Stor/ de værste straffe for warez osv?

  • Hey igen, som jeg skriver i et andet emne i Foto grafik er jeg ved at lave et projekt om kopiering af mp3 /warez osv osv...



    SÅ...


    Vi har lidt svært ved at finde nogle sager med folk der har fået store straffe / bøder for denne slags ulovligheder.


    Er der nogen der ka gi nogle links? :D

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Prøv evt. google ! Her er hvad søgning på "strafudmåling piratkopiering" gav: http://www.google.dk/search?hl…ering&meta=cr%3DcountryDK
    Gad vide om der ikke også står noget på piratgruppen's sider. :$


    Mange tak :D


    Er nok nød til at gi min makker skylden, da det var ham der sku finde det....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der er blevet sat et max for hvad erstatningskravet kan være. Mener at det er 100.000,- ...


    Hvis der er tale om SALG af kopivarer, så er strafferammen meget voldsommere, og kan medføre fængsel, hvilket efter min mening er 100% i orden!

  • Som Zlinky skriver, er der max på 100k, hvilket jeg syns er godt der er sat
    At det så stadig er aaalt for højt er noget andet


    Dem der distribuerer (aka tjener penge på det) musik, spil, programmer etc. burde se at få hovedet ud af røven og indse at man ikk ka lege bussemand på sit kontor, mens pengene bare fosser ind!
    Det er squ da horibelt at de kræver 4-500 kr. for en ny udgivelse til PC! For ikk at tale om PS2 :roller:

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Som Zlinky skriver, er der max på 100k, hvilket jeg syns er godt der er sat
    At det så stadig er aaalt for højt er noget andet


    Dem der distribuerer (aka tjener penge på det) musik, spil, programmer etc. burde se at få hovedet ud af røven og indse at man ikk ka lege bussemand på sit kontor, mens pengene bare fosser ind!
    Det er squ da horibelt at de kræver 4-500 kr. for en ny udgivelse til PC! For ikk at tale om PS2 :roller:



    Mener faktisk ikke du kan blive straffet for at hente ulovlige kopier af computer spil, da APG ikke har ret til at straffe dig for det.

  • Quote

    Originally posted by ZeroKill3r



    Mener faktisk ikke du kan blive straffet for at hente ulovlige kopier af computer spil, da APG ikke har ret til at straffe dig for det.


    De samarbejder ikke med de firmaer, men fyrer stadig bøderforlæg af for den slags ting også... en af mine venner blev busted for 32k...

  • APG er nogle c*nts. Helt ærligt, hvorfor skal en privat organisation påtage sig ansvaret som politi!? "Åh ja, jamen vi giver skam pengene fra de bøder vi indkasserer, tilbage igen til kunstnerne og deres foreninger osv" ( ... ) Er der nogensinde en kunster der har sat så meget som en rød reje fra APG? Ja jeg gad godt vide det.
    Istedet for at musikbranchen, aka pladeselskaberne, læner sig tilbage i deres dyre læderstole og whiner som en lille baby over at deres salg af britney spears, endnu engang mislykkede album, dykker til et minimum, burde de måske indse at tiden er moden for et medieskifte. Vi unge, tror jeg taler for mange, og da også mere voksne mennesker, gider ikke ( kun ) at have en cd at fedte rundt med. Med mp3-afspillerens indtog i mobiltlf og hvad ved jeg, er cd'en jo helt fuldstændig stenalder, på det marked, som jeg ser det! Senest jeg har købt en cd, var da Kashmir udgav deres nye album, og Coldplay - X&Y. Derefter er det flere år tilbage.
    Men flere og flere begynder i stigende grad at købe mp3'er direkte fra nettet, fx allofmp3.com. Jeg kan ærlig talt ikke se hvorfor pladeselskaberne stadig sidder og whiner, de kan jo bare åbne øjnene og se hvor stort et salg sådanne sider har, for det har de! Tag bare Apple, og se hvad de er gået hen og blevet med deres shop. Men desværre er der så også mangel på kvaliteten mange steder. Fx TDC musik, hold da op for en gang hø de sælger, wmv med Digital Rights Management. Ved du hva, hvis jeg vil købe noget musik skal "bigbrother" ikke bestemme hvor mange gange jeg må kopiere den osv, og jeg vil da slette ikke give penge for et stykke musik encodet i wmv, bvadr.. Det er vel logisk nok ?! Heldigvis er der da også et par sider hvor de sælger musik encodet i FLAC, dvs lossless, aka du kan brænde en cd ud uden at der er nogen forskel på kvaliteten, og en retail cd fra en fysisk butik. Det kan jeg godt lide, og støtter jeg op om!

  • kan kun sige at jeg er enig med marquis... TDC's wmv kan de sq få smidt tilbage i skallen... det er virkeligt bare BAD med det skide DRM, kunne ik engang få lov til at kopiere til min MP3 afspiller med deres lort... var det ik engang det det skulle bruges til?


    så siger TDC: "NNNNNNNNÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JA"

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Jeg har ikke et link , men efter min mening er det en sag fra danmark hvor en 16 årig , havde linket til mp3 og derefter fik en regning på 200000 kr og han døde af stress , inden sagen nåede retten.



    The_Unforgiven


    Han kom fra Vejen og en af mine venner kendte ham. Han døde ikke af stress, men af en overdosis lightergas. Om det så var pga. erstatsningskravet vides ikke.