men de dør squ altid alligevel når det er mig der passer dem :))

De får nogenlunde med lys og det er i et tempereret lokale på 20-26 grader, som bliver luftet ofte ud...

Hvilke planter kan tåle, at jeg nærmest mishandler dem? Gider heller ikk noget med at skulle gøde eller proppe andet stads ned i planterne

De må for guds skyld heller ikke tabe bladene konstant :))

2

torsdag, 2. februar 2006, 13:38

Citeret

Originally posted by KarGa
Jeg ku godt tænke mig en lille smule grønt her i lejligheden, men jeg har det med at glemme at passe planterne ordentligt :) Jeg ka sagtens huske at vande dem (sådan en gang imellem) men de dør squ altid alligevel når det er mig der passer dem :))

De får nogenlunde med lys og det er i et tempereret lokale på 20-26 grader, som bliver luftet ofte ud...

Hvilke planter kan tåle, at jeg nærmest mishandler dem? Gider heller ikk noget med at skulle gøde eller proppe andet stads ned i planterne

Du skal have en kaktus :)

3

torsdag, 2. februar 2006, 13:40

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Damn du var hurtigst - nok også den mest "solide" plante man kan få .

Eller måske en bregne :))

4

torsdag, 2. februar 2006, 13:42

Dvs. jeg må ha nogle usædvanligt usunde plante fingre, for jeg har netop haft 3 kaktusser, som døde totalt 8o De blev misfarvede og formen blev totalt fucked

Ku godt være jeg sku snuppe en bregne :) De sku vist ku holde til alt, de ska bare ha en helvedes masse vand ikk?

Har engang haft en bregne og det var nok den plante der holdt længest :)) Hele 4 uger

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (02.02.2006, 13:43)

5

torsdag, 2. februar 2006, 13:45

Citeret

Dvs. jeg må ha nogle usædvanligt usunde plante fingre, for jeg har netop haft 3 kaktusser, som døde totalt 8o De blev misfarvede og formen blev totalt fucked

ha ha hvis du kan smadre nogle kaktusser, så tror jeg du skal overveje plastik-planter istedet :))

Måske skulle du istedet for små planter, finde rigtige "træer" eller buske - de holder lidt bedre.

På mit kontor har jeg 2 store træ-agtige planter stående og dem passer jeg næsten aldrig - og de lever nu på 3. måned ;)

6

torsdag, 2. februar 2006, 13:49

Tror jeg anskaffer mig et bonsai træ :crazyeyes:

7

torsdag, 2. februar 2006, 14:13

Ja eller et citrontræ :T

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

8

torsdag, 2. februar 2006, 14:16

dårlig ide med et bonsai træ, de kræver masser af vedligeholdelse. De første par år skal alle nye skud klippes af, og trææts form skal vedligeholdes. Derefter skal de klippes til en gang om året. De skal have vand ca. hver uge, hvis bladene ser gullige ud, så skal det vandes.

At du så kan ødelægge en kaktus... planter hader dig....

Men en af de der "office" planter er god som aerial siger, det ser dekorativt ud, og skifter selv en masse luft ud, og så skal de kun vandes ca. 1 gang om ugen

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

9

torsdag, 2. februar 2006, 14:17

Citeret

Tror jeg anskaffer mig et bonsai træ :crazyeyes:

Sådan en skal du bare glemme at vande en enkelt gang og væk er den.
Noget af det mest solide, som jeg har er Dracaena og Elefanfodtræ.
Hvis de ellers får lys nok og vandes nogenlunde jævnligt, er de pænt seje.
Elefantfodtræet, skal helst ikke placeres, så folk rører dens blade hyppigt, det kan den ikke lide.

Jeg har nogle forskelige citrusplanter, som ikke kan lide at tørre ud, så dem har jeg i en selvvanderpotte. De er lidt halvdyre, men i sidste ende en god investering. ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (02.02.2006, 14:18)

10

torsdag, 2. februar 2006, 14:20

på mit værelse står der en lille plasticplante, og den har stået der i MEGET lang tid uden vand eller noget...
så det må være mit forslag: en plasticplante :roller:

Asus P5W DH DLX + E6600
Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

11

torsdag, 2. februar 2006, 14:25

Er kunstige planter ik lidt dårlig smag? :))
Prøv en der hedder Cycas, jeg mener den er ret solid, den ser i hvert fald godt ud :D

I5 760 @ 3.6 ghz
Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
8gb Crucial SP ram 1600 mhz
Gigabyte GA-P55-USB3

12

torsdag, 2. februar 2006, 14:35

Man skal være ret dygtig hvis man kan slå en kaktus ihjel *G* Du kan prøve de der "lykke-bambus". I starten skal de bare have en masse vand (man fylder jo så bare vasen op) og efter lidt tid kan man plante dem. De skal godt nok have vand derefter også, men ikke hver dag.

Og ellers kan du købe grønne planter, og så selvvanderpotter som Hans også er inde på. De er faktisk ret geniale.

13

torsdag, 2. februar 2006, 17:19

Zamioculcas zamiifolia
http://www.3kloveret.dk/sider/print2.php?k_nr=9

Jeg har sådan 2.. og der kan godt gå en måned mellem hver vanding.

14

torsdag, 2. februar 2006, 17:21

Citeret

Citeret

Jeg har slået en kaktus ihjel :boxed:

Spørg mig ikke hvordan

15

torsdag, 2. februar 2006, 17:37

Citeret

Originally posted by Shooqer

Citeret

Citeret

Jeg har slået en kaktus ihjel :boxed:

Spørg mig ikke hvordan

du er ikke den eneste, skete sku også for mig.. :ph34r: kaktuser holder ikke :T

16

torsdag, 2. februar 2006, 18:03

Alovera plante holder også fint. Min lever stadig.... den er hvertfald stadig grøn hehe.

17

torsdag, 2. februar 2006, 18:07

Hvad med en kæreste der kan vande dem, og så nogle ordentlige planter? :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

18

torsdag, 2. februar 2006, 18:43

Har altid undret mig over hvorfor folk mener det er så svært. Har 5 potteplanter som har stået ligeså fint i snart 2 år.

vander dem ca. 1 gang i ugen, også funker det squ bare som det skal.

At de så nok godt kunne trænge til at blive plante om, er så en anden historie. Dette gider jeg simpelthen ikke. Det kan vente til jeg flytter, eller også køber jeg nogen nye til den tid.

19

torsdag, 2. februar 2006, 19:01

Citeret

Originally posted by Avartar
Alovera plante holder også fint. Min lever stadig.... den er hvertfald stadig grøn hehe.

Spraymaling er godt :boxing:

20

torsdag, 2. februar 2006, 19:51

Hvad med voksplanter?

Dennis Hansen, dehan.dk

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.