"ejerskab" af domæne??

  • Hej,


    Hvornår "ejer" man et domæne? Jeg tænker på ham gutten som havde ejerskab på et eller andet domæne her for nylig og solgte det for et pænt stort millionbeløb. Hvis man nu selv skal lave sådan en finte, hvilke forholdsregler skal man så gøre for at være sikker på at man står som "ejer" af et domæne. Er det standard procedure, altså jeg køber et domæne hos en domæne-sælger og så er jeg ellers "ejer" eller kræver det yderligere handlinger?

  • Mener der er et eller andet med man ikke bare sådan lige kan købe domæner herhjemme også bare sælge dem videre og tjene stort på det. Der er i hvertfald et eller andet på det område, husker ikke præcist hvad !


    Men altså hvis du køber et domæne, så bliver du registreret som ejer hos DK-Hostmaster. Og hvis du så skal købe et domæne af en anden, skal der ændres på oplysninger hos DK-Hostmaster, så domænet kommer til at stå i dt navn ..

  • Man køber og ejer et domæne, men betaler som regel et mindre beløb om året for at få redirected..


    Men et godt råd, køb ikke noget som kongehuset kunne have interesse i, for så får du ikke en krone :D

  • hehe lilleprinsen.dk er nok ikke et godt valg :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.