Ugyldige ikoner, intet virker!

  • Hey, ladies and gentlemen!
    Engang, en af mine fætres computer havde en mystisk fejl! Alle ikonerne var uden noget motiv, altså de der ugyldige hvide ikoner, noget! Man kunne ik gå ind i noget, prøvede man, gik man bare automatisk ind i "åben med.."
    Vi kunne ik gøre noget!
    Nu har en anden af mine fætre oplevet det! Ja for faen, er tyrker, har mange :D


    Anyway, nogen der ved hvad man kan gøre? Computeren er et par dage gammel, og windows var installeret da de købte den! :ohmy:
    Kan man gøre andet end format?

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Han har muligvis pillet ved operativ systemets måde at håndtere .exe filer? :))


    Jeg ved at der ikke er blevet pillet ved noget! Men igen, hvor gør man det? Hvis man kan komme til det nemt, så er det vel muligt!
    Ved du hvad jeg kan gøre?

  • Først prøv at lav en genvej til et .jpg billede f.eks. - altså alt andet end .exe (Programmer og andet eksekverbart)


    Sig til hva den gør ved den..



    Bagefter ka vi lige kigge på hvordan den håndterer .lnk-filer (Genveje)




    Ved godt du siger at der intet er pillet ved, men du syns ikk selv det lyder underligt at operativ systemet lige ville lege julenisse og prøvede at drille dig? :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Ved godt du siger at der intet er pillet ved, men du syns ikk selv det lyder underligt at operativ systemet lige ville lege julenisse og prøvede at drille dig? :))


    Som sagt, hvis det er noget nemt at ændre så kan det være ved et uheld! Men de bruger normalt kun computeren til surfing!

  • Der ska ikk mange tryk til det - Så det ka nemt være et uheld ;) Siger skam heller ikk det er bevist eller noget...


    Du får lige en vejledning til det med filtyper her


    Edit: Btw.. Er det hver og én genvej der bliver lavet, som resulterer i Åben med... dialogboksen?


    Og hva sker der, hvis du vælger f.eks. NotePad/Notesblok?

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Så lidt - Sig til om det virker eller ej ;)


    Der er ikke .Ink derinde, i mappeindstillinger og filtyper! Heller ikke genvej! Eller exe filtype!

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    det er nu et L (LNK), men har dem heller ikke selv.. Kunne bare forestille mig at der lå nogle, som sagde Windows sku gøre noget andet med de filer end standard


    Æv .. :(

  • Haha ...
    I Filtyper, vælg ny, skriv navn som LNK og association er "genvej/shortcut" ..
    Done! :D
    Fandt det på en side, søgte også overalt! Lukker tråden :p