Batteri syre.

  • Hey.


    Jeg stod her i torsdags og fyrede batteri syre på et batteri, og jeg spildte en del men fik det tørret op, men det var vidst lidt fugtigt stadigt. Så har min far vidst været nede med hunden fredag eller sent torsdag, mener dog først det var fredag, hvor den har vadet rundt der hvor syren har været. Så har der været et vandrør, der har lækket lidt, så der er kommet lidt vand bl.a. og lidt der hvor der vidst har været noget syre.


    Er dette skadeligt for hunden tænker på poter eller er det ikke når det var tørret næsten væk?


    på forhånd tak.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Efter hvad jeg hved, så hælder man ikke batterisyre på et batteri, men destileret vand så det skulde ikke værer farligt for hunden..


    Men hvis du har taget det fra et andet batterie, så er det ikke så godt for hunden, så ja lad den drikke en masse vand..


    Eller ring lige til en dyr læge og spørg ham til råds.. ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Efter hvad jeg hved, så hælder man ikke batterisyre på et batteri, men destileret vand så det skulde ikke værer farligt for hunden..


    Men hvis du har taget det fra et andet batterie, så er det ikke så godt for hunden, så ja lad den drikke en masse vand..


    Eller ring lige til en dyr læge og spørg ham til råds.. ;)


    Det rigtig...! batterier syre det fordamper ikke.... Og der er heller ikk grund til det unødig spild af penge!

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Efter hvad jeg hved, så hælder man ikke batterisyre på et batteri, men destileret vand så det skulde ikke værer farligt for hunden..


    Men hvis du har taget det fra et andet batterie, så er det ikke så godt for hunden, så ja lad den drikke en masse vand..


    Eller ring lige til en dyr læge og spørg ham til råds.. ;)


    Sikker på man ikk hælder syre på? For så vidt jeg ved, så ka den kemiske reaktion, der laver strøm i et batteri af nogle stoffer - kaldet suppen - godt være en syre art.. Gerne en helt almindelig og enkelt syre eller en diprotsyre...


    Destilleret vand sku da kun være for at isolere et eller andet nede i blandingen, da H2O er en enormt dårlig leder uden f.eks. salt (Der jo ikk er i destilleret eller demineraliseret vand - Er jo blevet renset for ioner...)


    Quote

    Originally posted by ThoG
    hva fanden er det jeg fik skrevet igår:S det var da noget værre bøvl:S


    Gad egentlig godt vide, hva man laver når man kommer hjem, siden man får lyst til at tænde sin comp og gå ind på et forum :))

  • Det destileret vand men hælder på et bateri, bliver først til syrer igennem reaktionen mellem de kober og zink plader der er i et bateri..


    Så det ER destileret vand man hælder på et bateri IKKE vand fra handen eller syrer..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Den flaske jeg fik fra Thansen står der sku batterisyre på og det sviede af helvede til det pis såå...

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Originally posted by Cobber
    Den flaske jeg fik fra Thansen står der sku batterisyre på og det sviede af helvede til det pis såå...


    Lad vær med at købe det en anden gang det behøves ikK!

  • hvis man køber et nyt batteri som der skal hældes væske på (det er ik alle man kan fylde syre på) så er det batteri-syre man hælder på .... når man efter nogle md, år eller lig. skal ha det efter fyldet bruger man dest. vand....


    et batt. hvor der er syre i forvejen må man ALDRIG fylde syre på......

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

  • Det er destilleret vand man skal hælde på sit batteri hvis det mangler væske.


    Man gør kun batteriet dårligere af at hælde mere syre på.


    Jo flere Amp akkumulatoren er ladet med, jo mere syre kommer væsken til at bestå af (Correct me if im wrong;))


    EDIT: Det er korrekt, som Lord Ghost siger, at hvis batteriet er sprit nyt, så skal der påfyldes batterisyre, som så er en blanding af syre og destilleret vand.


    Man kan også hvis ens batteri er helt dødt, og man skal ha' gang i det hurtigt, skifte den gamle væske ud med en ny og frisk blanding, så kan batteriet måske komme igang igen..

    HP Pavilion DV5-1214eo
    Sony PlayStation3 40GB

    Rettet en gang, sidst af K32A ().

  • Jeg ved udemærket godt det med nyt bat+ny syre.


    Jeg har holdt øje med kræet og den har det fint og får en masse vand såå den kommer sig, tror sku ikke den har fået noget.


    Men tak for hjælpen guys!

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition