Hvordan bliver jeg bedre til at tegne?

  • Jeg er en lort til at tegne men jeg kunne egentlig godt tænke mig at lære det.
    Hvordan i alverden skal jeg få startet?
    Er der nogen af jer der har links til nogle danske guides eller måske ligger inde med gode råd så er i meget venlige hvis i poster dem.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Du ser en masse tegnefilm og animeret film, læser en masser tegneserier osv. Evt tegn noget landskab oss. Lad vær med at følge med i timerne og tegn istedet. Iagttag små detaljer osv. Efter nogen tid vil du få et større udvalg og ideer inde i hovedet, som du efter mange forsøg tegner uden nogen besvær.


    Mig og en mate har altid været skrabbe til at tegne osv. Vi gik endda på tegneskole, hvor vi lærte så meget: ... (dvs meget lidt, da vi kunne det i forvejen)


    Min mate startede her på en fornem skole i Viborg her den 1. Januar. Det skal siges at han er monster go' - måske lidt bedre end mig :roller:


    Vi var for ca. 8 år siden med i en eller anden konkurrence hvor DR1 filmede. Der var vist 70 børn med - Han blev nr 1 og jeg nr 3 ;(


    Jeg kan stadig tegne lidt, men det er kun begrund af IT-timerne :D Er længe ikke så god længere...

  • En god tommelfingerregel: "Øvelse gør mester" ...


    Dur heller ikke selv til at tegne, så det er ofte tændstikmænd eller andet halløj, men kan godt gå hen at blive ret så kreativ i de seriøst røvkedelige timer i skolen ...


    men vil nu ikke råde dig til at tegne frem for at følge med i timerne.

  • find et billed af foreksempel skipper skræk, og på papiret sætter du HVER ENESTE streg der er på skipper skræk tegningen!
    Det ser mærkeligt ud til at starte med, men pludseligt ligner det virkeligheden! eller skipper skræk :)


    Det er faktisk nemt


  • Arhh BukkeMand, du har nu været her på forummet ret længe og kender åbenbart stadigvæk ikke reglerne for signaturer. :rolleyes:


    Er du flink og fjerne den G***** smilie. ? ;)

  • Quote

    Originally posted by Icemann


    Er du flink og fjerne den G***** smilie. ? ;)


    Done ;)


    Har valgt at gøre det konsekvent når det er brugere der har skrevet så mange posts og udenmærket godt kender reglerne herinde ;)

  • kom lige i tanke om:


    hvis det er anime du vil lære at tegne, så er der rigeligt med guides på google


    start altid med simple former, som cylindre, kugler og kasser, derefter tegn og visk ud efterhånden.



    Hvis det derimod er furries du vil lære at tegne, så kommer der et link imorgen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Icemann
    Arhh BukkeMand, du har nu været her på forummet ret længe og kender åbenbart stadigvæk ikke reglerne for signaturer. :rolleyes:


    Er du flink og fjerne den G***** smilie. ? ;)


    Arrrrgh damn... det havde jeg sg helt glemt :(



    Quote

    Originally posted by Aerial


    Done ;)


    Har valgt at gøre det konsekvent når det er brugere der har skrevet så mange posts og udenmærket godt kender reglerne herinde ;)


    Så må du lige huske at give samme kolde straf til Kisker og Try-this osv. ;)

  • Sorry for OT


    Quote

    Originally posted by Try-this


    Hvad er der galt med min signatur?


    LOL :)) Den kan ikke reddes Try :D Har et screenshot af det...

  • Det er ikke anime det er bare alt..
    Er træt af når vi skal tegne noget og jeg så altid får lavet noget grimt..

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)