Rygestop. Er der nogle som er med ?

  • Som jeg nævnte i en anden tråd, bør jeg holde op med at ryge.
    Det er lettere sagt end gjort.
    Status lige nu er 4 cigaretter på 3 dage, hvor normalen er 60-75 stk.


    Er der andre her, som er ved at finde ud af, hvad seriøse abstinenser er ?


    Nikotinplastre og næsespray er lige til at lukke op og sk*** i. :roller:

  • stoppede for 5 måneder siden. Fik faktisk stukket en smøg i kæften af en eller anden nytårsaften og var så stiv at jeg tog et væs af den - men var fandme ved at knække mig. Så det ser ud til at jeg er kommet over på den anden side :D

  • Quote

    Originally posted by LecTer
    stoppede for 5 måneder siden. Fik faktisk stukket en smøg i kæften af en eller anden nytårsaften og var så stiv at jeg tog et væs af den - men var fandme ved at knække mig. Så det ser ud til at jeg er kommet over på den anden side :D


    Godt gået det der. Hatten af for det. :9xo

  • Al held og lykke med det herfra.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Overvejer det kraftigt. Både med hensyn til helbredet og også pga. finanserne.
    Men efterhånden så er der snart så mange ting, som jeg ikke må eller ikke kan ihf. til mit helbred. At det bli'r mere og mere surt.
    Men det ka' være jeg bli'r nødt til, at droppe den sidste last også. :rolleyes:
    Der er ikke meget tilbage atf den der sørøver sang - om "cigaretter, whisky og . . . . . " :roller:

  • Også lige et held og lykke herfra ...


    Som jeg har fået af vide af 2 rigtige gode venner som stoppede for lidt over et havlt år siden, så er det motivation der skal til ... Ikke fordi andre siger man skal stoppe ... Så ligger der en god grund bag, så kan man vidst også godt :D


    Så kæmp for det :9xo

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Overvejer det kraftigt. Både med hensyn til helbredet og også pga. finanserne.
    Men efterhånden så er der snart så mange ting, som jeg ikke må eller ikke kan ihf. til mit helbred. At det bli'r mere og mere surt.
    Men det ka' være jeg bli'r nødt til, at droppe den sidste last også. :rolleyes:
    Der er ikke meget tilbage atf den der sørøver sang - om "cigaretter, whisky og . . . . . " :roller:


    Måske dette kan give et lille skub i den rigtige retning ?
    Jeg synes det er ret skummel læsning, især hvis man kan ane nogle af symptomerne. :rolleyes:
    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rygelunger.htm


    Min kone er med på den, så de penge vi sparer, lægger vi til side, så vi kan komme sydpå med alt betalt om 1½ år, når jeg forhåbentlig er færdig med min 3. udd. :9xo


    --> Berleburg og Macimuz. Mange tak. :D

  • tjaa har prøvet at stoppe et par gange, men kan simpelthen ikke.. gør mig dog heller ikke noget har lyst til at ryge.. får vildt abstinenser hvis jeg ikke lige ryger den der cigaret når jeg vågner :boxing:.. ville dog gerne skære lidt ned på tjalden.. :roller:

  • Quote

    Originally posted by c-k
    tjaa har prøvet at stoppe et par gange, men kan simpelthen ikke.. gør mig dog heller ikke noget har lyst til at ryge.. får vildt abstinenser hvis jeg ikke lige ryger den der cigaret når jeg vågner :boxing:.. ville dog gerne skære lidt ned på tjalden.. :roller:


    Den del med abstinenserne kender jeg godt. Sidder med en masse af dem. :rolleyes:
    Jeg købte en Nicorette næsespray i går og tog et enkelt pust, da det blev for slemt med abstinenserne. Jeg fatter ikke, at de kan sælge sådan noget lort til folk ??? Svindel og fup er det.
    Jeg vil hellere sprøjte terpentin i næsen end det møg der. Fy for den da. :boxed: 8o

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Den del med abstinenserne kender jeg godt. Sidder med en masse af dem. :rolleyes:
    Jeg købte en Nicorette næsespray i går og tog et enkelt pust, da det blev for slemt med abstinenserne. Jeg fatter ikke, at de kan sælge sådan noget lort til folk ??? Svindel og fup er det.
    Jeg vil hellere sprøjte terpentin i næsen end det møg der. Fy for den da. :boxed: 8o


    købte også noget nikotin tyggegummi engang.. det holdte sådan ca. 1½ dag så var jeg på smøgerne igen.. det er fuldstændigt til grin!

  • Jeg vil også ønske til held og lykke med det! En af mine forældres venner stoppede her for noget tid siden og han er virkelig glad for at han stoppede.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Jeg intensioner om at overveje et rygestop om en måned. Mit mål er bare at jeg skal være clean inden jeg rejser til Australien.


    Men held og lykke Hans :D

  • Ser sku også ud til at gå fint med ikke at ryge for mit vedkommende, omend det ikke var hver dag to jeg da tit en smøg hver 2dag eller lign, oghar ikke røget i 1uge nu :)


    Held og lykke til jer begge hans!

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

    Rettet en gang, sidst af Cobber ().

  • Quote

    Originally posted by Cobber
    Ser sku også ud til at gå fint med ikke at ryge for mit vedkommende, omend det ikke var hver dag to jeg da tit en smøg hver 2dag eller lign, oghar ikke røget i 1uge nu :)


    Held og lykke til jer begge hans!


    tjaa der er også lidt forskel på at ryge 1smøg hver anden dag og så ryge 30-40stk om dagen... ;)

  • har så det store probmel .. kan ikke få mig selv til det ..


    Nyder en smøg jo :P


    og så er det billige for mit vedkommende ..


    men ryger Fra 15 - 25 på 1 dag normalt .. når jeg er stiv er det langt værre :S alt fra 20 - 30 bare om aftenen :p


    Edit:


    har ikke røget siden kl 18 .. kan da godt mærke der snart skal en ny til :p


    Klokken er nu 21:22 stadig ikke røget siden kl 18 :P


    har ikke lige haft tid men lysten er der satme til at gå ned i køknet og kværne 2 smøger i træt :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

    Rettet 2 gange, sidst af Kisker^ ().


  • Byt ordene:


    "smøg" ud med cola
    "ryger" ud med drikker
    "røget" ud med drukket
    "smøger" med colaer

    = min problemstilling :D

  • Ja held og lykke med det allesammen :) Har aldrig været afhængig af de cigaretter, har faktisk ikke røget sån for alvor. Men kan da kun forstå jeres ønske om at blive smøgerne kvit, nogle rygere stinker seriøst ud af k*ften og så er jeg også blevet meget følsom over for røg på det sidste, ved ikke hvorfor. Så alle vennerne der ryger får pænt besked på at stikke hovedet ud af vinduet, eller bare blive ude når de skal have stillet trangen :)


    Men Held & Lykke, krydser fingrer for jer ;)!!

  • Quote

    Originally posted by c-k
    tjaa har prøvet at stoppe et par gange, men kan simpelthen ikke.. gør mig dog heller ikke noget har lyst til at ryge.. får vildt abstinenser hvis jeg ikke lige ryger den der cigaret når jeg vågner :boxing:.. ville dog gerne skære lidt ned på tjalden.. :roller:



    Tro mig. Det er intet problem at stoppe med at ryge cannabis i forhold til at quitte nikotinen. Så gi' den gas


    Mvh DH