kropkulturen idag?

  • jeg har fået som opgave at fortælle om kropskulturen, hvordan nudagen fokus på kroppen viser sig i ugeblade, tv osv.


    men jeg har brug for noget info! - Hvordan har det udviklet sig gennem årene? er vi mere bevidste om kroppen, om at holde sig i fysisk form end for bare 20 år siden?

  • Hvad med at lave lidt research selv?


    1) Google efter det
    2) Find forskning på området
    3) Find eksperter på området, snak med dem. De kan også fortælle dig hvilke publikationer du skal kigge på.


    Derefter laver du en god bunke data og snakker med dine eksperter igen (med nogle kvalificerede spørgsmål).

  • Quote

    Originally posted by ScratchY
    jeg har fået som opgave at fortælle om kropskulturen, hvordan nudagen fokus på kroppen viser sig i ugeblade, tv osv.


    men jeg har brug for noget info! - Hvordan har det udviklet sig gennem årene? er vi mere bevidste om kroppen, om at holde sig i fysisk form end for bare 20 år siden?


    nej vi er ikke for der er flere fede menesker end for 20 år siden

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by Johnni


    nej vi er ikke for der er flere fede menesker end for 20 år siden


    Og samtidig langt, langt flere unge som nærmest bor i motionscentre og styrketræningscentre, og ikke lavet andet end at pumpe løs fra morgen til aften for at blive enorme.


    Samtidig er der utrolig mange børn og unge der efterhånden sulter sig, overtræner deres kroppe på trods af at de ikke er helt udviklede, og i det hele taget gør hvad der overhovedet er muligt for at få en krop som så mange celebs.


    Bevares, en flot krop er da lækkert og det sætter vi alle jo nok et eller andet sted pris på. Men når børn og helt unge først kører den helt ud i ekstremerne, så er det lidt et tegn på at det så småt er ved at tage overhånd.


    Det kan godt være at fedme og generel overvægt fylder meget, men førnævnte burde man måske også sætte lidt fokus på, for det er samtidig heller ikke alt for sundt for kroppen i den alder.


    EDIT: For ikke at glemme Programmer som The Swan, Paradise Hotel etc., det bunder jo et eller andet sted i udseende, og udseendet alene.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Der er da MEGET MEGET mere fokus på kroppen end for 20 år siden. Hver andet tv program handler om fede mennesker, der skal tabe sig. Grimme mennesker, der skal laves kønnere. Gamle mennesker der skal laves yngre. Kioskerne bugner med blade med skønhedstips, slankekure, fitnesskultur og så videre. 9/10 TV-shop reklamer er træningsudstyr, der kan klare det hele på den halve tid. Og det tror jeg er et rigtigt godt billede af hvordan kulturen egentligt er. Folk vil gerne være tynde og pæne, men de har hverken tid til det og slet ikke lyst. Det er meget nemmere lige at bestille en pizza fra den lokale eller tage en tur på Mcdonalds.


    Så ja, der er enormt meget fokus på det. Men det virker bare ikke.

  • Du kunne evt. også medbringe noget om unges/børns interesser fra dengang til nu. Hvordan "lejer" børn i dag i forhold for 20 år siden. Dengang havde man jo ikke konsoller og pc'er, hvorfor man ofte legede mere fysisk, f.eks spillede fodbold etc.