61

onsdag, 8. februar 2006, 10:18

Citeret

Originally posted by Boris

Citeret

Originally posted by Lecter
Hehe dem kunne man købe i BR i sin tid. Der var ikke nikotin i men bare mintsmag. Jeg kan huske jeg købte en på et tidspunkt. Egentligt fuldstændigt forkasteligt at sælge til børn. Tror jeg aldrig ville gå idag hehe. Og det vilde er, at det kun er 10-15 år siden.

Hahaha.... :)) Der var sgu da ikke nikotin i......Det var bare menthol.

Anyways....Jeg har nu selv været smøgfri i over seks år og det var faktisk forbløffende let at stoppe. Jeg fortalte alle der gad lytte, og en del der ikke gad, at jeg var holdt op med at ryge. Så det handlede om personlig stolthed at jeg ikke måtte falde i. Det var første, sidste og eneste gang jeg holdt op og jeg har, som sagt ikke røget siden.
Alt det der med tyggegummi og plastrer er en narresut, der bare skaber en anden form for afhængighed. Det bedste er efter min erfaring en "kold tyrker".

Det er nikotinen man er afhængig af. Så tyggegummi og plastre er bare at flytte problemet, netop som du siger.
Vi hørte igår om 1 person som havde været afhængig af nikotinplaster siden 1989. Så er rygestop sgu ikke meget værd :)

62

onsdag, 8. februar 2006, 11:03

Har nu prøvet at stoppe i over ½ år, men har bare svært ved det.. Og ja plaster, inhalatorer osv, hjælper ikk en skid..
Tror bare ikk min vilje er lige så stærk som den burde være :P

Men håber da snart at jeg kan stoppe med det skidt, pånær til fester, hygge osv..

En øl uden en smøg, er som en bøf uden løg :P Hehe

Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

63

onsdag, 8. februar 2006, 12:14

Citeret

Originally posted by Renegade
Har nu prøvet at stoppe i over ½ år, men har bare svært ved det.. Og ja plaster, inhalatorer osv, hjælper ikk en skid..
Tror bare ikk min vilje er lige så stærk som den burde være :P

Men håber da snart at jeg kan stoppe med det skidt, pånær til fester, hygge osv..

En øl uden en smøg, er som en bøf uden løg :P Hehe

Det er nemlig der det bliver farligt. Det er enten eller !!
Ikke engang en god cigar nytårsaften :(
Det med rygen kun til fester kan du ikke styre alligevel.

64

onsdag, 8. februar 2006, 13:43

Jeg har været røgfri siden i fredags, og jeg har endnu ikke haft lyst til at ryge... Skønt. Hvis jeg kan, så kan I andre sku også. :D Jeg har nemlig tit og ofte rygrad som en våd gulvklud. ;)

65

torsdag, 23. februar 2006, 09:15

Jeg er stoppet fra idag af ;)

Citeret

Originally posted by sam
Det er nikotinen man er afhængig af. Så tyggegummi og plastre er bare at flytte problemet, netop som du siger.
Vi hørte igår om 1 person som havde været afhængig af nikotinplaster siden 1989. Så er rygestop sgu ikke meget værd :)

I mine øjne er det da en del værd, selv om man bruger de samme penge på tyggegummi eller plaster. Man slipper for og være ved og hoste lungerne op om morgenen, og rygerlunger, man mindsker diverse hjertekar sygedomme osv. osv. ;)

66

torsdag, 23. februar 2006, 09:19

Citeret

Originally posted by Shak

Citeret

Originally posted by sam

I mine øjne er det da en del værd, selv om man bruger de samme penge på tyggegummi eller plaster. Man slipper for og være ved og hoste lungerne op om morgenen, og rygerlunger, man mindsker diverse hjertekar sygedomme osv. osv. ;)

kan godt være det er nikotinet du er afhængig af men det er tjæren og alt det andet pis der er skadeligt ;)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

67

torsdag, 23. februar 2006, 09:22

Citeret

Originally posted by origin

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

kan godt være det er nikotinet du er afhængig af men det er tjæren og alt det andet pis der er skadeligt ;)

Nemmerlig, vil hellere æde tyggegummi, resten af mit liv, end ryge resten af mit liv ;)

68

torsdag, 23. februar 2006, 10:42

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

Nemmerlig, vil hellere æde tyggegummi, resten af mit liv, end ryge resten af mit liv ;)

Velbekomme da. Du er stadig afhængig hvis du hopper på plaster eller tyggegummivognen.
Men det kan sagtens lade sig gøre uden tyggegummi og plaster.
Jeg har ikke røget endnu siden kurset, trangen er væk, men lysten er der endnu, så der er stadig masser af ting at arbejde med.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sam" (23.02.2006, 10:44)

69

torsdag, 23. februar 2006, 11:09

Citeret

Originally posted by sam

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

Velbekomme da. Du er stadig afhængig hvis du hopper på plaster eller tyggegummivognen.
Jeg har ikke røget endnu siden kurset, trangen er væk, men lysten er der endnu, så der er stadig masser af ting at arbejde med.

Ja men som jeg også skrev længere oppe så slipper jeg for forkulede lunger, vil til hver en tid hellere være afhængig af tyggegummi, en af smøger..synes jeg endlig giver lidt sig selv..."Vil du tygge tyggegummi, eller forkule dine lunger? det koster det samme" jeg er ikke i tvivl om hva jeg ville vælge ;)

Har prøvet og stoppe uden hjælp, men faldte i igen efter første weekend, så den gik ikke.

Så må jeg kvitte tyggegummiet, senere, når jeg er parat, lige nu hjælper det mig rigtig godt.

70

torsdag, 23. februar 2006, 11:39

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

Ja men som jeg også skrev længere oppe så slipper jeg for forkulede lunger, vil til hver en tid hellere være afhængig af tyggegummi, en af smøger..synes jeg endlig giver lidt sig selv..."Vil du tygge tyggegummi, eller forkule dine lunger? det koster det samme" jeg er ikke i tvivl om hva jeg ville vælge ;)

Har prøvet og stoppe uden hjælp, men faldte i igen efter første weekend, så den gik ikke.

Så må jeg kvitte tyggegummiet, senere, når jeg er parat, lige nu hjælper det mig rigtig godt.

Fair nok, held og lykke herfra :)

71

torsdag, 23. februar 2006, 17:54

Citeret

Originally posted by sam

Mange tak :cheers:

72

torsdag, 23. februar 2006, 18:57

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

Lige et godt råd, om 3-4 dage vil du begynde at hoste en del. Det er fimrehårene i lungerne som kommer frem igen. Hvis det bliver for meget, kan du tage lidt hostesaft mod tør hoste, det hjælper rigtigt godt.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sam" (23.02.2006, 18:57)

73

torsdag, 23. februar 2006, 20:22

Citeret

Originally posted by sam

Citeret

Citeret

Originally posted by sam

Lige et godt råd, om 3-4 dage vil du begynde at hoste en del. Det er fimrehårene i lungerne som kommer frem igen. Hvis det bliver for meget, kan du tage lidt hostesaft mod tør hoste, det hjælper rigtigt godt.

Oki det vil jeg huske :)

74

torsdag, 23. februar 2006, 23:02

Held og lykke til alle jer som har taget springet og valgt at stoppe. Way to go! Heldigvis ryger jeg ikke selv, og jeg håber da aldrig at jeg kommer til det.

Jeg håber (og tror) i kan klarer den hele vejen igennem. Det er fedt at se så mange mennesker der vælger at quitte smøgerne. Thumb up!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.