nyhedsystem

  • Hvad er det der mySQL?

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Damn der er jo meget tekst på den side! VIl du ik forklare kort hvad mySQL er og hvordan det fungere? Bare kort... :D

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Der findes faktisk op til flere nyhedssystemer som skriver til given fil, f.eks. en *.txt eller *.htm eller hvad man nu end ønsker. Jeg vil lige kigge efter sådan et når jeg er stået op igen, vil lige ha' et par timer på øjet først. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by Dalingo
    Damn der er jo meget tekst på den side! VIl du ik forklare kort hvad mySQL er og hvordan det fungere? Bare kort... :D


    MySQL er som Realize skriver en database.
    Hvis du ikke ved hvad en database er, så er det populært sagt en fil du henter informationer fra.. altså en slags informations lager.


    2 af de mest brugte databaser er Microsofts MS SQL og så MySQL.. MySQL udemærker sig ved at være temmelig hurtig.. og så er den tilmed gratis.

  • Quote

    Originally posted by engel
    Der findes faktisk op til flere nyhedssystemer som skriver til given fil, f.eks. en *.txt eller *.htm eller hvad man nu end ønsker. Jeg vil lige kigge efter sådan et når jeg er stået op igen, vil lige ha' et par timer på øjet først. ;)



    gør der det. det vidste jeg ikke.... hvis du finder et kan du ikke lige poste det link så. btw. selv om det ikke bruger mysql så bruger det vel enten php eller asp gør det ikk?

  • Quote

    Originally posted by Bit Phreak



    gør der det. det vidste jeg ikke.... hvis du finder et kan du ikke lige poste det link så. btw. selv om det ikke bruger mysql så bruger det vel enten php eller asp gør det ikk?


    Det er kun PHP der bruger MySQL .. og det er sandsynligt nok lavet i ASP eller PHP :)

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    Det er kun PHP der bruger MySQL .. og det er sandsynligt nok lavet i ASP eller PHP :)


    Erhm.. det passer ikke :)
    MySQL er ikke begrænset til PHP, men kan også bruges af feks ASP :)

  • nææh, det kan der være noget om :)
    Der er heller ikke nogen af de halv-prof hosts jeg kender der benytter sig af det. Heller ikke engang der hvor vi har Download.dk til at ligge.

  • Nå ok.. mente bare det kun var PHP.. men jeg fatter det heller ik særlig meget.. faktisk overhovedet ik.. ihvertfald ik ASP..