Spørgsmål ang. Tweaks regler

  • Spørgsmål ang. Tweaks regler.


    Forstår ikk lige dette.
    Beder ikke om at få en side, men forklaringen på hvorfor andre ikk må skrive hvor man kan finde en crack til et spil som de selv er ejer af.
    Eks. http://www.tweak.dk/forum/thre…57739&boardid=3&styleid=1


    Kan ikke se hvorfor man kalder det "ulovlig-snak", da det i mine øre bare er et råd om at slide mindre på sine CD'ere, og gøre det lettere for sig selv, da jeg personligt selv synes det er belastende at skulle hive spillene frem gang på gang, hvorefter man ikk længere gidder ryde lortet op, og så ligger der bare spil over det hele.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Grænsen mellem lovligt og ulovligt er meget hårdfin på dette område, og tror det er derfor de har valgt at udelukke alt der kan minde om ulovlig snak, da det jo i sidste ende er tweak der står med ansvaret for hvad der foregår på siden ;)

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    Grænsen mellem lovligt og ulovligt er meget hårdfin på dette område, og tror det er derfor de har valgt at udelukke alt der kan minde om ulovlig snak, da det jo i sidste ende er tweak der står med ansvaret for hvad der foregår på siden ;)


    Ok.. Troede dog ikk det var så "hård-fint", og mindes også et par tråde hvor der ikk var noget i vejen for det, men sikkert bare mig der husker forkert.. Er jo ikke første gang :roller:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Ok.. Troede dog ikk det var så "hård-fint", og mindes også et par tråde hvor der ikk var noget i vejen for det, men sikkert bare mig der husker forkert.. Er jo ikke første gang :roller:


    det er klart dig der husker forkert, alt som har med disse ting at gøre bliver lukket så hurtigt som muligt, og hvis man virkelig mangler disse informationer så ti sec på google hvor man skriver pc Fixes eller Cracks eller noget i den retning så har du et resultat.


    Synes det er fair, for dette forum skal jo sådan set kun bruges til at hjælpe folk, som har problemer med deres computer, og ikke for at hente "ulovlige-filer"

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Ja det er egt. et godt spørgsmål, da en no-cd "crack" i sig selv ikke er ulovlig, HVIS du ejer det org. spil vel at mærke. Bruger det selv til henholsvis BF2 og BF2- SF, da jeg ikke vil slide på mine licenserede DVD skiver, hvis jeg nu engang vil sælge dem, så står de som nye. :9xo


    Nemlig.. Tror størstedelen af spil-ejere bruger Cracks.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Ja det er egt. et godt spørgsmål, da en no-cd "crack" i sig selv ikke er ulovlig, HVIS du ejer det org. spil vel at mærke. Bruger det selv til henholsvis BF2 og BF2- SF, da jeg ikke vil slide på mine licenserede DVD skiver, hvis jeg nu engang vil sælge dem, så står de som nye. :9xo


    Det er da ulovligt?! Enhver modificering af originalt software er ulovligt, og hvis en "no-cd" ikke er et stykke modificeret software, til at omgåes (eks: kopierede medier), ja så ved jeg ikke hvad det er, og så kan du for resten have så mange originale cd'er, men lige meget hjælper det.


    Mig der er gal?

  • Quote

    Originally posted by AlexKrycek


    Det er da ulovligt?! Enhver modificering af originalt software er ulovligt, og hvis en "no-cd" ikke er et stykke modificeret software, til at omgåes (eks: kopierede medier), ja så ved jeg ikke hvad det er, og så kan du for resten have så mange originale cd'er, men lige meget hjælper det.


    Mig der er gal?


    Keep the following in mind when making a backup of an Original Game CD/DVD:


    You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD/DVD as long as you are the owner of the Original Game CD/DVD.


    You are NOT ALLOWED to sell, rent or give away any backups of copyrighted Games CD/DVD's, as this is not allowed by Copyright Laws.


    You MUST DESTROY any backups when you don't legally own the Original Game CD/DVD anymore (e.g. selling or giving it away)


    Before making a backup, check in the supplied manual or on the back of the CD/DVD, if there are special conditions or provisions for making a personal backup.


    Behøver jeg sige mere? :roller:


    Edit: Hvor står det, at det er ulovligt at modificere org. software? Dvs. at alle mods til spil prog osv. er bund ulovlige, og det er vel også derfor der linkes til dem fra oficielle hjemmesider osv?


  • Har du for nyligt læst den danske lovgivning på området?


    [EDIT]
    Kopiering af software og computerspil – hvad må jeg?


    Reglerne om kopiering af software og computerspil er på flere områder meget anderledes, end de regler, der gælder for kopiering af musik og film.


    Du må ikke tage en digital kopi af software eller et computerspil, medmindre dette er nødvendigt for at kunne benytte det originale spil eller program eller for at rette fejl. Du må dog gerne tage en sikkerhedskopi af spillet eller programmet.


    Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering.


    Du må dog ikke omsætte eller i kommercielt øjemed besidde midler, hvis eneste formål er at lette ulovlig omgåelse af sådanne kopispærringer.



    Se om vi blev klogere af den grund... undskylder min opfarende - men kan stadig ikke blive klog på om man må bruge en crack

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Det er OK. *lol* Så vidt jeg kan se, så må du gerne bruge en "crack" pg.a. denne sætning.


    Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering.


    Sådan læser jeg det også. Altså at en NO-CD crack er fuldt ud lovlig.

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Det er OK. *lol* Så vidt jeg kan se, så må du gerne bruge en "crack" pg.a. denne sætning.


    Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering.


    Men kort og godt - så er de regler vi har her på tweak.dk - dem som gælder her. Fatter ikke denne diskusion konstant bli'r gentaget.


    Som bruger her på denne portal, er man underlagt de regler, der nu en gang er her. Længere er den ikke.


    Der står også følgende i starten:
    Da Tweak IKKE på nogen måde skal kædes sammen med warez-snak osv - bedes I følge disse regler.
    Vi vil slette / lukke tråde hvor disse regler ikke bliver overholdt.


    Og der bliver sluttet af med dette punkt:


    Medhjælp


    Det er IKKE tilladt at få hjælp til kopiering, hvis denne hjælp er uden for egen husstand.



    Hvis man er utilfreds, så er det jo bare, at finde et andet sted.

  • Så vidt jeg har kunne finde ud af på diverse sider, så er det ganske lovligt at bruge cracks, så længe formålet er rigtigt. Dvs., hvis man er ejer af spillet. HAr endnu ikk set noget der modbeviser det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nu er der nok ikke SÅ mange mennesker der har copyright på et gammelt hus .. :crazyeyes:


    LOL :))




    Hmm producenterne til spil laver ofte cracks til deres spil - og der står oss tit en bemærkning at det er lovligt hvis man har originalen.

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    *lol* Det er nu altid rart med en lille diskussion, men nu har vi vist fået manet den i jorden én gang for alle. Måske vi skulle tage og lukke tråden?


    :$


    Synes jeg lyder fornuftigt. For den fører ingen vegne.