Overflytning af domæne gone bad

  • Suuuuk.. jeg hader når man skal overlade noget arbejde til andre..


    Vi (Download.dk) købte et bilgalleri her i slutningen af sidste uge, med indhold og fik at vide at vi havde indtil 1/1-06 inden serveren det lå på blev lukket ned.


    Det hele starter med at jeg får brugernavn og password til serveren, så jeg kan hente de filer og database som jeg skal bruge for at flytte det over.
    Der viser det sig så at det hele ligger hulter til bulter.. filer, mapper og grafik er blandet sammen i een stor uigennemskuelig bunke.
    Nå ja tænkte jeg, der skal nok bare ryddes op.. men det viser sig så at 50% af filerne som vi skal bruge ligger på en anden server som vi ikke har adgang til. Men der ligger heldigvisen kopi af nogle af dem på den server jeg har adgang til, så jeg må ind i hver side og rette til. Database forbindelsen ligger også på den anden server, så jeg kan ikke koble op og lave en kopi af den. Der ligger dog en kopi af den, der er en måned gammel.
    Jeg skriver selvfølgelig til den tidligere ejer at der mangler en stor del af filerne, men der kommer ikke noget svar.
    Hele mandag og tirsdag går med at redde hvad der reddes kan.
    Jeg modtager en mail fra hosten om at han vil have sitet lukket ned inden jul. Og jeg skriver tilbage at vi er igang med at snakke med den nye host omkring overflytning.
    Onsdag bliver man mødt af en fejlbesked om at siden ikke længere findes.. samt en mail om at alt er slettet på serveren vi ikke havde adgang til. Det der er tilbage er det jeg har hentet. Men der kan jeg ikke logge på længere pga forkert brugernavn og password.
    Hosten er også den person som solgte domænet til ham vi køte det af og via dk-hostmaster kan vi se at han stadig står som ejer.


    Så nu står vi med 80% af et site, der ikke er oppe at køre og en pokkers masse rod.
    Det bliver hyggeligt at komme igang igen efter jul når vores egen host kommer fra juleferie. Suuuuk... jeg tror jeg kravler ned under dynen..

  • Ja det er godt nok noget pis.. men der er ikke rigtig andet at gøre end at tage fat på gutten der har solgt det til os, og hvis han ikke kan skaffe det vi mangler så må der ryge nogle penge retur.


    En god ting er så at Tismund er igang med at lave et nyt design til os og ud fra hvad jeg har set indtil videre, så bliver det voldfedt :)

  • Quote

    Originally posted by Falsk
    Ja det er godt nok noget pis.. men der er ikke rigtig andet at gøre end at tage fat på gutten der har solgt det til os, og hvis han ikke kan skaffe det vi mangler så må der ryge nogle penge retur.


    En god ting er så at Tismund er igang med at lave et nyt design til os og ud fra hvad jeg har set indtil videre, så bliver det voldfedt :)


    Det var kun lige indtil du kom med den Jytte Hilden kommentar.. alt samarbejde er hermed ophørt :))